Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ada Monroevá se se svým otcem přestěhovala z města do obce Cold Mountain, kde se okamžitě zamilovala do muže jménem Inman, který se zase okamžitě zamiloval do ní. Dvojice spolu zažila pár pěkných momentů, ale oba byli velmi zdrženliví, a než mohl jejich vztah přerůst do další fáze, přišla občanská válka. Inman narukoval do jižanské armády. Dvojice si před Inmanovým odjezdem dala polibek a slíbili si, že na sebe počkají. Inman bojoval ve válce statečně a díky němu a mužům z Cold Mountain vyhráli mnoho bitev. Jednoho dne se je seveřané pokusili vyhodit do vzduchu, ale nakonec dostali sami sebe do pasti. V té bitvě zemřelo hodně mužů, ale seveřané byli poraženi. Inman a jeho muži dostali za úkol v noci postřílet přeživší nepřátelé, ale akce se nepovedla a Inman byl vážně postřelen. Inman byl převezen do nemocnice, kam se mu po delší době dostal do ruky dopis od Ady. Ada si mezitím prošla peklem. Válka převrátila její život vzhůru nohama. Otcovo zdraví se horšilo, museli propustit všechny otroky a farma nebyla udržována. Jednoho dne otec Ady zemřel a ona byla odkázána na milodary místních. Adě nejvíc pomáhala Sally, jejíž synové odešli taky do války. Ada byla zoufalá, a proto Inmanovi napsala, aby za ní okamžitě vyrazil. Inman ten dopis dostal v nemocnici a hned, jak mohl, tak z nemocnice utekl. Tehdy už bylo jasné, že jižanská armáda prohraje, ale i tak byli zběhové zabíjeni. Inman měl před sebou velmi dlouhou cestu. Nejprve se seznámil s reverendem Veaseym, kterého přistihl, když chtěl utopit černošku, se kterou čekal parchanta. Inman ho zastavil, ženu zachránil a reverenda přivázal ke stromu, aby se každý o jeho činu dozvěděl. Později se tito dva opět setkali, reverend byl z města vyhnán a nyní je na útěku před domobranou. Dvojice byla na cestě spolu, dlouho si pomáhali a pak jednoho dne narazili na muže, kterému umřel býk v potoce a on ho nyní musí dostat z vody, protože ji zdechlina znečišťuje. Muž se dvojici odvděčil dobrým jídlem a pitím, a když byli oba opilí, přivedl muž domobranu a dvojice byla zatčena. Před smrtí zachránila Inamana skupina seveřanů, na kterou narazili. Vojáci všechny postříleli a Inman hrál taky mrtvého. Inman se pokusil od mrtvých kolegů osvobodit, ale neměl dost sil, nakonec mu pomohla jedna stařenka. Tato stařenka odvedla Inmana k sobě domů, kde mu dala najíst a vyléčila ho. Po nějaké době se vydal Inman opět na cestu, až jednoho dne narazil na dům patřící jedné vdově s miminkem. Sara nabídla Inmanovi jídlo, přístřeší a oblečení. Jeho blízkost v ní vyvolávala vzpomínky na jejího mrtvého muže. Dvojice spolu nic neměla. Ráno je překvapila trojice seveřanských vojáků, ale Inman je zlikvidoval, a tím Saře zachránil život. Pak už se vydal na cestu domů, která byla ještě dlouhá... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (606)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Cold Mountain jsem se dost bál, protože Anglického pacienta považuju jen za navoněné pozlátko. Tentokrát je to ale jiné. Možná i díky vždy skvělé Kidman. Minghella má ale opět problém vyprávět příběh a držet se dějové linie, takže místy nudí. Je to škoda, protože je tu velký potenciál, který je proměněný jen částečně. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Feministické filmy z přelomu století představují výrazné oživení dosavadního vnímání velkých dějinných událostí. Válka Severu proti Jihu, konflikt Unie a Konfederace, tato druhá americká revoluce krvavostí svého průběhu i krajní bezohledností sváděných bojů musela být dotvořena zhruba dvacetiletým obdobím tzv. rekonstrukce, bez níž by obnova mírového života v USA nebyla vůbec představitelnou. Válčení mužů burcovalo sílu a vůli žen v zázemí. Mateřský motiv, vůdčí myšlenka pozoruhodného díla, je scelujícím, ale i syžet prorůstajícím a integrujícím prvkem. Je v něm i vášeň lásky, i propojenost dvou individuálně strádajících, ale ve svém propojení až ořekvapivě silných žen. Romantický kolorit, další výrazný rys kompozice Minghellova díla, umocňuje krajinně i v detailech silná kamera a strhující výkony obou protagonistek - Kidmanové a Zellwegerové. Silná a přesvědčující je i kresba prostředí amerického maloměsta třetí čtvrtiny 19. století. Feministický pohled - pro někoho snad až překvapivě - neobohacuje "jen" muže, ale určitě paralelně bystří a rozvíjí i vlastní ženskou sebereflexi. A to i v případě díla, které vysoce přesahuje kvalitativní hladinu danou působením perifernějších subžánrů světové kinematografie hraného filmu. ()

