Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Silné psychodrama podle námětu Simony Monyové o citovém vydírání, o nebezpečném, až patologickém vztahu mezi mužem a ženou. Trilogii na motivy knih Simony Monyové uzavírá film režiséra Filipa Renče Sebemilenec z dílny Tvůrčí producentské skupiny dramatické tvorby Davida Ziegelbauera. Je v životě opravdu nejhorší zůstat sám? I na to odpoví příběh tragické lásky Libuše (Simona Stašová) a Oty (Jaromír Dulava)... Úspěšné podnikatelce Libuši, která se ocitá na vrcholu zralého věku, nachystají dvě nejlepší kamarádky opravdu nečekané narozeninové překvapení. Díky tomu se osamělá Libuše seznámí s šarmantním „kovbojem" Otou, který vnese do jejího života lásku a radost. Libušino štěstí ale netrvá dlouho a její euforický pocit z nového životního startu vystřídají stres a utrpení. V tomto krásně i zle mrazivém vyprávění odrážejí autoři scénáře život spisovatelky Simony Monyové, jejíž stejnojmenná literární předloha se stala inspirací pro vznik tohoto filmu... (Česká televize)

(více)

Recenze (129)

igi B. 

všechny recenze uživatele

Laciná manýra >Monýra< čili klasická monyoffská rádoby >zeživotazaživa< literární šmíra televizně vytuněná trendy stylem >samohana< made in Renč, další blábol šašskotelevizáckého telenovelového typu vyrobený jak podle šablonky jalovou formou s machou rutinérského jelita a s otravně přehrávajícími kreacemi stolicko-štatlařské čudlárny, dohromady pak vytvářející obludnou machinaci s panoptikálními postavami, kde možná snad i reálně možný příběh nakonec spadá a končí zpotvořený do parodie žánru i života. A tak postavy včele se S.S. už tradičně všelijak poulí oči, dělají grimasy, trhají hlavami a vypouštějí z papulí nereálné či zbytečné větší či menší bláboly a celé je to i těmi kecy zbytečně natažené do šílených devadesáti minut, přičemž příběh by snesl formát bakalářské půlhoďkové epissodky na téma "kterak nána k sobě zaslouženému štěstí přišla a jak to bylo dál"... . . . A komu to slouží? Možná si tu někdo hojí (honí?) nějaká bebinka, že... Docela mě i pobavil v závěrečných titulcích (jojo, čtu děcka rád titulky, člověk se poučí, kdo-kdy-kde-kolik) uvedený "fotograf". To si asi za lehký šekel jako vedlejšák hodil fušku známý brněnský rytíř, ležící vždy na správné straně, co tedy té pravé "Simonce" jak známo ale opravdu pomohl. Howgh. - - - P.S. Jo, na stránkách ČT jsem se mmj. dočetl, že S.M. byla "SLAVNÁ ROMANOPISKA"! Tak to jo, asi něco jako Virginia Woolfová, že... - - - P.P.S. Ano, chápu, pro někoho je tahle matérie zjevně vrchol literární i televizní tvorby, pro někoho vrchol životních kulturních zážitků! Ani si nechci představit, jak to máte lidi doma, ale je mi jasné, že vedle bulvárních plátků, šamponů a kosmetiky to bude v té jediné poličce na zdi v >obejváku< nad starou plazmou z druhé ruky pár pejprbeků S.M. (a tím není myšleno nějaký lido SadoMaso, že... ;o) Jasně, v brněnských knihkupectvích a antikvariátech dávno neprodejné ležáky... Tak užívejte >života< lidičky... %-))) - - - - - (Poprvé a naposledy z ryze studijních důvodů zase jednou protrpěno 15.12.2013 na nedělní >veřejnostádně telenovelové jebničce< , hodnocení uzívané 25., komentář zde otrávený jako šestý - 16.12.2013) ()

VlastaFlaksa 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert Simony Stašové. Nejsmutnější na tomto příběhu je, že vychází z reality. Podobného vypočítavého, líného, manipulátorského kreténa jsem měla pár let za manžela (naštěstí nebyl násilník) a rozhodně to nebyla hezká část mého života. Naštěstí od filmové Libuše jsem se včas odpoutala, takže jsem nepřišla o majetek, ale pouze o iluze. Autorka literární předlohy takové štěstí bohužel neměla. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Keď šesťdesiatnička Stašová vyriekne pred kamarátkami: "Nedala som mu", tak to človek premýšľa, či si vážne máme myslieť, že ten chlap mal smolu, alebo skôr ide o jasný dôvod na otváranie šampanského. Skutočne, v tom veku, už by mala dávať radšej len lístky od kabáta v divadelnej šatni. Filip Renč išiel však ďalej a presvedčil túto pani, aby svoje kypré faldy ukazovala aj v tom čo najviac možnom nahom stave a tak si na svoje príde aj degustátor kŕčových žíl, modrín a  zošúverenej kože. Toľko tá estetická stránka. Po príbehovej stránke film neprináša vôbec nič nové, od začiatku do konca je jasné, kto je zmrd, kto je obeť a že to nemôže dopadnúť dobre. Tu fakt originálny nápad chýbal. ()

otík 

všechny recenze uživatele

Slušné dráma o uvědomělé ženě, která zcela nepochopitelně upadne do spárů dacana využívající naivity a zamilovanosti ženy po přechodu. Dílo je samozřejmě umocněno tím, že sama autorka námětu trpěla pod tyranským manželem a nakonec zemřela na následky jeho týrání. Překvapí odvážná erotická scéna postarší Stašové s klasicky nesnesitelným Dulavou (myšleno jeho postavou, jinak herec je to výborný). ()

mira007 

všechny recenze uživatele

To že umí Stašová hrát , to bez debat - tady navíc hvězda za nahatou odvahu ( to předčí kdejaký dvacetiletý herečky, který hrajou kina jak je jím svlíkání nepříjemný atd. ) ale absolotní pecka je výkon Dulavy - jeho proměna z country pohodáře do línýho, sobeckýho manipulativního kreténa byla na jedničku. Přesto story je hrozně černobílá, předvídatelná. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (6)

  • Film byl představen na 13. ročníku filmového festivalu v americkém městě Tiburon. (Cucina_Rc)
  • Věnováno Simoně Monyové, autorce námětu tohoto filmu, která byla sama obětí mnohaletého fyzického a psychického týrání vlastním manželem. (Zlatohlávek)
  • Na bicí v kapele na parníku hraje Erik Netušil, bubeník kapely Superego Kid, hrající kapela je však Combo. (ČSFD)

Reklama

Reklama