Režie:
Henri VerneuilKamera:
Jean PenzerHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Charles Denner, Adalberto Maria Merli, Rosy Varte, Jean Martin, Giovanni Cianfriglia, Maurice Auzel, Lea Massari, Albert Delpy (více)Obsahy(1)
V pařížských ulicích řádí vrah, který si své oběti pečlivě vybírá. Říká si Minos, podle postavy z Dantovy Božské komedie, a svými zločiny chce očistit společnost od bahna, které představují ženy žijící amorálním způsobem. Nejdříve jim vyhrožuje po telefonu a pak udeří. Vyšetřování vede inspektor Le Tellier, který je znám svými poněkud netradičními způsoby a především svou buldočí povahou, s níž se honí za „svými“ zločinci. V tomto případu nemá Le Tellier příliš času, neboť Minos stále uniká a nechává za sebou oběti doslova inspektorovi pod nosem... Strach nad městem byl již šestou spoluprací režiséra Henriho Verneuile a Jean-Paula Belmonda. I zde je Belmondo šarmantní, svůdný a neúprosný. Jeho kaskadérské kousky ho v tomto filmu málem stály život. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (239)
Ten snímek není ani zdaleka tak dobrý, jak se snaží divákovi namluvit. Leč představuje pro mě něco jako jízdenku v čase a vzbuzuje ve mně nostalgické vzpomínky na sedmdesátá léta 20. století, která měla něco do sebe. Jean-Paul Belmondo si svým nezaměnitelným stylem vystřihl roli nekonvenčního policejního komisaře a předvedl pár poctivých kaskadérských kousků, za které si zaslouží i tu čtvrtou hvězdu, na kterou by jinak "Strach nad městem“ neměl nárok. Takže pro tentokrát se nepokoušejte děj nějak moc rozebírat, porovnávat ho se skutečnou policejní prací a hledat v každé scéně logiku - u jiných filmů to taky neděláte. A nesnažte se vykřikovat do světa, že vrah by musel být přinejmenším silně nahluchlý, aby v závěrečné scéně ten vrtulník neslyšel. Prostě se jenom dívejte a bavte se - nic jiného po vás nikdo nechce. ()
´Dirty Harry´ po francouzsku. Belmondo coby policajt s nekonvenčním přístupem ke zločincům - myslím, že by ani prsty na obou rukách nestačily na spočítání, kolikrát jsme Jeana Paula v této úloze viděli. Podle dění ve filmu (notně "přepálená" akce) a s vědomím, že si tento film Belmondo spoluprodukoval, se nelze ubránit dojmu, že tenhle vznikl hlavně proto, aby Belmondo ukázal, jakej je to pořád macho a jaké pěkné kaskaderské kousky má ještě v zásobě (nutno říci, v tomhle ohledu neměl mezi hereckými kolegy konkurenci, ani v legendárním "odpírači" kaskaderských doublů Steveovi McQueenovi). Protože triviální zápletka rozhodně není to, co by ´Strach nad městem´ zdobilo, logika se běžela někam schovat a některé příšerné dějové faux pas jsou k neuvěření. Vše korunuje ultra-zavilý záporák, který by se krásně vyjímal v každé parodii. Spousta ´belmondovek´ stále působí svěže a nápaditě, tahle mezi ně bohužel nepatří. ()
Některé nymfomanky jsou po zhlédnutí filmu ještě dnes s hrůzou zamčeny na wc, kde čekají na pařížský schizoidní přízrak, který jim dá poslední lekci z mravopočestnosti. Nádech černé komedie, mrazivá hudba, slavná honička po střechách nad galeriemi Lafayette dává to co někteří kritici považují za klasiku a přiznávají tomuto populárnímu žánru i umělecké zásluhy. Mé doporučení je jasné - nepřeceňovat. Přes veškeré kaskády je to velmi průměrný snímek, kde dokonce ani Morriconeho hudba nevybočuje z této šedi. Film je dnes dosti za zenitem a zatímco vetšina belmondovek stále působí svěže, zde mám dojem jako kdyby tato byla jejich karikaturou. 50% Produkce: Cerito Films ()
Jeden z filmů, který si užívám a můžu ho vidět třeba po stopadesátépáté. Asi každý ví, že tu Bebel málem přišel o život a i to dává tomu filmu a té scéně, ve které se to mohlo stát takový zvláštní náboj. Bebel je tu nekompromisní tvrďák, tak jak ho máme rádi a zápletka a děj taky nemají chybu. Skvělý film, skvělá detektivka... skvělý Bebel! ()
Strach nad městem ano, strach nad Belmondem ne, na toho žadnej vrahoun nemá. Kombinace napětí a kaskadérských kousků se nečekně zdařila. Adalberto Maria Merli skutečně nahání hrůzu prostým telefonováním a to co předvádí Belmondo po fyzické stránce je neuvěřitelné. Natáčení filmu taky nebyla žádná prdel. Belmondo při "okapové scéně" málem zařval a scénu na střeše metra si dodnes kaskadéři pouští jako ukázku supernáročné a skvěle zvládnuté akční scény. Ústřední dvojice herců společně s PANEM Moriconem má za následek mou značnou nedůvěru k lidem se skleněným okem. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (14)
- Plakát, na kterém má Belmondo tmavý rolák, je inspirován hlavním hrdinou z filmu Bullittův případ (1968). (Fenk)
- Film se natáčel v Courbevoie, Clamartu a v Paříži. Klinika Trinité ve filmu je pak ve skutečnosti nemocnice Antoine-Béclère v Clamartu. (Cucina_Rc)
- Černý motocykl, s nímž ve filmu jezdí záporný hrdina Minos (Jean Martin), je Kawasaki Z1 900 z roku. 1974. (Rodimus)
Reklama