Režie:
Terry GilliamKamera:
Giuseppe RotunnoHudba:
Michael KamenHrají:
John Neville, Eric Idle, Sarah Polley, Oliver Reed, Valentina Cortese, Jonathan Pryce, Bill Paterson, Uma Thurman, Alison Steadman, Robin Williams, Sting (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Tento film inspirovaný knihou Rudolpha Ericha Raspeho z roku 1785 je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v XVIII. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky, a kde hraje malá herecká společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják, který o sobě tvrdí, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády. V nádherné výpravě a s použitím filmových triků se tak vypravíme horkovzdušným balónem na Měsíc, ocitneme se v žaludku mořské obludy nebo poznáme stromy okurkovníky a vínová moře. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (147)
Sledovat dokument o natáčení je skoro stejně tak dobrodružné, jako sledovat film samotný. Na místo obvyklého plácání po ramenou jak každý dělal "great stuff", je to od počátku Golgota a Waterloo v jednom. Hořká a trnitá cesta produkčním labyrintem a totální tvůrčí disharmonií. A je opravdu zázrak, že jako Waterloo skončil jen film samotný a ne Terry Gilliam. Jeho anděl strážný musí být bezmezný filmový fanda. ()
Ze začátku mi film přišel velmi povedený se zajímavou atmosférou a krásnými optimistickými myšlenkami, ale zhruba od příletu barona Prášila na Měsíc se film dostává do strašného zmatku a až příliš často se zasekává v nepříliš zajímavých scénách. Jednoduše řečeno, je to trochu nuda bez zajímavější atmosféry či myšlenky. I když chápu záměr režiséra, který byl určitě pěkný a zajímavý, moc kvalitně se ho zrealizovat nepovedlo. ()
Barón Prášil nebola moja srdcovka ani v detstve a neoslovila ma ani teraz, ale príhody asi nemohli byť lepšie spracované. Absurdné historky, kde barón schválne popiera nenávidené fyzikálne a iné zákony, sa kombinujú s nepodareným divadelným predstavením. Uma Thurman, ako vždy, nádherná, najskôr v Evinom rúchu, ale aj potom jej to pristane. –––– Nič neničí človeka tak, ako nedostatok fantázie a konformita. ()
Když Prášilovi chybí prostor a budování atmosféry, je něco v nepořádku přes nespornou řádku vizuálních nápadů. Navíc ani charakter hlavní postavy a poselství příběhů (pocta O.Víznerovi za divadelní zpracování divadla ABC) nevyznívají jinak než jako trochu samoúčelné filmaření. A když navíc chybí přidaná hodnota jako v případě dialogů od Brdečky a Kainara, poznáváme jen další, rozšířenou variantu skečovité pythonovské práce v televizním stylu. 2-3* ()
Pro mne největší překvapení poslední doby. Po tom všem, co se o "baronovi" povídá, jsem čekal opravdický průšvih a šel jsem na něj jen abych si doplnil Gilliama o další film. Teď je pro mne po Brazilu nejlepší Gilliamův film, nejenom pro nádheru obrazů, skutečně děsivou smrt a Zrození Venuše. Ale hlavně pro postavu barona, pro jeho nereálný svět, který se na konci ukáže minimálně stejně reálný, jako svět racionálního vládce města. Za barona,který nikdy nelže a když řekne, že hlava měsíční královny vzdychá, protože jí král lehtá na chodidlech, tak... Jenom doufám, že se Terrymu podaří najít muže s La Mancha a že nám předvede další svět a dalšího snílka. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (11)
- Film je proslaven díky svým potížím při natáčení. Od konfliktů se studiem, výměnou producenta až po potíže s lokacemi. (j.o.j.o.)
- Robin Williams je v titulkové části podepsán pod pseudonymem Ray D. Tutto. (Yardak)
- Kůň Barona Prášila se jmenoval Bucephalus, stejně jako kůň Alexandra velikého. (j.o.j.o.)
Reklama