Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Natasha BraierHudba:
Cliff MartinezHrají:
Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Bella Heathcote, Karl Glusman, Desmond Harrington, Keanu Reeves, Christina Hendricks, Alessandro Nivola, Charles Baker (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (339)
”Beauty isn't everything. It's the only thing.” Audiovizuální gore západní (módní) kultury. Naprostá homogenizace žen - musí být bíle, perfektní a ochotné udělat vše. Retro wave hudba vás přivede do transu a skvěle koresponduje s tím "glamorous feeling", kterým se film snaží tak ohromit (a že se mu to daří sakra dobře). Nicméně jsem i tak čekal, že to bude taková Lynch-ovka, ale postavy tady jsou podstatně prázdnější;těžko říct, či špatný scénář, nebo záměr dosáhnout co největší autenticity ( ^^ ) ()
Refn je jedním z režisérů, u nichž si dlouhodobě přeju, aby natočili horor, takže při ohlášení Neonového démona se mi tak trochu splnil jeden z diváckých kinematografických snů a očekávání byla na maximu. Po ohlasech z premiéry v Cannes jsem pořád věřil, že mě snímek spíše pohltí a zaujme, než abych skončil na té druhé, zhnusené až otrávené straně barikády zklamaných diváků. Ale ono to dopadlo snad ještě hůř - prostě jen ... meh. Nuda. Nic to ve mně nevyvovolalo, ani náznak pozitivní, ani negativní emoce. Audiovizuálně celkem hezká prázdnota. ()
Hlavní problém je, že film je nakonec přesně tím, co jakoby "drsně" kritizuje. Kamarád Imaginárních lásek, či filmú Gasparda Noého, estetika a la časák s ženskou módou X techno party. Klišé nad klišé, všechno strašně komicky předvídatelné, des a démoničnost se snaží docílit absurrními perverzemi a krví. A hlavne třpitkami! Ach jo, tak málo fantazie ve všem... V jazyku filmu: Lol, ty mrchy snědli top bitch, wtf? ()
Nicolas Refn je ideální režisér pro natáčení efektních podívaných, kdy dokáže diváka rafinovaně bombardovat atraktivními vjemy. Jeho talent by se skvěle uplatnil při natáčení reklam a klipů, ale i určitých kategorií žánrových filmů. Kultivovanou erotiku by zvládl bez mrknutí oka - kdyby ovšem diváka a s největší pravděpodobností i sám sebe nechtěl přesvědčit, že je předurčen pro svět velkého umění. Volí proto pro své cíle neadekvátní filmové prostředky, objevuje banální, všeobecně dostupné pravdy a pokouší se kamuflovat hloubku tam, kde přešlapuje v brouzdališti. Škoda, se svým renomé by neměl problém přemlouvat přední charakterní herečky, aby se v zájmu Múz svlékly. V téhle afektované, protahované póze se ale Refn stává otravným. 30 % mu nadělím za zúčastněné dámy, a to ještě může být rád, že mám vstřícnou chvilku a mhouřím nad tou zoufalostí oči, až to bolí. ()
Po shlédnutí tohoto filmu mám skoro pocit, jak kdyby se Nicolas Winding Refn utápěl ve svých vlastních filmařských utopiích. Chápu třeba to, že Neon Demon má jasnou myšlenku v oblasti modelingu. Nechápu ale celý ten umělecký patos, se kterým se k ní snaží dopátrat. Jako jasně, celá řada scén je dost zajímavých a na oko hodně libivých, ale jako celek mi to přijde jenom jako souběh různých scén, které spíš nedávají smysl, než že ten smysl dávají. Režisér má jediné štěstí, že dobře volí hudbu s obrazem. U Drive jsem mu to sežral, tady už mám co dělat. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (16)
- Film byl natočen chronologicky. (Hal_Moore)
- Do role Jess (Elle Fanning) byla původně obsazena Carey Mulligan. (Dio_Padre)
- První film, ke kterému Elle Fanning namluvila komentář. (Hal_Moore)
Reklama