Režie:
Scott WaughKamera:
Shane HurlbutHudba:
Nathan FurstHrají:
Aaron Paul, Imogen Poots, Dominic Cooper, Rami Malek, Kid Cudi, Ramon Rodriguez, Dakota Johnson, Michael Keaton, Harrison Gilbertson, Nick Chinlund, Han Soto (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Hrdinou filmu Need For Speed je automechanik a milovník rychlé jízdy Tobey (Aaron Paul). Ve snaze zachránit svou firmu a dílnu se dá dohromady s arogantním ex-závodníkem NASCARu Dinem Brewsterem (Dominic Cooper). Na obzoru je i dobrý obchod, jenže veškeré plány překazí katastrofa při jednom ze závodů a hlavně podraz jeho nového parťáka. Tobey jde neprávem do vězení a podrazák Dino si dál jede jejich byznys jen na sebe. Po dvou letech se Tobey vrací z vězení. Rychlost má stále v krvi a je připraven se pomstít. Rozhodne se Dina dostat v očekávaném závodě, o kterém se na nelegálním okruhu mluví jako o Super Bowlu. Vydává se na neuvěřitelnou akcí nabitou jízdu, aby vůbec stihnul start. Před sebou má celý kontinent, jako nechtěnou společnost pak policii a kupu nebezpečných závodníků, které na něj poslal „jeho kamarád" společně s vypsanou odměnou. Všechno je proti němu, ale ve světě luxusních aut rozhoduje vedle ručičky na tachometru i odhodlání a vůle. (Bontonfilm)
(více)Videa (32)
Recenze (857)
Ihned po zhlédnutí má člověk chuť rozžhavit gumy pořádného autíčka. V garáži mu nic vhodného zřejmě neparkuje. Naštěstí je tu mnoho dílů stejnojmenné hry. Přiznám se, že dodnes si každý nový titul s chutí zahraji. Film mi žádný titul nepřipomínal. Scénář mi přišel maximálně ubohý a musím konstatovat, že i každý díl hry má propracovanější příběh. Na film jsem ovšem rozhodně nekoukal kvůli příběhu. To bych musel být retoš. Docela mě zklamalo i obsazení. Koukat se dalo snad pouze na tu blonďatou herečku. Celá ta automechaničská parta se mi extrémně nelíbila. Rozhodně však film nabízí krásná auta, velkou rychlost a moc pěkně nasnímané závodní scény. A o to tady šlo především. Ve víc jsem upřímně ani nedoufal. ()
Electronic Arts - vydavatelství všeobecně líbivých, výrazné inovace nepřinášejících, nenáročných her, v nichž jakýs takýs příběh funguje jen jako lepidlo vychytávek chrlených na obrazovku, kterému jde jednoznačně o to (krom zisků, které jsou vždy na prvním místě, samozřejmě) zavděčit se tou samou hrou zarytým fanouškům i hráčským nováčkům, kteří drží joypad v ruce poprvé. A film Need for Speed je přesně jako hra od EA. A já bych ještě do včerejška nikdy nevěřila, že v době, kdy dokážou natočit sračky podle her s příběhem, zvládnou natočit vydařenou poctu předloze, která má příběh nulový a točí se jen kolem závodění a honiček s bengálama. A povedlo se, parádní závody, spoustu připomínek herní série, stopáž valící do cílové čáry třístovkou, takhle to má vypadat. ()
Tohle mě hrozně iritovalo. Příšernější intro, v němž jsou představeny hlavní postavy, jsem už dlouho neviděla. Tobey je drsňák hadr, co má k ruce správnou čtyřku, a Dino jako záporák vyvolává rozpaky. Příběh je strašně předvídatelný, dva chlapi si hrají na cool závodníky, ale já, jako divák, jim to nežeru ani omylem. Nechybí (trapně) hláškující Afroameričan, bolavé srdíčko, sexy blondýna, co borci vytře zrak, i nějaká ta tragédie, kterou jsem odhadla hned na začátku a která slouží jako pohonná hmota v hrdinově káře. Závěr očekávaný, ještě že ho mohli sledovat všichni, včetně kumpána v lochu. Chjo. Místo adrenalinové akční jízdy podprůměrná projížďka 40 km/h. Tohle nebylo rychlé ani zběsilé. Příště raději Diesela. ()
