Režie:
Julio MedemKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Carmelo Gómez, Emma Suárez, Karra Elejalde, Silke, Nancho Novo, Pepe Viyuela, Miguel Palenzuela, Vicente Haro, Txema Blasco, César VeaObsahy(1)
Ángel (Carmelo Gómez) je muž s tajemnou minulostí. Dorazí k jedné španělské vinici, kde má postřikem vyhubit škodlivý hmyz. Brzy se však zamiluje do dvou žen. První je nesmělá a nešťastně provdaná dcera majitele vinice Ángela (Emma Suárez). Druhá Mari (Silke Hornillos Klein) je milenkou muže Ángeliny. V této záplavě emocí chce Ángel nalézt svůj klid. (Tygrys)
(více)Recenze (67)
Tak už mám skoro hotovo. Teď mám na mysli všechny Medemovy filmy. Chybí už jen jeho poslední a ten nevím, jestli vůbec dám. Už i Pokoj v Římě jako by trošku pokulhával, tak nevím, uvidím. Jeho první filmy, ty jsou ale úplně jiné. Čiší z nich uvolněnost, originálnost, což je přesně případ Země. Už jsem tenhle film asi kdysi viděl a tak jsem si ho jen vychutnal znovu až do konce. Příběh, servírovaný způsobem, jakým to snad umí jen Julio a nikdo jiný. ()
Julio Medem je určitě jeden z (dvou, možná tří) předních španělských režiséru a práce mu jde celkem slušně od ruky, Tierra představuje skromný a v hlavní dějové linii i docela jednoduchý příběh velice zvláštní, rozpolcené postavy Angela, který o sobě říká, že je napůl živý a napůl mrtvý - napůl člověk a napůl anděl... Právě tyto specialitky a odbočky dělají Zemi květnatější, než jen příběh jednoho hubiče škůdců a jeho dilema mezi dvěma ženami (které mimochodem představují zrovna opačné archetypy sexy rajdy a paní v domácnosti). Líbila se mi jistá nepředvídatelnost, divák opravdu do poslední chvíle nemůže odhadnout, kterou ženu si Angel vybere a samozřejmě se mi líbila i jistá velmi sugestivní sexuální scéna :) Ovšem nemyslím, že by Tierra byla nějak geniální, či převratné dílo, některé střípky po zasunutí mohly dát větší smysl a emoce také mohly hýřit více. 7/10 ()
Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že to celé byl jenom velký vyumělkovaný pseudfilosofický kýč. Všechny postavy jsou víceméně šablonovité a až nechutně "dobré" a všechápající. A Angel ten tomu celému cirkusu kraluje svými "andělskými vizemi" a "komplikovaností"...Jediné, co je v tomto filmu opravdu krásné, je příroda/země. Medemovy postavičky jsou na ní jen vatovou stafáží nevalné kvality a významu...Celé to navíc zavání snahou o uměleckou poetičnost, která ale vyznívá naprázdno a záhy často končí v bahně přízemnosti a chtíče...Nejspíš asi nemám ty správné buňky pro režisérovy filmy - z Milenců ze severního pólu jsem měla podobné dojmy... ()
Angel je na půl člověk, na půl anděl, na půl živý, na půl mrtvý, je to blázen s nekonečnou představivostí, co hubí brouky. Chce zůstat, chce odejít někam daleko pryč, chce Angelu, chce Mari, chce čistou lásku, chce vášnivý sex. Tierra je ukázkovou výpovědí o absolutní lidské rozpolcenosti. P.S. Postelovou scénu, milování bez jediného doteku, může natočit jen mistr jinotajů, Medem. 4,5* ()
Mrazivá atmosféra krajiny z planety Mars, kde se hodně blýská a dějí divné věci... Mystika, jiskřivá alchymie, zvláštní fluidum vyprávění, kterým Medem umí mámit, špetka kouzelných rošádových variací na závěr... Cihlově prašný opus udeřil do mých filmosvodů a ač se zdá, že se může hnedle zase vykouřit, stínky se zahnízdily a spustily zemitou chuť vína na jazýčku vah mezi uměleckou inspirací a psychologickou konspirací. ()
Galerie (5)
Photo © Lolafilms
Zajímavosti (2)
- Ángela (Emma Suárez) má v garáži modrý sportovní vůz Alpine A110 Berlinette z roku 1968, zatímco Mari (Silke) prohání motocykl NSU Super Max 250. (ČSFD)
- Roli Angela měl původně hrát Antonio Banderas. (Kulmon)
Reklama