Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (5)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 038)
„MĚ NEJVÍCE ZAJÍMÁ „UI“ NA VYSOKÉ ÚROVNI. OPRAVDOVÁ INTELIGENCE. STROJ, KTERÝ UMÍ MYSLET A CÍTIT…“ /// Krávovina pro náctiletý, která má velký plus – nezdržuje kecama (bohužel je ale pěkně blbá). Sledovat, jak tři retardi a jeden génius šaškujou kolem robota, kterej svým ftipem pobaví a roztleská rozmanitý pubertální publikum, je utrpením (možná i pro toho robotka). A pak ten nevynalézavej, vohranej příběhovej motiv! Hračky jsou to moc pěkný, to jo, točit taky Blomkamp umí, ale na tohle su už starej. P.S. Odzkoušeno na huberťácích – hodnoceno starcem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu vidět robota shánět „babský ucho“. 2.) Těším se na dobu, ve který roboti budou programovat lidi. 3.) Thx za titule ,,urotundy@cbox.cz“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ne ()
Jeden uřvaný robot, jeden otravný kravaťak, jedna bizarní gangsterská rodinka a jeden zneuznaný Hugh Jackman v podivné roli. Dramaturgicky to je při vší úctě nezvládnuté. Výborně zvolené kulisy, svěží akce i syrová atmosféra z Districtu 9 jsou nenávratně pryč. Elysium už bylo lehčím krokem zpět, u novinky Neilla Blomkampa se už dá mluvit i o zklamání. Znovu tu máme jihoafrický Johannesburg, jen o pár let dopředu. Kriminalita je alarmující, do terénu musí anonymní policejní roboti, za kterými stojí mladý inženýr a vývojář. Jeho sen je však někde jinde. Nestojí o naprogramované titanové mašiny, touží po stroji, který přemýšlí a je empatický. S vyřazeným kusem se mu to nakonec i podaří. Vzápětí však nastanou potíže. A tvůrci se neumí rozhodnout, zda dát přednost dalšímu bráškovi Čísla 5 a E. T.ho, nebo nechat jiným robotem půlit lidská těla. Nicméně ani ten pokus o drsný sci-fi thriller zdaleka nefunguje. Tohle hraní si s žánry Blomkamp nezvládl, ač se v některých pasážích zřejmě moc chtěl přiblížit rodinné spielbergovštině. Nápady prostě nikdo nekoriguje. Sebevědomý je naopak v akci, která je solidní, design robotů nebo výprava potěší. Tvůrci lákají na ambiciózní projekt, připomenou nám, že ve slumech stále bydlí lidé a neodpustí si nějaký politický komentář, snaží se dělat z robota hustého týpka, ale většinu děje jen střílí slepými náboji. Škoda.. ()
Všechny nesympatické postavy mě přestaly zcela zajímat ve chvíli, kdy Sigourney Weaver odmítla zafinancovat vznik UI, a dále když se mladý ambiciózní inženýr spolčil s vraždícím gangem. Totální zhovadilá neuvěřitelnost - s tím, že "je to přeci sci-fi", na mě laskavě nachoďte. Jedinej Copley to šíleně táhne nahoru, i když hraje furt sám sebe i pod tunou CGI plechu. Nejvíc mě ale srala (nic mírnějšího nelze napsat) upištěná Yo-Landi, a tímto přeji vkus znásilňující skupině Die Antwoord pokud možno brzkou smrt. ()
Blomkampov najosobitejší film, v ktorom je najvýraznejšie cítiť jeho odkaz a vstýčený prostredník konvenciám hollywoodskeho mainstreamu. Je škoda, že jeho štýl sa v tomto prípade neprekrýva s tým mojím, pretože toto bol podľa môjho názoru výrazne film, ktorý si Neill natočil ako splnený sen, viac-menej sám pre seba, s totálnou stávkou na rebéliu a alternatívu po každej stránke - či už vizuálnej, hudobnej, hereckej, či scenáristickej. Ťažko sa mi komentuje film, ktorý priniesol niečo úplne iné ako sľuboval, navyše scenár si z nás a logiky robí "dobrý deň" a miestami je to až infantilne debilné. Ja som hlavne rád, že sa film podarilo v kinách zaplatiť a tak sa nemusíme báť o Blomkampovu budúcnosť. Snáď príde znova s ničím osobitým, ale bude točiť pre divákov, nielen pre seba.50%. ()