Nájsť film, ktorý by sa titulom "videoherná adaptácia" mohol honosiť sebaistejšie a čistejšie než aktuálny Need for Speed javí sa ako nadľudská úloha. Zubami-nechtami pridŕžajúc sa marketingového hesla "We are gamers!" obráža Scott Waughn hernú sériu s jej formálnymi a obsahovými zákonitosťami, audiovizuálnou estetikou a poctou jazde vo vysokej rýchlosti, a dosadzuje ju do konzervatívnej hollywoodskej šablóny, ktorá vypĺňa jadro filmu. Úvod filmu, teda zhruba prvá tretina svojou poetikou zbesilej jazdy nočným mestom obrazovo i zvukovo (až do detailov takej úrovne ako podobné trasy či priam identické hudobné motívy) nevídane presne zodpovedá neónami presvetlenému NFS: Carbon (paradoxne kedysi rozporuplne prijímanému, dnes už klasickému dielu série - žeby si Waughn takto metaforicky prorokoval osud vlastného filmu?), a to aj vrátane do podoby pásových manekýnov štylizovaných hercov v roliach prázdnych postáv, vypĺňajúcich klipový príbeh suchými replikami bez emócií v medzerách medzi efektnou akciou (dokonca aj deštrukčný model a premávka presne zodpovedajú svojmu predobrazu). Najväčšou chybou je tak absencia pravého hráčskeho zápalu, ktorý by vyhecoval hercov/postavy (neplatí pre Aarona Puaula, ktorý sa ako jediný s úspechom pokúša o dodanie hlbšieho citového rozmeru svojmu hrdinovi) aj diváka na novú úroveň. Po úvodnej partii prichádzajú na scénu inšpirácie novodobou tvárou značky, ktoré mi už nie sú tak po chuti. Zbytočný objem dialógov a občasná nedomyslenosť (odhliadnuc od kvality scenára ako takého) dočasne zatieňujú niektoré elegantné riešenia situácie a ukážkové adrenalínové scény spojené s kaskadérskymi kúskami (známy trademark hernej série - spomaľovačky, skratky, bloky, vyraďovanie policajných vozidiel), a napriek rozsiatym, aspoň čiastočne funkčným gagom a osviežujúcemu (byť infantilnému a častejšie nemiestnemu) humoru sa dostavuje pocit nudy. Všetky prešľapy v jadre vynahrádza až záverečný závod, ktorý si berie to najlepšie z najaktuálnejších arkádových dielov (Hot Pursuit a Most Wanted) a zanieteného hráča môže opakovaným zapájaním ďalších a ďalších skalných videoherných prvkov privádzať až do stavov extatickej blaženosti zo splneného sna. Napriek scenáristickej klišé kašičky, povrchnosti a umelo naťahovanej dĺžke sa tak tento pokus stáva o niekoľko tried vydarenejším než všetky závodné filmové videoatrakcie (vrátane F&F série), ale aj valná väčšina hier prevedených do hranej podoby vôbec. Čo nie je málo - ale ani veľa. 60% ()
Pro automaniaky to možná bude film roku (další díl RYCHLE A ZBĚSILE letos nakonec z nějakých "záhadných" důvodů nebude), pro fandy akčních filmů se jedná o neškodný průměr s celkem snesitelnou dvojicí hlavních postav (Imogen Poots byla poměrně příjemným překvapením) a slušným počtem dobře natočených automobilových honiček (kupodivu moc nevadí ani přemrštěná stopáž). Jasně, je to blbost pro děcka, ale i takovéhle filmy občas přijdou k chuti. ;) ___ Kdyby to vzniklo v 80. letech a ústřední roli by hrál Tom Cruise, mohla z toho v současnosti být podobná (gay) legenda jakou je dnes TOP GUN... :) 50 - 60 % ()
Galerie (113)
Zajímavosti (32)
- Výkonný producent filmu Steven Spielberg po sledování seriálu Perníkový táta (od r. 2008), kde hraje Aaron Paul jednu z hlavních rolí, se spolu s režisérem rozhodl, že Aaron Paul by neměl hrát padoucha, ale být hlavním hrdinou filmu. (Nathanielmon)
- Headset, který používá Maverick (Scott Mescudi), je Bose A20 Aviation. (Shadowrat)
- O hlavní ženskou roli se ucházela Riley Keough, upřednostněna však byla Imogen Poots. (Neffy)
Reklama