Reklama

Reklama

Šinsekai jori

(seriál)
  • Japonsko 新世界より (více)
Animovaný / Drama / Fantasy / Mysteriózní
Japonsko, (2012–2013), 9 h 35 min (Minutáž: 23 min)

Předloha:

Júsuke Kiši (komiks)

Kamera:

Haruhi Gotó

Hudba:

Šigeo Komori

Hrají:

Risa Taneda, Daisuke Namikawa, Miki Itó, Tamio Óki, Jui Horie, Juri Amano, Aja Endó, Kišó Tanijama, Nao Tamura, Šin'ja Hamazoe, Sanae Kobajaši, Rjó Kamon (více)
(další profese)

Epizody(25)

Obsahy(1)

Hned v úvodu se stáváme svědky krvavé řeže uprostřed klidného teplého dne ve městě, vše za doprovodu Dvořákovy Novosvětské symfonie. Děj se poté přesouvá do jiné doby v idylicky vyhlížejícím světě, kde jsou lidé schopni používat magii. Hlavní hrdinka Saki Watanabe se stává studentkou jakési kouzelnické školy a spolu s přáteli postupně zjišťuje, že za vší tou krásou se skrývá cosi temného. Jaká je cena za vytvoření poklidné společnosti? A co jsou zač podivní humanoidní rypoši? (umisk)

(více)

Recenze (33)

Torako.chan 

všechny recenze uživatele

K tomuhle se mi bude psát komentář asi těžko, je to dosti složité. V značné míře to člověka nutí zamýšlet se nad vlastní nicotností a smyslu bytí jako takového až si začnete připadat jako krysoběs. xDD Mno..animace byla velice pěkná, svět do níž byl příběh zasazen byl taky velice zajímavý. Příběh sám o sobě byl ale hrozně složitý a pro plné jeho pochopení by byla třeba asi obsáhlejší série. Takovéto vhození do vody a plav. Už jsem se s tím setkala u několika anime. Z počátku je dost nepříjemný pocit, hledíte na to, nechápete co se děje, proč se to děje a v hlavě vyskakují otázky. Díl po dílu se prokoušete k jistému pochopení situace, ale pořád to není ono. Jste udržováni v neustálém napětí a zmatku. Závěrem je vám darován zdánlivý šťastný konec. V půlce série jsem si říkala, že to bude tak na tři * ale po shlédnutí dávám 4*. Pro filozoficky založené povahy je to vcelku pastva. ;p ()

Monoxid 

všechny recenze uživatele

Dokud to mám čerstvě v paměti, zkusím si vybavit, co mi trochu kazilo dojem. Nevím, jak moc překvapivej měl bejt závěr, ale osobně jsem tu slavnou pointu už dlouho uvažovala jako jednu z pravděpodobnějších variant. Pak hlavní postavy. Chápu, že děcka vyrostly v jinym světě, s jinejma společenskejma zákonitostma a tak, ale pořád to jsou lidi a v okamžicích, kdy podle mě na některou situaci zareagovali jinak, než jak to dělají lidi, jsem jenom zarejvala nehty do dlaní, skřípala zubama a v duchu přemílala: Proč?Proč??Proč?!! Takže asi posledních deset dílů jsem div nevyletěla z kůže. Možná, že to ale tak tvůrci chtěli (v tom případě bod pro ně). Celkově je to seriál, co rozhodně stojí za zkouknutí a divák si může vybrat spoustu témat i na lehce depresivní úvahy. Na čtvrtou stranu bych se nebránila rozvedení některejch nakousnutejch myšlenek. ()

Reklama

Genryuusai 

všechny recenze uživatele

Docela kvalitní seriál rozvíjející klasickou japonskou vizi o super telekinetických schopnostech. Několik dílčích nápadů to má dost zajímavých, mně to ale přijde prostě divný. Dejme tomu, že proběhne apokalypsa. To finální společenství je ale docela naivní. Rušivě naivní. Nesmyslné víc jak kdejaký akční shonen - to u příběhového seriálu zamrzí. Přesto jsem se ale vesměs bavil, takže jako celek ok. ()

