Reklama

Reklama

Cirkus řvoucích motorů a vůně benzínu dodnes přitahuje milióny příznivců. Nebylo tomu jinak ani ve zlatém věku Formule 1, kdy největší a nejslavnější závodníci byli zahrnuti takovou přízní a poctami, že se prakticky vyrovnali nejoblíbenějším rockovým hvězdám. Náš film s pomocí málokdy promítaných archívních záběrů přenese diváky do této průkopnické minulosti, o které nám povypráví nejen Bernie Ecclestone a Max Mosley, ale také dvanáct, ano, čtete dobře, dvanáct někdejších světových šampionů. (TV Spektrum)

(více)

Recenze (84)

Stružák 

všechny recenze uživatele

Paráda! Dokument má na první pohled přemrštěnou délku, ale skvělá hudba a střih mě držely celou dobu v pozornosti. A rozhodně to stálo za to – poslechl jsem si několik zajímavejch rozhovorů a objevil spoustu záběrů, které jsem dosud neviděl. "1" se zapíše zlatým písmem do seznamu dokumentů o F1, klidně po boku neméně dobrého filmu o Sennovi. ()

POciSEM 

všechny recenze uživatele

Formule mě jako sport nikdy nezajímala.Jenom nehody při ní a zvlástě ty smrtelný na mě vždycky působily jako magnet.V tomhle dokumentu jich je celá řada (kromě těch ultrakrvavých o kterých padne jenom pár slov) a člověk si řiká jak vůbec mohlo vedení FIA tolik let vojebávat bezpečnost svých zaměstnanců jak na trati tak i mimo ní bez jakýchkoliv postihů.Mantinely bez matek,betonový zdi místo pneumatik a tak by se dalo pokračovat hodně dlouho.Opravdu silnej dokument. ()

Reklama

Ještěřák 

všechny recenze uživatele

Grande Monza 1970. Kdo chce opravdu pomýšlet na vítězství, zadní křídlo jeho auta musí dolů. Má to ale jeden takový háček, nejde je pak skoro řídit. Daň za vítězství? Těžko říct... Jochen Rindt si to v posledních vteřinách svého života nejspíš nemyslel. _____ "Celou noc strávili v garáži, aby pak auto ve druhém kole rozbili. Pokud chcete být dobrou manželkou pilota Formule 1, musíte svého muže velmi milovat." _____ Silverstone 1973. Po chybě Jodyho Schecktera koliduje na startovní rovince 11 vozů. Všude je bordel, mizerní pořadatelé uskakují před kusy vzduchem rotujících plechů za úplně stejně mizerné barikády. Dvě manželky pilotů společně pláčou. Jako zázrakem se nikdo nezabil. V dalším závodě v Zantvoortu, v jedné z organizačně nejdiletantštějších, dnes už historických kulis F1, je ale se zázraky všechno jinak. Zaživa uhořel Roger Williamson, protože nikdo neměl po ruce pořádný hasák. Tak ho tam nechali doutnat i s vrakem do konce závodu - mimochodem nepřerušeného. _____ "Ronnie Peterson byl u mého prvního závodu Formule 1. Ostatní se ztratili. Budťo zemřeli, nebo skončili. Se smrtí Petersona skončila moje dětská éra Formule 1." _____ Můj fotr měl "Peteršuna" taky rád... _____ "Lidé o něm okamžitě mluvili v minulém čase. Byli jsme si jisti, že se v ranních zprávách dozvíme, že Lauda je mrtvý... Postavte vedle sebe dvě auta - jedno bezpečné a druhé nebezpečné, ale o 2 sekundy na kolo rychlejší. Všichni závodníci by bezmyšlenkovitě nastoupili do toho druhého auta." ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Histôria Formuly 1 z pohľadu bezpečnosti podaná tak, aby som to strávil aj ja ako formulový analfabet. Za to sa tu úprimne hanbím, niečo som pochytil z Rivalov, takže si dovolím aj komentár k tomuto dokumentu. Situácia skoro v celom filme je taká, že prevládajú ťažké nehody so smrteľnými následkami a trvá to neuveriteľné desaťročia, kým sa organizátori dostanú k tomu, aby na prvom mieste bola bezpečnosť. Jazdci s tým nič neurobia, pretože, ako sa prezentuje vo filme, ak si pilot môže vybrať medzi bezpečnou formulou a druhou, kde sa zabije, ale bude o dve sekundy rýchlejšia, vždy si vyberie tú druhú. Výpovede zúčastnených sú namieste, každý má čo povedať, škoda tých, čo by toho mali povedať najviac, ale už nemôžu. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Jednička v názvu značí umístění, jak vysoko v osobních zálibách mají tvůrci nejslavnější motorový sport. Chtějí nám totiž o něm říct všechno - nebo alespoň od všeho něco. Výsledek pak nutně dopadá poněkud roztříštěně co se týče celkové historie formulí, ale všechno mažou silné momenty, obzvlášť pro nás, kteří jsme onu smrtící dobu nezažili. Crowder s Monroem staví ve dvou hodinách monumentální pomník všem, kteří za svou lásku k sešlápnutí pedálu zaplatili daň nejvyšší a právě v rozpolcených i emotivních vzpomínkách dávných soupeřů, přátel či milenek je dokument silný až bolestivě moc. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • V dokumentu autoři uvádějí, že od smrti Ayrtona Senny v roce 1994 se už nestala žádná fatální nehoda. To už bohužel není pravda. 5. října 2014 zahynul na okruhu v Suzuce závodník týmu Marrusia Jules Bianchi. (p3tris)
  • Na začátku dokumentu jsou použity záběry bojujících letadel z krátkometrážního filmu The German (2008). (p3tris)
  • Na konci dokumentu hraje „Open Your Eyes“ od Snow Patrol. (Duoscop)

Reklama

Reklama