Reklama

Reklama

Blade Runner 2049

  • USA Blade Runner 2049 (více)
Trailer 7

Obsahy(1)

Třicet let po událostech prvního filmu odhaluje nový Blade Runner a důstojník losangeleské policie K (Ryan Gosling) dlouho ukryté tajemství, které je natolik zásadní, že by mohlo zcela rozvrátit poslední zbytky lidské společnosti. Toto odhalení ho nutí zahájit pátrání po Rickovi Deckardovi (Harrison Ford), bývalém Blade Runnerovi losangeleské policie, který je už 30 let nezvěstný. (Falcon)

(více)

Videa (26)

Trailer 7

Recenze (1 320)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Bohužel, tohle mě minulo. Starý Blade Runner jsem vypl v půlce a koukat na remake doma, zřejmě to dopadne obdobně. Denise Villeneuva považuji za velmi nadějného a zručného režiséra, jeho Sicario s Prisoners patří mezi mé oblíbené filmy, ale nový Blade Runner je pro mne divácky nevděčný. Vizuálně samozřejmě lahoda a divák má při sledování chuť vzít si foťák a jednotlivou scénu si vyfotit. Ryan Gosling se mi do hlavní role hodil, ale k plusům to bude zřejmě vše. Opěvovaný Harrison Ford se ukáže 30 minut před koncem, tedy v době kdy je divák unaven a vyčerpán, Jared Leto jako záporák je ve filmu všeho všudy 10 minut, což je snad jeden z největších záporů a hříchů, protože dobrý záporák dělá dobrý film, Rko je velmi nevyužité, k zvratu nedojde žádnému a samotná akce tvoří asi 15 minut ze 163 minutového filmu, no nedivím se, že 5 lidí z kina odešlo a já kdybych nebyl poctivý filmový fanoušek, odejdu zřejmě také. Až moc artové, surrealistické a snové, že jsem z toho málem dostal hemeroidy z neustálých změn poloh v sedačce!45% ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Není snad většího obdivovatele původního Blade Runnera, než jsem já, takže……předně si nemyslím, že takovýhle film potřeboval nějaké – jakékoliv – pokračování. Z hlediska příběhu se to tady má jako s Matrixem. Tam se v dalších dvou dílech na sílu rozvíjela mytologie, tady se mermomocí rozvíjí příběh, který sice dává smysl, ale původní film nijak neobohacuje. Čistě řemeslně je to solidní kus filmařiny, ale ta atmosféra Scottova drahokamu, ta „babylonská“ směsice kultur a národů s převahou asiatského prvku, kde se snadno stanete anonymní figurkou, ta se na mně v tomto filmu nepřenesla. Deakins čaruje, ano, ale ta atmosféra, ta chybí a kdo tvrdí opak, ten nedokázal procítit jemné nuance prvního Blade Runnera. Chyběla mi tady nějaká zajímavá postava, jako byl v prequelu třeba J.F.Sebastian a jeho elektronické hračky, chyběla mi tady osudová postava, jakou byla Pris, chyběl mi tady výrazný záporák, jakým byl Roy Batty, jehož jste nenáviděli a zároveň litovali. Nic z toho ve Villeneuvově filmu není, pouze terminátorka v sukni a nevýrazný Leto. Díky aspoň za holografickou Joi, asi jednou zajímavou postavu ve filmu. Prostě….neubráním se mírnému zklamání. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nafoukané, sebevzhlíživé, povrchní, sexistické (a rozlišuji pornobyznys, který Villeneuve připisuje budoucnosti, od jeho pohledu na ženské postavy, jenže ono se to dost často překrývá), kýčovité a logicky i filosoficky fatálně nefunkční. **** Je-li podstata původního Blade Runnera (https://www.csfd.cz/film/8268-blade-runner/komentare/?comment=8420323) obtočená kolem zjištění, že replikanti jsou lidštější (empatičtější, soucitnější, bytostněji chápající krásu i bolest obětování) než jejich lidští stvořitelé, kteří na nich tím pádem páchají s ničím neporovnatelnou genocidu, z níž při