Reklama

Reklama

Návrat velkého blondýna

  • Francie Le Retour du grand blond (více)
Trailer

Obsahy(1)

Když hraje na housle, je obdivuhodný, když si hraje na agenta, je k popukání. Pierre Richard postrach tajných služeb... Houslista Francois Perrin byl zcela náhodně vybrán v davu na letišti jako vějička, na kterou se měl chytit ctižádostivý náměstek velitele tajné služby plukovník Milan. Ten se totiž chystal intrikami zkompromitovat nejvyššího šéfa a obsadit tak jeho místo. Náměstek Milan strojil na záhadného velkého blondýna ty nejdůmyslnější léčky, poslal na něj svou nejsvůdnější a nejschopnější agentku Christinu a pak už měl jediné přání – zlikvidovat ho. Ale vše se mu jaksi vymklo z rukou: Christina se do Perrina zamilovala a do pečlivě nastražených pastí padali především Milanovi lidé a posléze i on sám... Pokračování veleúspěšné komedie režiséra Yvese Roberta Velký blondýn s černou botou, patří mezi to nejlepší ze zlatého fondu francouzské komedie. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

MarekT 

všechny recenze uživatele

Oproti prvnímu dílu spíše zklamání. Gagy, které v předešlém filmu fungovaly, už nemají takový účinek - třeba Jean Carmet už nepobavil tak, jak dříve, přesto je ale nejlepší, jelikož třeba situace, kdy Richard šťastnou náhodou unikne smrti zastřelením, se už začínají přejídat. Nehledě na to, že začátek s fingovanou smrtí Perrina by se dal klidně vystřihnout, jelikož mi do filmu nějak nezapadá. Ale špatná komedie to rozhodně není, hledáte-li oddechovou zábavu, klidně se podívejte. Pár vtípků i přes všechna negativa dokáže rozesmát a Cosma si jako obvykle vyhrál se soundtrackem (úvodní melodie předělaná do bondovského kabátu se mu povedla). ()

Inozuka 

všechny recenze uživatele

Do absurdna dotažený motiv z prvního dílu o bezcitnosti státních tajných služeb, které si s jednotlivci zahrávají jako s figurkami na šachovnici. Mnohem větší zábava a nesmrtelné hlášky: dopis od Blondýna, Kozel, Panenka, kapitánek apod. K tomu chytlavá a v mnoha aranžích provedená Cosmova hudba. Nestává se to často, ale tady dvojka vítězí nad jedničkou na plné čáře. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Živá definice termínu nastavovaná kaše a suverénně nejslabší scénář Francise Vebera. Možná se pletu, ale mám pocit, že ani Pierru Richardovi se do pokračování moc nechtělo, v beztak krátkém filmu je jen asi třicet minut a ještě víc by mně zajímalo, jak je to s účastí/neúčastí Mireille Darcové. V dobré polovině scén je zabíraná zezadu, jak odchází, jak zdálky mává nebo se pohybuje ve tmě. A její "blízké" záběry zas budí dojem exhumace nepoužitého materiálu z prvního filmu. I krkolomné zdůvodňování, proč a jak vůbec "tajného agenta z leknutí" vracet do hry, je notně přitažené za vlasy. Ale největší chybou je, že Francois tentokrát s tajnou službou spolupracuje vědomě. Tím je popřen celý princip komiky prvního filmu a pár solidních gagů to nezachrání. 30% ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Návrat velkého blondýna porušuje tradiční pravidlo o tom, že pokračování se prvnímu dílu vyrovná jen ztěží. Tady je to právě naopak, hvězda Pierra Richarda září naplno, stejně excelentní jsou ale i další herci (zejména duo Carmet, Rochefort). K tomu připočtěte ještě typicky francouzský humor a vyšperkované hlášky (scénář Francise Vebera). Něco takového se už ovšem nedá říct o americkém remaku, kde hlavní roli hrál Tom Hanks. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Lepší než jednička. Sice se začátek musel prokousat hodně znásilněným námětem, nicméně poté co se divák smíří s tím, že to je tak jak to je, už vše docela klape. Hlavně skvělý původní dabing. Vtipů a gagů je ale zoufale málo, Pierre hrál v lepších filmech. Mireille Darc za ty dva roky hrozně vyšeptala, pokud v jedničce byla sexy, tak ve dvojce už jenom byla. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (4)

  • Hlavní hudební motiv (hudba Vladimir Cosma) vyzvánějí také zvony na pohřbu Velkého Blondýna. (gug)
  • Scenárista Francis Veber pojmenoval některé postavy podle měst nebo městských částí. Příkladem je Toulouse, Cambrai, Perrache atd. Chtěl tak předejít podobnosti se skutečnými osobami. (Komiks)

Reklama

Reklama