Reklama

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Návrat do Cold Mountain měl být obrovským příběhem na pozadí zuřivé války, místo toho ho Anthony Minghella roztříštil do několika menších epizodek s nemálo cameo roličkami a tím, co nezůstalo v rovině slibů, je pouze perfektně odvedená vizuální stránka. Nádech války se vytratí po úvodní desetiminutovce (honička s národní gardou by se mohla odehrávat v jakémkoliv jiném žánru), velkoryse nastíněná premisa velkofilmu zmizí jako pára nad hrncem a do popředí se tlačí kombinace skoro pohádkové road-movie a venkovského dramatu. A když to není místy úplně ono, jak jsem napsal výše, oko si smlsne téměř v kterémkoliv momentě. Překrásné exteriéry, rozmanitá paleta barev, prosluněná pole, skoro to až svádí zhluboka se nadýchnout. Jude Law předvádí, že umí zahrát naprosto vše, velkým překvapením je pak Renée Zellweger, která ve všech (bohužel i vážnějších) scénách strhává pozornost na sebe. Jinak je však Návrat do Cold Mountain zářným příkladem toho, kolik herci dokáží zachránit, když není možnost opřít se o scénář. Ten je totiž díky své přímočarosti určitě největší slabinou tohoto jinak ambiciózního celku. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Putovanie postavy Juda Lawa je ovešané príliš do seba zahľadenými udalosťami (načo tie cameá?) a čakanie postavy Nicole Kidman je odľahčené prehnane excentrickou komičkou Renée Zellweger. Dve hlavné línie tak plynú paralelne vedľa seba bez nutnosti prepojenia. Potrebovala vôbec Nicole od príchodu Renée chlapa v domácnosti? Byť autorom filmu, dám Renée na zadok, aby nesťahovala všetku pozornosť na seba. Vystrihať z filmu 40 minút s ňou a zlepiť ich do príjemnej krátkometrážnej komédie. Ale i tak dávam úctyhodné 4*. Pretože herci sú výborní, zopár momentov veľmi silných a formálna stránka filmu dokonalá. Každý záber, všetka výprava aj na tých najmenej dôležitých miestach je vypiplaná do posledného detailu a krásne zladená s prešlapujúcim rozprávaním. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Byl bych s návratem do Cold Mountain neměl problém, kdyby zůstal filmem o návratu vojáka z dosud neskončené občanské války v USA domů, o teroru domobrany či potížích opuštěné ženy s hospodařením. Co by mně přišlo dosti, možná by jiným přišlo málo a tak bylo nutné film nějak ošperkovat a jelikož bižuterie je levnější a na první pohled i vypadá lépe, použil Minghella právě ji. Všeliké postavy tak vymýšlejí nepřirozená (ale originální a zdánlivě hluboká) pacifistická hesla, mají plno romantických řečí, když jim jde o kejhák a vůbec žvaní jako romantik, kterého někdo prvně vzal na pivo. Nejlepší (a kolikrát opravdu dobré) jsou ty scény, kde postavy mluví minimálně, případně se alespoň netváří, že říkají něco objevného... Nejstrašnější, bohužel převelice přítomný motiv je Láska. Láska, kterou voják ke své milé chová po pár dnech známosti a letech odloučení. Láska, z které čerpá sílu pokaždé, když mu dochází. Láska rozhýbává jeho nohy. Každý moment, který mohl nějak způsobně vyznít se obrací v hluboké vzdechy: "Ach, oni se tak milují." Když se Láska objeví, veškerá reflexe jde vniveč. Odyssea, ve které v každé sloce Oddyseus vzývá Penelopé zatímco ta maká na poli se stachanovcem s prořízlou hubou v sukních a na oplátku vzývá Odyssea, pro mě prostě a jednoduše není. Silné **. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (25)