sledování filmu, i opakovaném, dodnes mrazí, pak to má mnoho co morálně a filosoficky říci i k dnešku a dál k možnostem budoucího vývoje umělé inteligence a naší příští koexistence s ní, pakliže si bude poslušněji vědoma nezbytnosti harmonického splynutí s vyšším řádem než my - my obdaření svobodnou vůlí se řádu protivit i za cenu sebedestrukce a zničení celku včetně bytostí, jež nás ve všem podstatném nekonečně překonávají a navíc nás milují a odpouštějí nám. **** Je-li však podstata na tento zázrak navazujícího Villeneuvova snímku obtočena kolem subjektivně i objektivně (kartotéky a soubory se dají zfalšovat, každý může lhát) nerozhodnutelné otázky, kdo je člověk a kdo replikant a čí city jsou „pravější“ a jednání na jejich základě oprávněnější, pak je to mnohem banálnější a sprostší tázání (takové, jež P. K. Dick i Ridley Scott právem považovali za uzávorkovatelné a jalové – není o nic přínosnější než se ptát, nejsme-li náhodou motýli, kteří sní o tom, že jsou lidmi apod., protože na věci samé a naší vrženosti do života a jeho prožívání to vůbec nic nemění) – nicméně už tak povrchní snímek si pod sebou navíc trapně podřezává větev, když v jedné ještě celkem úvodní scéně natvrdo ukáže, že stačí hloubkový sken kostní struktury a u replikantů v ní na rozdíl od lidí objevíte vypálené sériové číslo. Tím se veškeré zbytky kouzla maří, celá už tak chatrná zápletka bere za své zabitá v dokonalém fiasku. Přestává dávat smysl celé teatrální tázání hlavního hrdiny po vlastním původu i po původu kohokoli jiného (zpochybňuje se jmenovitě i Deckardův pro změnu lidský původ). Stačilo by strčit jim ruku pod speciální mikroskop, a hned by věděli, na čem jsou. *** I méně sebevražedných vachrlatých momentů a oslích můstků bylo ve filmu naseto, např. mě dojalo, jak místo původu dřevěného koníka (a aby to bylo jednoduché, tak i aktuální útočiště starého Deckarda) pokoutný šmelinář určí tak, že nějakým šestým smyslem zjistí, že stopy ve dřevě nesou známky "ošklivé radiace", a to právě a přesně na chlup takové ošklivé radiace, jaká byla zrovna v té intenzitě ošklivosti právě a přesně jen na jednom jediném místě na Zemi. Ta Villeneuvova sebeztrapňující bohorovnost, s níž svoje efektní filmy bastlí z neústrojných zádrhelů, bolí už sama o sobě, o to horší bolest to je, když se tím mentálním freestylingem bezostyšně prospěchářsky otírá o největší ikonu filosofické scifi , aniž by si byl s to ve své ješitnosti uvědomit, že ho svou velikostí i po všech těch letech od svého vzniku o několik řádů přesahuje. *** Product placement nejhrubšího zrna (zvlášť ta láhev whisky snadno rozpoznatelné značky na nejkýčovitějším pozadí umělého západu slunce apod.) už v mých očích jeho vypočítavou přízemnost a zaprodanost masovému úspěchu jen stvrzuje. Ostatně celý film působí, jako by byl DV placený od minuty - pomalost se musí umět, člověk se musí chtít uhranutě dívat. Ale když jde K podle vzpomínky vytáhnout z popela dřevěného koníka a blíží se k němu dlouhé minuty, aby za dramatického vřeštění hudby nakonec opravdu udělal jen to, co celou dobu víte, že udělá, totiž že vytáhne koníka z popela a pak ho obrátí a vespod si přečte vyryté datum, a pak se musíte ještě nekonečně dlouho dívat na jeho vytřeštěné oči, aby vám jakože došlo, co mu právě teď jakože dochází, tak to není umění pomalosti, ale jen hrubé podceňování divákovy inteligence a přeceňování té své. Ostatně většinu scén v tomhle filmu posouvá na roveň kýči právě jalová doslovnost. () (méně) (více)

