Režie:
Paul W.S. AndersonKamera:
Glen MacPhersonHudba:
Clinton ShorterHrají:
Kit Harington, Emily Browning, Kiefer Sutherland, Carrie-Anne Moss, Jessica Lucas, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Jared Harris, Currie Graham, Sasha Roiz (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Hlavní hrdina Milo, otrok, který se stal gladiátorem, čeká na svůj poslední boj, aby zničil své soupeře a dostal se na svobodu. S výhledem na svobodný život se zamiluje do dcery bohatého obchodníka, která však má být proti své vůli provdána za zkorumpovaného a zhýralého senátora (Kiefer Sutherland). Jejich opravdový problém se ale připravuje v hlubinách Země. V osudových hodinách po erupci Vesuvu, ve chvílích totálního chaosu a děsivé zkázy se musí Milo probojovat ven z gladiátorské arény, a podstoupit boj s časem, aby svou Cassii z rozpáleného pekla zachránil. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (804)
Kto čakal od Andersona niečo iné, jeho problém. Ja som dostal presne to čo som očakával - fajn akciu, hercov, deštrukciu, celkom slušne efekty, gýč, trápne dialógy so slušnými hercami a dostal som niečo ešte navyše - totálne nevyužitý milostný príbeh. Čo sa týka hudby, tak sa Clinton Shorter celkom predviedol a spolu s Andersom tvoria výborne vykradačké duo. Aspoň, že ta hudba sa fajn počúva. Update: musím uznať, že repete po deviatich rokoch ma bavilo viac ako premiéra v dobe uvedenia a keď vidím, čo dnes Anderson točí (Monster Hunter), tak si jednu pridám, pretože toto sa dá aspoň v pohode pozrieť a užiť. Obľúbené soundtracky: Pompeii, Home, Streets Of Pompeii, Praying For Help. 75% - 3* ()
Oba hlavní představitele mi jsou sympatičtí, ale kusy "inspirací" z Gladiátora tu jsou vidět i slyšet. (Tu bitvu si pamatuji jinak). Z katastrofy Pompejí se možná dalo udělat lepší film, ale tak hrozná katastrofa, jak jsem čekal to nebyla. Možná jen Jon Snow-sníh a sopečný popel k sobě nepatří. Konec z velké části překvapil. ()
Tak na tenhle spektákl jsem šel s tím, že přesně vím co od něj čekat a víceméně jsem to i dostal. Očekával jsem bezmozkovej vejplach z nějakými těmi souboji a smrští gigantických digitálních efektů. Tak nějak to dopadlo nebylo to špatný, ale mohlo to bejt lepší a teď zkusím rozvinout proč. Takže v první řadě zapomeňte na jakoukoliv originalitu příběh je jedná velká hromada klišé který už tu byli asi tak 50x hlavní hrdina kterýmu jako dítěti zmasakrovali lid on přežil stal se bojovníkem potažmo gladiátorem a musel bojovat za svoji svobodu (tenhle námět se velmi úspěšně recykluje od dob Conana je asi tak zhruba v každým druhým filmu) Netradiční je tu určitě taková žánrová rozpolcenost kdy film kombinuje klasickou historicky dobrodružnou zábavu z katastrofickým filmem a po pravdě moc to nefunguje. Jasně, že příběh je tu takovej jakej je jenom proto, že tu prostě aspoň něco jako příběh musí být. Jenomže já doufal, že příběh který je opravdu podle očekávání neskutečně stupidní tu bude jenom na pozadí té katastrofy a ono je to spíš obráceně. Samotné katastrofě se film věnuje spíš jenom okrajově v poslední půlhodině aby si tvůrci zablbli z totální destrukcí za pomoci fantastických efektů, což je škoda, protože ta destrukce je famózní. Už v traileru ty efekty vypadali fakt vymazleně a musím se přiznat, že se mi fakt líbili akorát, že film prostě působí dojmem, že je to hlavně story o hrdiném otrokovi co náhodou najde člověka co mu vyvraždil lid, který je náhodou vysoce postaveným politikem. No a náhodou se zamiluje do na první pohled nedostižný ženský, která se do něj náhodou zamiluje taky jo a jenom tak mimochodem tam vybouchne nějaká sopka aby všechno a všechny doslova pohřbila. Sorry, ale takhle to na mě prostě působilo. Jinak co se technické stránky týče, tak v první půlce