Reklama

Reklama

Slídil

  • USA Nightcrawler (více)
Trailer 1

Sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je reportér na volné noze, který natáčí videa trestných činů v jejich syrovosti pro zpravodajskou stanici v Los Angeles. Lou stírá hranice mezi účastníkem a pozorovatelem, aby se stal hvězdou svého vlastního příběhu. Jak daleko je ochoten zajít ...? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (1 015)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Není překvapením, že Nightcrawler je dost jiný než trailery, které na něj lákaly. Pryč je dynamika a tah na bránu, navíc tenhle film postrádá poezii Drive a stejně tak zlomový moment, který by Vás šokoval, donutil říct, že tenhle film musíte vidět znovu. Přesto jde o velice dobře odvedenou práci, kterou Dan Gilroy silně stylizuje do televizního vzhledu, dokáže doslova prodávat obraz formou (pohled na mrtvolu je skrze pomocný display kamery hlavní postavy, ne přímo). Nesmíme totiž zapomínat, že my jsme ti divaci, kteří si pak "užívají" práci slídila (vynikající výkon Jakea Gyllenhaala, ty jeho oči, fuj). Scénář využívá mnoho zajímavých témat (obsah zpravodajství, televize-tvůrce-divák, vývoj hlavní postavy, honba za úspěchem za každou cenu, ...) jen jim chybí osudovost. Tenhle film prostě uplyne, je dobrý, ale kdo na něj bude měsíc vzpomínat? PS: slabší 4* ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„POTKÁTE MNE V NEJHORŠÍ DEN VAŠEHO ŽIVOTA…" /// Jake Gyllenhaal po nocích brouzdá po L. A. a jako sup čeká na svoji příležitost. Nejen charakter, ale celá jeho vizáž je úchylná. Ulíznutý vlasy, vyzáblej obličej a vyčnívající modrý oči. Všehoschopnej slizkej hajzl, neštítící se ničeho, ukazuje, jak maká paparazzi. Televizní stanice zase nechaj nahlídnout do zákulisí zpravodajství. Všechno spojuje absence svědomí. Slídil je o tom, co jsou lidi schopni udělat, pro prachy, nebo zvýšení ega. Je o morálce a tvrdě útočí na všechny, kteří se přiživujou na lidským neštěstí. Příběh vodsejpá a překvapí akcí a napětím. Každá cesta za reportáží je taková (malá) akční jízda a samotný reportáže zase thriller, kterej zvyšuje míru slizkosti. Uznání si zaslouží Dan Gilroy, kterej má na svědomí nejen scénář, ale i režii. Že se umí vetřít svým postavám pod kůži, dokázal už v Maximálním limitu. Ale Slídil je jeho parádní kus. Není jen nejzvrhlejší, ale taky nejzábavnější. Jake Gyllenhaal má celej film pro sebe a nikoho nenechá ani chvíli na pochybách, že o tom ví. Časopis „The New Yorker“ napsal, že nejděsivější věc v novém filmu Jaka Gyllenhaala je sám Gyllenhaal. Líp bych to kurva neřekl! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Dělám v telce zprávy. (Smíchov? Si děláš prdel…) 2.) Chcu se konečně začít živit poctivě. Prodávám soustruh a kupuju kameru…. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