Scalpelexis 

všechny recenze uživatele

Když jsem se zpočátku mrknul na vystavený plakát s několika šťastnými dětičkami, tak jsem předpokládal úplně něco jiného. A ono se nám z toho vyklubalo existencionální drama/sci-fi plný velmi nepohodlných morálních a filosofických křižovatek. Jenže ono se to i po 1/3 epizod stále tváří na něco úplně jiného (i když mírné hinty nám jsou naznačovány v momentech, kdy dáváme nejmenší pozor), takže jsem zpětně překvapen, mile, kam až jsme došli. Zpočátku jsem byl díky hodně hutné astmosféře a solidnímu napětí přikován očima k monitoru, snažil se rozluštit a dopídit oné záhady..najednou střih, přepneme již do sekvence, kdy již trochu tušíme jádro pudla a postavičky se nám začnou rychle hemžit. Připomíná mi to, jako kdybych viděl komorního Vetřelce a jeho akčního následníka Vetřelci hned po sobě; takový je to skok. A pak přijde konec ve formě posledních dílků do skládačky, vymaluje Vám na obličej již spoustu známých fakt a vy stejně v mírném úžasu a hlavně znepokojení si budete promítat, co jste to viděli. Nebudu zde hodnotit pár zvláštnějších věcí typu sexuální přitažlivost, místama skutečně mocná lidská naivita (nelogická rozhodování a chování) a až nepřirozená dětská zvědavost (drobný SPOILER: rodiče se strachují jak blázen o své dítko a stejně ho nechají odejít kam si zamane a na jak dlouho chce? konec SPOILERU), trochu přetažená předfinální tunelová sekvence a ankonec i místama trošilinku divnější počítačová animace. Nicméně! Příběh má v sobě tolik poselství, krtiky naší společnosti a zárověň i jisté moudrosti a ponaučení, že půjdu téměř jen kvůli tomu k maximálnímu hodnocení. Časté znění Dvořákova mistrovského díla též zahřeje. Závěrem musím umocnit, že to není dílo dokonalé; každopádně se jedná v rámci anime tvorby o počin velmi neobvyklý. Doporučuju. ()

Jeoffrey 

všechny recenze uživatele

Kdysi dávno, když jsem ještě chodil na gymnázium, nám v hodině biologie paní profesorka vysvětlovala, jak je to s tou evolucí. Podle jejího výkladu je člověk nejblíže svojí DNA šimpanzům, shoda s nejbližším druhem je kolem 98%. Díky této podobnosti máme stejně jako některé druhy těchto primátů prý v DNA zakódované sklony k majetnictví a násilí. Aby svá slova doložila, pustila nám tehdy dokument o šimpanzích, kde byly krásně vidět jejich teritoriální boje, souboje samců o samici a různé další půtky. Jako zajímavý fakt nám však zmínila, že existují také šimpanzi Bonobo, kteří ale vůbec agresivní nejsou. Tyto opice mezi sebou prakticky o nic nebojují a své vzájemné neshody řeší sexem. Stejným způsobem utužují i vztahy v rámci tlupy i rodiny a toto chování mají spojené i se strachem a dalšími podněty. Paní profesorka tehdy pronesla zajímavou tezi, že kdybychom byli geneticky blíže šimpanzům Bonono, než jiným zástupcům tohoto druhu, tak by lidstvo žilo mnohem zdravější a klidnější život bez válek a napětí. Už tehdy jsem si tak nějak říkal, že takováto myšlenka je zajímavá, ale z praktického hlediska není příliš moudrá a takovéto společnosti by se dle mého nemohlo úspěšně dařit a získat si výsadní postavení v rámci ostatních živočišných druhů. Přesně na tyto okamžiky ze svých studií jsem si vzpomněl při sledování tohoto anime a musím říct, že jsem si zápletku a to jak je nám zde podává téma "ideální společnosti" opravdu náramně užil, stejně tak jako další zajímavé otázky, které toto dílo přineslo. Místy to bylo lehce znepokojivé a obzvláště tu šílenou a pro mě nepochopitelnou změnu, díky časovému skoku, která přišla v 8. episodě, kdy jsem nestačil valit oči, co vše se mimo záběr změnilo, si budu pamatovat ještě hodně dlouho. Právě proto, že jsem měl často dost velký problém s chováním postav a i když jsem chápal, že oni jsou jiní, než normální děcka, nemohu dát tomuto dílu plný počet, protože i když je toto dílko opravdu hodně bohaté a v podstatě hodně chytré a povedené, občas jsem na něj koukal s obrovskou dávkou překvapení, šoku a sebezapření nad logikou postav a tak celkový zážitek pro mě nemohl být dokonalý. Kvalitou myšlenek to podle mě na těch 5* určitě má, ale protože má hodnocení jsou především subjektivní tak jenom 8/10. ()

Galerie (402)

Zajímavosti (2)

  • Jakou hlavní hudební motiv série posloužila Symfonie č. 9 v E moll, op. 95 od Antonína Dvořáka s názvem „Z Nového světa“ či „Novosvětská“. Podle ní byl také celý seriál pojmenován, v překladu totiž znamená právě „Z Nového světa“. (biasim1)
  • Anime nemá žádnou úvodní píseň. Endingem 1. až 16. epizody je píseň „Wareta Ringo“ a zpívá ji Risa Taneda (dabérka Saki Watanabe), počínaje 17. epizodou ji s písní „Yuki ni Saku Hana“ vystřídá Kana Hanazawa (dabérka Marii Akizuki). (cesmine)

Reklama

Reklama