je hodně soubojů ve kterých se sice stříhá jako o život, ale aspoň se neklepe kamera a tvůrci si odpustili i ty dementní zpomalovačky kvůli použití 3D efektů který mě maximálně nasrali v posledním Herkulesovi. Vůbec 3D je tu (díkybohu) využitý hodně málo. Na druhou stranu pak člověk přemejšlí proč by si měl připlácet na vstupným, aby viděl pár bortících se sloupů létajících ohnivých balvanů a občas něco vystřelí do kamery a tím to hasne takže 3D opět naprosto k prdu. Takže abych to zrekapituloval tak Pompeje jsou lehce nadprůměrnej no brain vejplach kterej rozhodně neurazí když od něj čekáte, že bude přesně tímhle, tady nejde o logiku, originalitu, ani o historickou pravdu. Tady jde o nenáročnou zábavu, kde mě však jak ještě musím uvést příjemně překvapil konec. Na to jak je film nacpanej různými klišé od začátku až do konce tak na úplném konci jsem čekal klišé největší a ono nepřišlo. Konec mě fakt potěšil ve zkratce MEGA SPOILER : Nikdo nepřežije! Všichni chcípnou a hotovo! KONEC SPOILERU to se mi zamlouvalo a beru to. Takže v konečným výsledku mám tak nějak smíšený pocity, ale nakonec to docela ušlo a moje hodnocení je 60% ()
Antická katastrofická pohodička. Daleko snesitelnější než 2012 nebo Harlinův Hercules a zdaleka funkčnější než většina každoročních letních výplachů. Čert vem, že Anderson a scenáristé kradou, kde se dá. Až na dvacetiminutovku před "historickou rubanicí", kde se zbytečně řeší politika, to - jako u Andersona tradičně - šlape, akce je parádní a Kit-Kat s Emčou jsou adekvátní natolik, že to v závěru může slabší povahy i díky nekompromisnosti malinko polechtat na srdečních partiích. Jen ten Kiefer to imho v té poloze Jacka na římský způsob moc nedává. Asi málo chlastu v přívěsu. ()
Nechápem tých, čo tento film kritizujú za to, že sa nedrží historických faktov. Vadí to? Mne nie. Ja to beriem ako príbeh zasadený do sandálového prostredia. Jediná história je fakt, že sopka vybuchla v roku 79. Ale aj mesiace si zmýlili. To je však jedno. Príbeh nenudil, vizuálne efekty boli uspokojivé (miestami možno dokonca trochu prehnané), Emily Browning to veľmi pristalo, Harington potvrdil, že mu historické prostredie svedčí a s mečom nemá žiaden problém a jednotlivé súboje sa zvládli pomerne slušne. To mi bohato stačilo na slušnú zábavu a relax. Kto potrebuje vypnúť, zamestnať hlavne oči a zabaviť sa pri jednoduchom filme tak tento snímok je výborná voľba. 75/100 ()
Galerie (54)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (43)
- Podle slov režiséra Andersona přivedla k seriálu Hra o trůny (od r. 2011) jeho manželka a hlavní hrdinka jím režírované filmové série Resident Evil Milla Jovovich, a právě zmíněný seriál jej přivedl k obsazení Kita Harrngtona. (Eržik)
- Designér Austerberry a jeho tým postavili pro film na 30 různých dekorací, včetně Severovy (Jared Harris) opulentní vily, pompejských ulic, amfiteátru či arény, v níž se odehrávají gladiátorské souboje. Pokud jde o Severův dům, vycházel přitom z detailů dvou skutečně existujících vil v Pompejích. „Jeho vila byla příležitostí předvést sofistikovanost a nádheru římské civilizace," říká režisér Anderson. „Měli topení v podlaze, vodovod s pitnou vodou, dokonce i odpadní potrubí." Jedna z nejvelkolepějších dekorací, pompejská ulice, zabrala členům týmu dekoratérů asi 13 týdnů. (Zdroj: Bontonfilm)
- Podle Andersona sice máme dostatek archeologických důkazů o tom, k čemu došlo, vzhledem k tomu, že téměř nikdo nepřežil, však chybějí svědectví z první ruky. „Historikové vycházejí z vyprávění Plinia Mladšího, který explozi sledoval z větší vzdálenosti," říká režisér. „Napsal sérii dopisů popisujících katastrofu, ale jejich adresáti ho nebrali příliš vážně. Nikdo nevěřil, že tak obrovská zkáza by byla možná." (Zdroj: Bontonfilm)
Reklama