Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (4)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 038)
|| Scenár: Neill Blomkamp, Terri Tatchell / Predloha: Neill Blomkamp - Tetra Vaal | Hudba: Hans Zimmer | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Media Rights Capital | Rozpočet: 49 miliónov $ | Tržby: 80 miliónov $ | Ocenenia: - || Skvelá výprava a dychberúce destinácie, z pólky podporené najguletrhajúcejšími Zimmerovkami od Dark Knighta. Blomkamp je skvelý vizionár a z časti aj režisér, kým nedojde na emócie a presah príbehu. Ako scenárista je totiž povrchňák, a akonáhle potrebuje príbeh spomaliť, vezme nožničky a chvíľky sú preč. Ako keby boli city len nutnou výplňou inak technicky neuveriteľnej práce za ešte stále najnižší rozpočet za blockbuster v Hollywoodu. Chappie je zo začiatku hravou, inovatívnou sci-fi záležitosťou, za ktorú by mal byť divák vďačný. Ale tá Blomkampová úchylka miešať detinskú infantilitu so samoúčelne sprosto-krvavým štýlom mi tentokrát nesadla, čo sa dá práve povedať aj o identickej hudbe: pólka soundtracku na hranici už zvyknutej geniality, a pólka na strane zámernej nechutnej infantility. Funkčné ako guilty pleasure pre každého? NIE. Kontroverzné? Blomkampovsky ÁNO. 50% | CineStar Černý Most Praha, 10.3.2015 | ()
Z Číslo 5 žije překopírovali i toho agilního Inda, no to snad není pravda tohleto! Kdyby to byl regulérní remake, prosím, ale takhle? Vykrádačka hrající si na vyzrálý film, ale je to zas jen šaškování pro mládež. A to násilně, protože drogový gang... No, jak říkám, trapné. Ani jsem to nedokoukal do konce. To se prostě nedalo. I když, triky a efekty i ta kamera, to celkem ušlo. ()
Táto tématika s oživnutými robotmi, ktoré sa snažia byť ako ľudia ma už v tomto prevedení vôbec nezaujíma, už je to dosť ohrané a aj také detské, ale predsa len sa v tomto prípade našlo viacero faktorov, ktoré ma prinútili si to pozrieť a síce s výsledkom nie som úplne spokojný, ale nemôžem hovoriť ani o sklamaní. Očakávané zápory zostali, dejovo to nemá čím zaujať, predvídateľnejšie to už skutočne ani byť nemohlo a rovnako je to celé prispôsobené teenagerskému divákovi, kvôli čomu ma ani humor moc nebavil, iba raz som sa aspoň pousmial, takže si ma to ani nemohlo výraznejšie získať. Ale zase sa tu nájdu aj výrazné klady, v prvom rade kvalitná technická stránka, vďaka čomu sa na to pozerá viac, než dobre, Neil Blomkamp to očakávane celá podáva vo svojom netypickom štýle a oceňujem aj nadmieru svižné tempo, takže som sa ani nemal kedy nudiť. K tomu musím určite pochváliť aj úplný záver, ktorý mi prišel skvelý a dokonca mal aj nejaké emócie a sadla mi aj netradičná hudba, ktorá sa tu veľmi hodila. Akcia mi prišla len obyčajným priemerom, tých pár akčných sekvencií je dobre natočených a technicky kvalitne zvládnutých, ale až na jeden nečakaný drsný moment v nej nie je moc o čo stáť. A navyše ma v nej sklamal aj eRkový rating, keďže až na ten jeden moment zostal nevyužitý. A zvláštne pocity mám z obsadenia, tých pár známych hercov, ako Hugh Jackman, Sigourney Weaver alebo Dev Patel má nakoniec menej priestoru, než som čakal na úkor podivných hlavných hrdinov, ale práve kvôli tej ich podivnosti som bol zvedavý, akým smerom sa ich postavy budú vyvíjať a tak ma nakoniec aj celkom bavili. Takže celkovo sa nejedná o nič výnimočné, ale kvôli dostatku kladov ani určite neľutujem, že som si to pozrel, slušná oddychovka. 63% ()
Blomkamp-režisér se urputně snaží zakrýt neschopnost Blomkampa-scenáristy. Na Chappieho se dívá hezky, film má světlý momentky, ale když se nad tím začne uvažovat .... :-( Když se z děje vyabstrahujou linky jednotlivých postav, jejich konání ... tak to jsou vskutku závody debility s velmi těsným výsledkem. Každý z borců se v této disciplíně totiž snaží, seč mu síly stačí. ()
V mých očích zklamání. Neill Blomkamp si viditelně užívá každý vytváření každého malého detailu (trička, popisky, pozadí) a postav ve svém světě. S tím nemám žádný problém, stejně jako s technickou kvaitou filmu a především robotů v akci, kteří berou dech i svým propojením s prostředím. Ovšem vystavět celý film na robotovi/dítěti, které ze začátku rozesměje, dobře, ale později už jeho dětinskost filmu ubližuje (vždyť okolo něj se děje eRkový krvák? No jo, vlastně naprosto zbytečně... Robocop se obrací v pomyslném hrobě, bez krve jde totiž o pohádku pro děti...). Očekával jsem větší (nebo aspoň nějaký) vývoj Chappieho, jako by Blomkamp nevěděl, kam s ním směrovat (chvíli si hraje na Gándího a nechce násilí a přitom ho koná..). Vše bych na konec překousl, protože mě ta zvrácená zábava z dětinského robota využívaného gangstery uměla rozesmát, ale ten konec filmu... Pro mě další důkaz, že Blomkamp stejně jako v Elyseu dobře vypráví, ale nezvládá zakončení svých příběhů. PS: díky za ČSFD projekci;-) ()
Galerie (42)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (17)
- Tetravaal - název společnosti, která vyrábí robotické policisty, je odkazem na režisérův první krátký film Tetra Vaal (2004). (Charpy)
- Sharlto Copley, jenž propůjčil skrze motion capture pohyby Chappiemu, si střihl cameo i ve své lidské podobě: jako policista, který se na konci filmu při snaze policie dostat se do haly Tetraavalu ptá po brusce. (NiWi)
Reklama