  • Horské scény se natáčely v rumunských Karpatech. (EMMY)
  • Tři vojáci, kteří přijdou do Sařina (Natalie Portman) domu, se jmenují Pistol, Nym a Bardolph. Jejich jména jsou tak inspirována Shakespearovými hrami "Veselé paničky Windsorské", "Jindřich IV." a "Jindřich V.". Stejně jako ve filmu jsou to vojáci bojující v jiném státě a rabující místní domy. A stejně tak je stihne i trest. (novoten)
  • Pro režiséra Anthonyho Minghellu byla zásadní úvodní scéna bitvy u Petersburgu, což byla první válečná scéna jeho kariéry: "Přehrával jsem si ji jak v hlavě, tak v kanceláři, kde jsem si nechal postavit obrovský model kráteru. Měřil asi čtráct stop, se spoustou malých vojáčků... Pořád jsem ho obcházel, obhlížel a přemýšlel, kam umístím kamery, jak to budeme točit. Měl jsem hrozný strach, že to bude katastrofa, už proto, že jsem chtěl dosáhnout něčeho velmi zvláštního: Chtěl jsem z té bitvy udělat osobní moment - nestál jsem o objektivitu, nechtěl jsem, aby to kamera pozorovala, ale prožívala. (...) Když jsme ten kráter postavili na place, šel jsem se na něj podívat. Ocitl jsem se na jeho dně a díval se nahoru, kde postával nějaký technik či kdo, už nevím - a najednou si uvědomil, že si nehrajeme, že skutečně byla chvíle, kdy nad kráterem stáli muži a jiní se v něm tísnili jako sardinky v konzervě, že nebylo kam utéct a všude kolem někdo umíral. V té chvíli nebylo kam utéct a všude kolem někdo umíral. V té chvíli jsem zažil velmi intenzivní pocit kolektivní paměti a řekl jsem si: 'Bože, takdy zacházím s něčím, co je skutečné. Musím být velmi opatrný.' No, nakonec jsme bitvu točili jako úplně první věc, a přestože jsem po podobné scéně nikdy netoužil, musím říct, že jsem šťastný, že ji ve filmu mám, protože to byla vlemi těžká, ale také neobyčejně vzrušující a intenzivní záležitost." (NIRO)

Související novinky

Ghost Rider vs. Dracula

Ghost Rider vs. Dracula

28.08.2010

Z natáčení v Bulharsku už je dávno vyhlášená noční můra hollywoodských herců i filmařů (napůl žertem si na něj stěžovali třeba Jean-Claude Van Damme či Bruce Campbell). Co je ale horší než natáčení v… (více)

Renée producentkou

Renée producentkou

21.03.2006

Tak se zdá, že držitelka Oscara za výkon v Návratu do Cold Mountain a někdejší idol kulatějších třicítek ze dvou filmů o Bridget Jonesové, má v plánu rozběhnout také kariéru producentky. Pracovně… (více)

Law a Minghella opět spolu

Law a Minghella opět spolu

28.02.2005

Jude Law si s největší pravděpodobností zahraje v BREAKING AND ENTERING, pro Miramax Films. Lawova role se má jmenovat Will a je to londýnský architekt, momentálně se nacházející v osobní i… (více)

Reklama

Reklama