Matty 

všechny recenze uživatele

Komentář obsahuje kromě porce hejtu taky SPOILERY. Nejvýraznější vzpomínka den po zhlédnutí: Ryan Gosling měl fakt cool kabát, kterých bych si na zimu taky rád pořídil. Blader Runner 2049 je v kontextu současné hollywoodské produkce bezesporu nezvyklý film (podobným způsobem jako Spectre). Postavy, myšlenky a atmosféra jsou pro něj důležitější než zápletka. Hlavní hrdina přitom v příběhu nehraje tak významnou roli, jak se dlouho domnívá (a my s ním), což posiluje dominantní pocit existenční úzkosti z nemožnosti mít osud pevně ve svých rukou. Většina scén začíná o něco dříve a končí o něco později, než je potřeba k předání nezbytných informací. Jiné scény mají pro příběh zanedbatelný význam a slouží hlavně k navození specifické atmosféry nebo dokreslení fikčního světa. (Za originální nápad lze považovat i rytmizaci vyprávění pomocí úmrtí ženských postav, v posledním aktu zemře snad každých deset minut jedna, což ale svědčí spíš o nedostatku citu scenáristů než o jejich vypravěčských schopnostech.) Problém je, že tohle všechno drží pohromadě stylisticky fádní (zaujala akorát scéna v baru s „vypadávajícím“ zvukem, ve které Ford profackuje Goslinga) a přímočará melodramatická story o synovi hledajícím (s pomocí dřevěného koníčka) otce a otci hledajícím dceru (o závěrečném náznaku třídní revoluce, odpovídajícím svým jednoduchým zpracováním young adult románu, raději nemluvě) a celý film je ve své podstatě mnohem čitelnější, doslovnější a generičtější, než si o sobě myslí a než by odpovídalo pompéznímu aranžmá (nejzásadnější odhalení vidíte na plakátu). Blade Runner stejně jako zbytek Villeneuveovy tvorby potvrzuje, že film s herci tvářícími se celou dobu, jako kdyby jim někdo sebral oblíbenou hračku (což není v případě Goslingovy postavy tak daleko od pravdy) a natočený v táhlých záběrech doprovázených atmosférickým hudebním podkresem sice bude vážný a důležitý, ale jenom na povrchu. Zatímco Scottův film podněcoval množstvím nedořečeného k úvahám, v novém zpracování obstarávají veškeré filozofování za diváka postavy, vyjadřující se ve šroubovaných polopatických větách. Nám nezbývá, než žasnout, jak pěkně je to celé nadesignované (přinejmenším design zvuku by zasloužil Oscara), ale k tomu by stejně dobře jako takřka tříhodinový film posloužila coffee table book s fotografiemi výtvarných návrhů. Dost se obávám, že Villeneuveova Duna bude tím samým v bleděmodrém (resp. oranžovém). 65% ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Vizuálně opojné pokračování, za které si minimálně Deakins zaslouží Oskara. Villeneuve si první půlku připravuje půdu a vrací nás do povědomého světa z mysli Phillipa K. Dicka, kde se šikanovaný Gosling snaží dělat svou práci. Úlitba rasistickým kořenům funguje lépe než 12 let v řetězech. Pátrání po minulosti je zase poctou detektivkám ze staré školy a pasáž ve Vegas si pro sebe krade i Elvis. Hutné myšlenkové úvahy o povaze umělého člověka, o tom co je skutečnost a co je a co není dobro. Fantasticky záporný Leto, v další pamětihodné kreaci to v zásadě myslí dobře. Fordův návrat do Deckardových bot účelný ne jen laciná vábnička. Pořád si to dává. Zimmer znovu burácivý. Interlinked. ()

Galerie (156)

Zajímavosti (40)

  • V továrně na androidy se objevil mimozemšťan (inženýr) z filmu Prometheus (2012). (Jan.Kanak)
  • Náklady na výrobu byly zhruba 150 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Ridley Scott pochválil nového Vetřelce

Ridley Scott pochválil nového Vetřelce

18.10.2023

Režijní legenda Ridley Scott (Gladiátor, Černý jestřáb sestřelen) má v těchto dnech plné ruce práce s propagací a taky finálními úpravami Napoleona předtím, než jeho velkolepý válečný film s… (více)

Hercule Poirot bude řešit zločin v Benátkách

Hercule Poirot bude řešit zločin v Benátkách

11.10.2022

Kenneth Branagh (Vražda v Orient expresu, Smrt na Nilu) má nejenže hotový scénář ke třetímu filmu z jeho detektivní série na motivy knih Agathy Christie, ale navíc už i plné obsazení. Hercule Poirot… (více)

Filmový BioShock našel režiséra

Filmový BioShock našel režiséra

26.08.2022

Netflix, BioShock a režisér Já, legenda nebo Hunger Games. Tak přesně tahle kombinace teď má fanoušky dnes již kultovní herní série přimět k tomu, aby se začali mírně těšit na filmovou adaptaci.… (více)

Blade Runner se dočká seriálového pokračování

Blade Runner se dočká seriálového pokračování

12.02.2022

Amazon Studios pořídilo práva na seriálové zpracování kultovní sci-fi Blade Runner režiséra Ridleyho Scotta a rovnou tak oznámilo, že chystá hrané pokračování ke snímku Blade Runner 2049 od Denise… (více)

Reklama

Reklama