Režie:
Alex GarlandScénář:
Alex GarlandKamera:
Rob HardyHrají:
Domhnall Gleeson, Oscar Isaac, Alicia Vikander, Sonoja Mizuno, Corey Johnson, Claire Selby, Symara Templeman, Gana Bayarsaikhan, Tiffany Pisani (více)Obsahy(2)
Caleb (Domhnall Gleeson) měl neuvěřitelnou kliku. Ve firemní soutěži vyhrál hlavní cenu, týdenní pobyt na horské chatě svého zaměstnavatele, geniálního vědce Nathana (Oscar Isaac). V okamžiku kdy uprostřed pustiny vyskočí z vrtulníku, který ho na místo dopravil, dojde mu, že na tenhle týden jen tak nezapomene. Jenže ani nejbujnější fantazie by ho nedokázala připravit na to, co ho čeká v supermoderní stavbě připomínající protiatomový bunkr. Prvotní ostych zažene Nathanův přátelský přístup. Pak se však seznámí s Avou (Alicia Vikander). U přátelské dívky s krásnou tváří jen dráty vedoucí jejím průsvitným tělem prozrazují, že je ve skutečnosti unikátním technologickým experimentem. Jeho součástí se právě stal i Caleb. Jeho úkolem je prostá interakce s Avou, kterou Nathan pečlivě pozoruje a zaznamenává a testuje tak možnosti umělé inteligence. Dokáže být Ava natolik „lidská", že Caleb zapomene, že komunikuje s robotem? Dokáže v něm probudit nějaké city? Calebovi se však role pokusného morčete začne čím dál víc zajídat, zvlášť když s Avinou pomocí zjistí, že Nathan mu o svém výzkumu neřekl zdaleka všechno. (Cinemart)
(více)Videa (8)
Recenze (1 254)
Otestujte svou lidskost! Ava si s vámi chce jen popovídat... Komorní sci-fi nebylo nikdy epičtější. V naprosté většině žánrově spřízněných snímků se pracuje s oblíbeným dramaturgickým archetypem tzv. hry kočky s myší. Ne tak v tomto případě. Zde totiž máme tři hlodavce ve smrtícím labyrintu lží, kteří celou dobu potajnu zjišťují, jaký z nich má ve skutečnosti mnohem raději smetanu než sýr. Masky nasadit! ()
„A TY BUDEŠ BĚHEM PŘÍŠTÍCH PÁR DNÍ LIDSKOU SLOŽKOU TURINGOVA TESTU…“ /// Caleb má před sebou tejden v divným domě, na jehož konci bude mít v hlavě pěknej bordel… Asi nejmíň za to bude moct filozofování nad obrazem Jacksona Pollocka. Komorní (ukecaný) scifíčko, který ve mně vzbudilo emoce pouze závěrečnou přehlídkou mladýho masa. To dělá (i když je umělý) to, co mu jde nejlíp. Je na to totiž naprogramovaný… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vím co je Turingův test. 2.) Chystám se přefiknout robota (v kuchyni). 3.) Thx za titule ,,ondrejlo86“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Výborně vystavěné komorní scifi, které na rozsahu jednoho luxusního domu v přírodě buduje drama o umělé inteligenci, božskému statusu stvořitelů až po smysl tvorby někoho většího(?!) než jsme sami. Mužské oko potěší nejedna pěkná žena (kdo by to byl řekl) a dostatek inteligence a logiky v celém filmu i pro největší odpůrce scifi. Krom toho jde o pěkné využití Big Data ve filmu:-). A v tom domě chci žít. A ne sám. Garland se pro mě stává velice zajímavým tvůrcem, který by v budoucnu mohl překvapit a probudit inteligentní scifi k životu... ()
Nádherné exteriéry, slibující mnohé, versus studené, sterilní sídlo (horská chata, viz nahoře) geniálního vědce a Ava, která byla nádherná, ale to bylo trochu méně, než jsem očekávala, co jsem vnímala. Po Her jsem čekala zřejmě další emotivní rozstřelovací pecku a ta se vysloveně nekonala. Srovnáním ještě třeba s Moon mně to mrzí, ale tu čtyřku si z mnoha jiných důvodů zaslouží. ()
No výýýbornej film tohleto !! "Vytvořit bytost tak mocnou a inteligentní, že z tvůrce stane se pouhý červ a z výtvoru proti němu samotný Bůh, koukající se na nás jako člověk na hroudu červů ... Každopádně když lidský červ stvoří Boha, co myslíte že vznikne ... ??" ;)) /jméno "dokonalé bytosti nemělo být Aja, ale Rogue .../ - pozn pod řádkem.. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (27)
- Do role Avy (Alicia Vikander) byla zvažována Felicity Jones. (Terva)
- Obraz, o kterém se zmíní Nathan (Oscar Isaac), je napodobeninou skutečné malby od Jacksona Pollocka, jež nese název „No. 5, 1948". V době premiéry filmu šlo o pátou nejdražší malbu všech dob, která byla v roce 2006 vydražena za 140 milionů dolarů, což je částka zhruba 8,5x větší než rozpočet snímku. Jackson Pollock ji v roce 1949 prodal za 1500 dolarů. (JendaT)
- Termín "Deus ex machina" byl používaný v divadelních hrách ve starém Řecku. První, kdo jej termín použil, byl dramatik Sofoklés (497/6 př.n.l.-406/5 př.n.l.). Jedná se o situaci v divadelní hře, se kterou si dramatik nevěděl rady, tudíž do ní zakomponoval zásah vyšší moci. (Modiwish)
Reklama