Jo tak tohle byla pecka. Blomkamp to konečně dokázal vyladit k dokonalosti. District 9 se mi líbil, Elysium taky nebylo špatný, ale něco tomu chybělo. Teď ten pocit konečně nemám. Konečně Neil ten kluk ušatá ukázal, že má nejenom talent, ale umí ho i prodat. Pravda nebudu se hádat, že je to nějak extra nápaditý a originální nebo, že tu něco takovýho ještě nebylo. Ano bylo, ale no tak lidi proberte se. Fakt chodíte na filmy v dnešní době s tím, že očekáváte originalitu? No tak kdybych já k tomu takhle přistoupil, tak můžu rovnou přestat chodit do kina. Na originalitu seru. Originální filmy už se dneska netočí. Já se chci prostě pobavit a nevadí mi ani styl tohohle filmu kde se časem z dětský hravosti a lehký infantilnosti přechází k brutálnímu násilí. Přenesl jsem se nakonec i přes ty hrozně drsný a hrozně cool gangsta i když nepopírám, že mě občas trochu srali, Ale všechno mi vynahradil kurevsky drsnej, hláškující robůtek naprosto exluzivně namluvenej mým oblíbencem Sharltem. Taky nesmím zapomenout na Jackmana kterej si tu střihnul parádního zmrda a svým výkonem mě mile překvapil. Pak nelze opomenout ani technicky brilantní a dynamickou akci. Stříhá se pravda podle současnýho trendu, takže možná o trochu víc než by bylo zdrávo, ale všechno je dokonale přehledný. Precizní v každým detailu a taky oceňuji, že se tu tentokrát na rozdíl např od Elysea neklepe kamera a tak si to může člověk všechno vychutnat efektně a v rychlosti a nic mu neuteče. No a ještě jednu věc vyzdvihnu a to naprosto bombastickej Zimmerův hudební podmaz. Libová, rytmická, elektronická hudbička, která mi hraje v uších doteď. Samozřejmě, že rezervy se najdou vždycky občas by neškodilo ubrat ty rádoby drsný kecy a třeba robot ověšenej zlatými řetězy je taky docela úlet, ale jinak se mi to úplně maximálně líbilo, takže tyhle detaily odpustím a napálím první pětku v tomhle roce. Neuvěřitelně příjemný překvapení a to se přiznám, že jsem pochyboval a nechtěl na to původně vůbec jít. Takže jsem rád, že jsem se tentokrát na CSFD projekci dokopal a teď si jdu sestrojit nějakýho ultra vymazlenýho robůtka s jehož pomocí udělám fakt drsnou přepadovku a nebudu muset už do konce života máknout.95% ()
Galerie (42)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (17)
- Tetravaal - název společnosti, která vyrábí robotické policisty, je odkazem na režisérův první krátký film Tetra Vaal (2004). (Charpy)
- Když se natáčela část filmu, ve které se Chappie začíná chovat více jako gangster, protože ti jej adoptovali a snaží se jej naučit, jak se má chovat správný drsňák, tak si Sharlto Copley, který Chappiho předehrával, stáhl kraťasy skoro pod zadek, aby se pohyboval patřičným způsobem. Samozřejmě - nic z toho pro potřeby motion capture nemusel dělat, ale on se snažil chovat co nejrealističtěji, chtěl, aby mu takové věci fyzicky pomáhaly vdechnout postavě život. (Posheidon)
- Robot Chappie (Sharlto Copley) byl i skutečný, konstruktéři jej vytvořili mimo jiné s použitím 3D tiskáren. Řada záběrů tak byla natáčena krok za krokem a obešla se bez počítačových kouzelníků, kteří jen tu a tam přidali nějaký záblesk, dým či výbuch. (ČSFD)
Reklama