Režie:
Luc BessonScénář:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Scarlett Johansson, Morgan Freeman, Min-sik Choi, Amr Waked, Lio Tipton, Pilou Asbæk, Mason Lee, Claire Tran, Frédéric Chau, Jan Oliver Schroeder (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Lucy je typická „blbá" blondýna, co se vždycky zamiluje do toho největšího ksindla v okolí. Ten poslední ji právě zapletl do obchodu s drogami, který řídí všehoschopný pan Jang (Choi Min Sik z kultovního Oldboye). Než se stačí pořádně rozkoukat, má v břiše zašitý balíček obsahující extrémně silnou syntetickou drogu, který má propašovat do Evropy, pokud chce přežít. Nešťastná náhoda nebo spíš brutalita strážců, kteří ji mají hlídat před odletem, zapříčiní, že se zásilka roztrhne a její obsah se začne vstřebávat do Lucyiina těla. Že se jedná o opravdu výjimečný „matroš", zjistí záhy, když bleskurychle zlikviduje všechny hlídače a uteče na svobodu. Ve všech směrech je najednou mnohem silnější, mnohem víc vnímá, rychleji uvažuje, dokonce si osvojuje nadlidské dovednosti. Může za to právě ta neznámá substance, která výrazně zvýšila procento využití její mozkové kapacity. Toto číslo navíc stále roste a Lucy si uvědomuje, že z daru by se mohla stát smrtelná hrozba. Vyhledá proto profesora Normana (Morgan Freeman), největšího odborníka na lidský mozek, aby jí zkusil pomoci. V patách má však Janga a jeho zabijáky, kteří nechtějí o svou kurýrku za žádnou cenu přijít. (Cinemart)
(více)Videa (9)
Recenze (1 553)
,,CO BY SE STALO, KDYBY MĚL NĚKDO PŘÍSTUP KE 100 % SVÉ MOZKOVÉ KAPACITY?"... /// Besson a JEHO Matrix. Solidní nápad. Ovšem místo toho, aby ho rozvinul do superfilmu, spokojí se s béčkem, kterým bez zbytečnejch keců a mezí ucházející akcí prosviští k myšlenkám, na který není (ještě) lidstvo připravený… Celkem zábavná ptákovina, stvořená pro těch 10 mozkovejch procent. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevěřím, že by blondýna mohla zlikvidovat mafii. 2.) Thx za titule ,,Bac“ a ,,Araziel“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
stejně jako žádný střízlivý divák si ani já nedělám nejmenší iluze, že se Lucy svého námětu (a jeho implikací) chápe se vší vážností, kterou předpojatí kritici tak zoufale postrádají. vedle podnětnější Transcendence, seriózně míněného sci-fi z téhož roku a s podobnými motivy, může Bessonův akční biják vypadat vyloženě hloupě. námět je tu samozřejmě hlavně záminkou ke všemu tomu trikovému spektáklu, který si ovšem dovedu sám o sobě vychutnat jako svého druhu guilty pleasure. ale to je na tom filmu právě to kouzelné, že přestože nemá větší ambice, než být efektním sci-fi akčňákem, nápadně v sobě odráží rapidní vývoj v rámci vlastního žánru. /// jelikož se odborně nespecializuji na dějiny filmové sci-fi a zkoumám historii svého oblíbeného žánru víceméně na popud osobní zvědavosti, vytvořil jsem si svůj vlastní, laický systém, který mi umožňuje se v tomto nepředstavitelně rozmanitém prostředí zorientovat. systém je založený na strukturování dějin žánru v rámci filmového a televizního média podle témat a tematických motivů, nebo ještě přesněji podle otázek, které klademe nikoliv my, diváci, filmům, ale otázek, které (si) kladou filmy samotné. /// je fascinující uvědomit si, že v žánru, kde si ještě před půl stoletím převážná většina filmů kladla otázky leda po způsobech, kterými "ti zlí vetřelci z Marsu servírují lidské maso", jak ostatně svého času parodovala už jedna epizoda Simpsonů, dnes se i v rámci relativně hloupého akčního scífka dumá nad otázkami Singularity a trans- či dokonce post-humanismu. Lucy možná není příkladným zástupcem dobrého sci-fi, ale je nádherným symptomem velmi prudkého a nezadržitelného vývoje vědeckofantastického filmu, vývoje, který by singularitarián mohl s trochou drzosti označit za paralelu k exponenciálně se zrychlujícímu vývoji lidstva jako takového. vrchol je na dosah. jen si počkat. ()
Sorry, ale tohle už teda ne. Tohle už je totální a absolutní zhovadilost. Možná, že nápad by nebyl až tak špatnej, ale způsob prezentace je. Kdyby šlo třeba o variaci na Terminátora tak prosím, ale jako úvaha, že člověk by mohl provádět všechny tyhle srance, kdyby našel přístup ke svýmu mozku, no to prostě néééé! A právě tím, jak je to strašně MIMO mě to nebavilo snad ani minutu a pak to prostě najednou skončí stejně nijace, jako to celou dobu probíhalo. U Bessona se zatím dalo spolehnout aspoň na to, že u těch jeho dementních výpotků se člověk jednoduše pobaví, ale tady dosáhl takový úrovně kravinnosti, že i ta zábava vzala za svý. Chumůs prosím. ()
Byla mi naslibována fešná Skárlet SynJohana, které něco vjelo do podbřišku a ona z toho trojčí, strašlivácky philosophické přesahy a akce až po hrazdu. Dostal jsem paní, která vypadá jako značně použitá levnější štětule s blond melírem, breptot o užívání deseti procent mozkové kapacity od někoho, jenž užívá slabých sedm, a prapodivné kravení Korejčuků v Paříži. Ovšem na to, jaké zhůvěřilosti umí v posledních dekádách Luk Běsoň přenášet na plátno, jde vlastně o sympatické akční trdlování, které neponíží vkus ani tak vytříbenému znalci kinematografie, jakým jsem já. ()
Upoutávky v kině nebyly špatný a docela jsem se na tento film dost těšil, jenže co následovalo v tomhle díle překračuje možná dost meze a nechává se absolutně stáhnout mimo realitu. Byl jsem velmi zklamán po zhlédnutí. I když od začátku se to vyvíjelo celkem slibně a Freeman tomu dával svými vstupy dost naději, ale bohužel to nestačilo. ( Hodnocení: 3/10 ) ()
Galerie (36)
Zajímavosti (24)
- Tchaj-pej, v němž se částečně natáčelo, si Luc Besson zamiloval již o téměř dvacet let dříve, kdy zde byl kvůli propagaci Pátého elementu (1997). (Geriel)
- Původně byla do hlavní role Lucy obsazena Angelina Jolie, ale byla nahrazena Scarlett Johansson. (filmsim)
- Ve scéně, kdy Lucy (Scarlett Johansson) prožívá záchvat po vstřebání drogy, převaluje se po zdech a stropě. Nikdy ji však vlasy nepadají k podlaze dle fyzikálních zákonů, ale vždy ji padají po směru, jakým se převaluje. Je tedy poznat, že herečka stále leží na zádech a je otáčeno celou místností. (Shaleman)
Reklama