Reklama

Reklama

Final Cut - Dámy a pánové

(festivalový název)
  • Maďarsko Final Cut: Hölgyeim és uraim (více)
Trailer
Experimentální / Drama / Romantický / Komedie
Maďarsko, 2012, 84 min

Režie:

György Pálfi

Hrají:

Brigitte Bardot (a.z.), Alain Delon (a.z.), Bruno Ganz (a.z.), Greta Garbo (a.z.), Rita Hayworth (a.z.), András Kozák (a.z.), Tony Chiu-wai Leung (a.z.) (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Opravdový zamilovaný film vypráví příběh „opravdového" muže a „opravdové" ženy. A jaký je opravdový muž? Šarmantní jako Marcello Mastroianni v Dolce Vita, ale i svalnatý jako Brad Pitt v Klubu rváčů. Chlapecký jako Leonardo di Caprio v Titanicu... nebo spíš jako Alain Delon V Roccovi a jeho bratřích, jen trochu vyšší – spíš jako Belmondo. Ohromující jako Clark Gable, rozhodný jako Sean Connery... A jaká je opravdová žena? Určitě nevyzpytatelná a živočišná jako Lollobrigida, přitom křehká jako Audrey Hepburn. Dívčí jako Aurdey Tautou, přitom však odtažitá jako Greta Garbo. Bláznivá jako Julia Roberts, ale s úsměvem Avy Gardner. Ví, co chce, jako Sharone Stone.... Páni, co když se ti dva potkají? Film sestříhaný ze 450 děl světové kinematografie. (Současná filmová tvorba – Střední Evropa)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

sskrblik 

všechny recenze uživatele

Už jste někdy viděli film, kde jsou neustále se proměňující hrdinové? Pokud ne, pak vám Final Cut nesmí uniknout! Vše ostatní už bylo řečené a napsané přede mnou. Já jen doplním, že každý dějový záběr je podán z tolika úhlů, že vytváří fascinující celek, který pospolu náramně funguje! Úvod - https://www.youtube.com/watch?v=bvBij7XNg7k .Tanec a líbačka hýr - https://www.youtube.com/watch?v=g5ANGGu32S8 ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Zápory tohoto filmu jsou, že asi nebudu mít nervy na druhé jeho zhlédnutí, a pak to, že i přes poměrně krátkou stopáž působí vlekle a celý ten nápad po určité době prostě začne nudit. Ačkoliv má svůj děj, který překvapivě odněkud někam jde. Líbí se mi ale nejen samotný nápad, kdy Pálfi využil toho, že bez svolení studií a majitelů práv lze zdarma využít dvě až tři sekundy z filmu(ů), nebo samotná snaha, kdy tohle celé sestříhat dohromady muselo dát fušku neskutečnou, a koneckonců mě potěšily tři československé filmy ve výběru, ale líbí se mi, že to není podané až tak vážně a jsou tu různé skvělé zcizující prvky, které svědčí o humorném nadhledu (třeba ten E.T. :-)) A v určité chvíli jsem si říkal, jak je neskutečné, že spousta těch scén se fakt opakuje ve skoro každém filmu a některé jak jsou vlastně úplně blbé. Kolikrát se vám třeba stalo, abyste utíkali přes půl města, abyste si padli do náruče se svou milou? Nebo že by žena tajila své těhotenství tak, až by si manžel myslel, že má milence? Nu a hudební sestřih je také lahůdka a v tomhle highlights pojetí je vidět, vlastně slyšet, jak se některé ty tklivé momenty rády opakují. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Nádherně sestříhaný příběh z obrovské hromady těch největších romantických klišé. Nejvíce mě okouzlil pocit takřka celistvosti celého tohoto originálního filmového experimentu. Neustále jsem přemýšlel o tom, kolik práce s tímto režisér a střihači museli mít. Trošku se mi do tohoto filmu nehodily záběry z animáků. Mám pocit, že to vždy rozbilo celistvost příběhu.  [70 %] ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Na divákovu počáteční otázku „kam mě to berete režisére?“, G. Pálfi (ne)jednoznačně odpovídá...na malou (filmovou) nostalgickou procházku. _Upřímně, celou první třetinu snímku, jsem se (neoprávněně) strachoval, aby se to nezvrtlo, v chladnou poznávačku bez emocí, zneužívající filmové klasiky, abych posléze definitivně rezignoval na vše a nechal se (včetně mého cynického já) volně unášet emotivním příběhem, starým jako lidstvo samo. _Názorný příklad toho, že v jednoduchosti je krása resp. síla a zejména ukázka, jak počáteční handicap přetavit v přednost. Říkám to pořád, nedostatek financí podporuje resp. podněcuje tvůrčí svobodu a představivost. Úsměvné, hravé, sympaticky drzé, překvapivě pospolu držící a inovativní, kdy Pálfi využívá (neplést si se zneužívá) klasické scény, následně je používá v jiných situacích a tím jim (i s vydatnou pomocí překvapivě voleného hudebního doprovodu) dává nový, netušený rozměr a spojuje (na první pohled) neslučitelné. Nic na tom nemění ani skutečnost, že mé (filmové) snění, by bylo, v dosti případech, od režisérova, odlišnější. Nevadí. I v tom tkví totiž kouzlo resp. síla Pálfiho experimentálního, podnětného snímku. Divák si do té mozaiky, může dosazovat „ty svoje“ snímky, postavy, scény.... a utvářet si tak, svůj final cut. 90% ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Zhmotněný sen každého filmového nadšence. Film, který by si mohl sám sestříhat v podstatě každý, ale Pálfi to svedl v rámci zachování vypravěčské kontinuity a plynulé návaznosti tak doknale, že už si ho snad nikdo netroufne napodobit. Pravoslavná cinefilní óda, skutečný balzám na moji unavenou dušičku... ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Na filmovom festivale v Cannes 2012 bol film uvedený v sekcii Cannes Classics. Keďže nezískal oprávnenia od všetkých držiteľov práv na spomínané filmy a hudbu, v tom čase ho bolo možné premietať len na niekoľkých filmových festivaloch a v špeciálnych kategóriách. (Arsenal83)
  • Zo všetkých použitých filmov je 30% maďarského a vyše 40% amerického pôvodu. (Madsbender)
  • Film obsahuje více než 1 400 záběrů ze 451 filmů. (Ydiot)

Reklama

Reklama