Reklama

Reklama

Antonina Zabinská (Jessica Chastain) práci v manželem řízené zoologické zahradě ve Varšavě přímo zbožňuje. Se zvířaty si rozumí mnohem víc než s lidmi, nebojí se vlézt mezi neklidné slony do výběhu, je to vlastně ona, kdo svou energií a rozhodností celou zahradu vede. Ani ona však není schopná čelit valícím se dějinám. Když 1. září 1939 napadne Německo Polsko, pocítí to zahrada prakticky okamžitě. Bombardování a ostřelování města ve vteřině zničí všechno, co manželé Zabinští léta budovali. Ze zahrady bez zvířat se stane skladiště německých zbraní a své odborné znalosti můžou Antonina a její muž Jan (Johan Heldenbergh) využívat jen k chovu prasat. Právě tady ale leží začátek cesty k jejich odvážnému plánu. Prasata totiž krmí zbytky, které vyprodukují obyvatelé varšavského ghetta. A pro ně jezdí Jan pravidelně s náklaďákem. Ale zpátky neodváží jenom ty zbytky, ale také lidi, které pak ukrývají ve sklepních prostorách pod zahradou. Riskantní operace je o to složitější, že kolem zahrady neustále krouží nacistický pohlavár Lutz Heck (Daniel Brühl), prominentní zoolog, který má pro Antoninu nejen profesionální slabost. (Cinemart)

(více)

Videa (15)

Trailer 1

Recenze (234)

Beastmaster4 

všechny recenze uživatele

Naprostá agónie....nesnáším filmy o krutých, vážných věcech, filmy z války, koncentračních táborů, ghet atd., které jsou natočeny ve stylu "navštívil jsem cukrárnu a někdo mi převrhl pohár"....bože, je to plný totálních blbostí, který takhle už z logického hlediska být prostě nemohli. Film podle skutečné události musí vypadat úplně jinak :-/ ()

castor 

všechny recenze uživatele

Praha představuje Varšavu, Jessica Chastain manželku ředitele zoo, Daniel Brühl pak Hitlerova prominentního zoologa i nacistu, který by se rád Jessice dostal pod sukni. Varšavu obsadí německá vojska, rodinka prokáže odvahu, když pod záminkou zásobování farmy zajíždí do ghetta a vyváží Židy za lepším příštím. Všechno je lehce předvídatelné, málo napínavé a nijak zvlášť poutavé. Chybí atmosféra, chybí větší autenticita i emoce, celé je to zbytečně moc srozumitelné. Ano, námět je poměrně neotřelý, vadí ovšem to, že Němci či Poláci nemluví jednoduše německy nebo polsky, utrpení v ghettech se nedočkáme. A pod kůži se to nedostalo ani omylem. Kupříkladu jen první nálet byl dramatický asi jako příprava nedělního oběda. Novozélandská režisérka Niki Caro ztvárňující poměrně umně morální a vnitřní dilemata postav už jednoduše měla lepší filmová zastavení. Česká stopa pochopitelně potěší. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Povedené WWII drama někde na půl cesty mezi Anonymou - Ženou v Berlíně a Polanského Pianistou, jehož uměleckých ani percepčních kvalit sice nedosahuje, ovšem nezdařilé tedy rozhodně není. Z filmu je velmi cítit ženský pohled na celou událost (a není také divu při výčtu tvůrkyní), což odráží i upření rastru na dopady války na civilní obyvatelstvo a jakýsi soft přístup k zobrazenému násilí, respektive opomenutí čehokoliv drastického, i trochu komornější ráz filmového vyprávění (v opozitu proti výpravnému entrée s exotickými zvířaty) - a samozřejmě postava hlavní silné (ženské) hrdinky a focus na ženy/děti/zvířata. Ten ženský rastr mne také přivedl ke komparaci s Anonymou, motiv znásilnění a podrobení se okupační (mužské) síle. Co se týče režisérky Niki Caro, je skutečně impozantní sledovat, kam až na své umělecké pouti z Nového Zélandu dorazila - od lokálně usazeného a regionálně ukotveného Pána velryb přes proražení a umělecké i komerční uznání v USA až k bravurně provedené mezinárodní koprodukci...opravdu široký záběr. Nechápu jen jednu věc - proč tvůrci zobrazující Varšavské ghetto a hlavně Varšavské povstání opakovaně ignorují počínání Rudé armády a Stalinem záměrně nařízenou nečinnost a nepřispěchání na pomoc a fakt, že Stalin záměrně nechal Němce povstání krvavě rozdrtit a srovnat Varšavu se zemí...zřejmě se to nehodí do uměleckých licencí jednotlivých tvůrců...tady se to třeba odbylo jednou jedinou větou v závěrečných titulcích... ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Jakkoliv bych chtěla filmu nadržovat za to, že nabídl možnost démonického Brühla, tak musím bohužel ve finále naznat, že je prostě takový nemastný a neslaný. Ačkoliv náznaky ostrých hran tu byly, možná by to šlo vyřešit jinou než jaksi uhlazenou a přehnaně "pietní" (jestli já náhodou nejsem to monstrum) hudbou Harryho Gregson-Williamse. Konflikt zájmů také nastává v tom, že veškeré dění v ghettu je zajímavější (i zajímavěji natočené) než to, co se děje v zoo. ()

Rover 

všechny recenze uživatele

Je mi to vlastně líto, ale lépe hodnotit nemohu. Podivně zkratkovitě vystavěný film s nepřesvědčivým jednáním postav ztrácí zejména (ale za to kardinálně) směšně hraným přízvukem všech, v originálním příběhu polsky mluvících, postav. Řada scén je proto hlavně k smíchu než k čemukoliv jinému. Chastain sice dokázala hezky vykreslit fragilní Antoninu Zabinski, ale musela se natolik soustředit na polský přízvuk, že si toho skoro ani nevšimneme. Tohle je jednoznačně chyba režie, a to mě to více mrzí, jelikož Niki Caro fandím už od Pána velryb. Povedené jsou lokace a technická stránka filmu, i ty digitální efekty nevypadají až tak blbě. Hudba je průměrná, ale poměrně dobře využívaná jako doprovod bez vlivu na děj. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Celosvětová premiéra proběhla 7. března 2017 ve Varšavě. (BMW12)

Související novinky

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

31.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým… (více)

Reklama

Reklama