Světla! Kamera! Akce! Myslel jsem si, že nic zvrácenějšího, než Gone Girl letos už neuvidím, ale šeredně jsem se spletl. Nightcrawler začíná zasněně jako Refnův Drive, ale postupně se z něj vyloupne jeden z nejtemnějších a nejmrazivějších filmů letošního roku, u kterého se můžete spolehnout na to, že vám z něj dobře rozhodně nebude. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Dan Gilroy | Hudba: James Newton Howard | Distribúcia: Open Road Films | Štúdio: Bold Films | Rozpočet: 8.5 miliónov $ | Tržby: 38.5 miliónov $ | Ocenenia: Oscar - 1 nominácia (scenár), Golden Globes - 1 nominácia (hr Gyllenhaal), spolu: 30 výhier a 55 nominácií || Filmy, ktoré sú postavené na morálnej zkazenosti a jej monitorovaniu (ako napríklad Eden Lake) mi väčšinou vôbec nesedia, a nie som v nich schopný vnímat film samotný, len samoúčelnú antimorálku. Nightclawer je iný, pretože si ospravedlňuje konanie hlavnej postavy tým, že je mentálne chorá, a preto sa pri jeho činoch a výrokoch diváci nezhrozia, ale smejú. V skutočnosti je to ale tak isto zkazené, ako všetky podobné scenáre. Najsilnejšiou stránkou Slídila je okrem Gyllenhaalovho hereckého majsterštyku schopnosť scenára vytvoriť napätie i napriek tomu, že divák fandí či nefandí šialenému reportérovi. Keby nebol Birdman, tento príbeh by bol jednoznačnou jedničkou z doposial vydených nominantov. 84% | Kino Lucerna Praha, 21.1.2015 | ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nejlepší date movie pro bulvární novináře. Zároveň ale film, který odkvétající televizní zpravodajství využívá jen jako základny k tomu, aby s hořkým cynismem zpracoval univerzálnější témata - ideologie sebezdokonalování, vyhrocený individualismus a kariérismus v podmínkách tržního kapitalismu (který velí udílet významně znějící názvy nejen bezvýznamným pracovním pozicím, ale třeba i vraždě). Také díky tomu, že Gyllenhaalova noční šelma se „zeligovskou“ schopností splynout s libovolným prostředím postrádá stálou identitu (ne náhodou jeden z posledních záběrů cituje finále Obvyklých podezřelých), výborně funguje jako zrcadlo prohnilé společnosti. Od začátku chladnokrevně a bez jakýchkoliv morálních zábran (zřejmě ani neví, že něco jako morálka existuje) napodobuje druhé. Rychlou cestu k velkému úspěchu sám nevymyslel, ale odpozoroval a odposlouchal (mj. z televize a internetových kurzů). Pochopil, že nejlépe prodává průběžně přikrmovaný strach, že každý člověk a každá nešťastná událost mohou být zpeněžitelným zbožím. To, co chce, si prostě vezme. I kdyby kvůli tomu měl vraždit. Případně vytouženou skutečnost sám vytvořit. Znamenitě odstupňovaný vývoj Louových úprav reality před kamerou považuji za přednostní kvalitu tohoto návratu k osmdesátkové estetice (z níž podobně čerpá Michael Mann) a vypravěčské přímočarosti. Od přeuspořádání fotografií na ledničce a zatajování některých fakt cesta plynule pokračuje k přemísťování mrtvol a lžím, které mohou zabíjet. Celé Los Angeles se pro Loua stává počítačovou hrou (GPS mapa, plnění misí v časovém limitu), kde lze bez zásadních konsekvencí (pro viníka) spáchat cokoliv. S tím souvisí další nadčasová rovina příběhu – ztráta schopnosti rozlišovat ve světě žijícím skrze média mezi reálným a zprostředkovaným (Louova poznámka, že pozadí v televizním studiu vypadá tak reálně, jeho snaha komunikovat s reportérem na obrazovce). S touto hranicí mezi fikcí a realitou si pohrává samotný film, když i v záběrech, které nejsou točeny televizní kamerou, přejímá „akční“ způsob zpravodajského snímání a v podstatě nechává protagonistu, aby se stal režisérem toho, co vidíme. Kromě neschopnosti rozlišovat, co je skutečné a co jenom jako, se však Lou od lidí, kteří žijí jen pro kariéru, až tolik neliší. Díky tomu by Slídil mohl vyvolávat nepříjemné mrazení i dlouho poté, co bude televizní zpravodajství vytlačeno tím internetovým. Nebo něčím ještě horším. Více zde. 80% Zajímavé komentáře: MessiáŠ, castor, Vančura, maddy, andrii ()

Galerie (38)

Zajímavosti (35)

  • Aby sa dosiahol vyziabnutý vzhľad postavy Loua, cvičil Jake Gyllenhaal až 8 hodín denne a na nakrúcanie chodil na bicykli alebo tam jednoducho bežal po vlastných. (scattered)
  • Hudba filmu vychází z toho, co se děje v Louově (Jake Gyllenhaal) hlavě, proto někdy působí nesourodě s děním ve filmu (např. ve scéně, kdy Lou přemísťuje mrtvolu). (KGBelik)

Související novinky

Vlkodlak s Goslingem našel režiséra

Vlkodlak s Goslingem našel režiséra

09.07.2020

Reboot hororového Vlkodlaka v originále The Wolfman našel režiséra. Chystaný snímek od producenta Jasona Bluma nakonec natočí Leigh Whannell, jehož poslední filmy Upgrade a především Neviditelný… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců

Zemřel Bill Paxton, Hudson z Vetřelců

26.02.2017

Pooperační komplikace nám dnes sebraly hereckého veterána Billa Paxtona. Mladší ročníky tohohle pána možná neznají, v 80. a 90. letech ho však nešlo přehlédnout. Kdo za to může? V první řadě James… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno