Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Artifact je americký dokumentárny film v réžii Jareda Leta pod pseudonymom Bartholomew Cubbins. Dokument podrobne mapuje vznik a tvorbu v poradí tretieho štúdiového albumu kapely 30 Seconds to Mars "This Is War", ktorý sa pripravoval v rokoch 2008-2009 a taktiež sa venuje vzniknutému sporu kapely s nahrávacou spoločnosťou Virgin Records. Súčasťou Artifactu je niekoľko rozhovorov, vrátane jedného s producentom a neurovedcom Danielom Levitinom, autorom obľúbenej odbornej publikácie "This Is Your Brain On Music".
Režisér dokumentu Jared Leto popísal svoj film ako "presný artefakt skupiny, jeho osobného života a toho, čo sa deje s celým svetom". (Erik7595)

(více)

Recenze (17)

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

"Ahoj, já jsem Jared. Jsem režisér, muzikant, herec, sem tam jsem manažer, jsem grafický umělec, kreslím, byl jsem známý jako tanečník, rád chodím na dlouhé tůry. Ach do prdele...to je den... to je den..." 30STM v mém životě figurují již 11 let a přesně pro to, čeho je schopen Jared Leto ho obdivuji a je to on, kdo mi denodenně dokazuje, že jsou tak unikátní jedinci jako je on. Artifact je krátký, ale výstižný dokument, ve kterém můžete 30STM vidět z malinko jiného úhlu, což považuji za lidské, jelikož je zde jen dokázáno, že to jsou taky jen lidi. Ale vidět Jareda takhle až moc smutného a vyčerpaného, kvůli soudnímu procesu...škoda :( ()

Falconica 

všechny recenze uživatele

Spoustu podnětných informací o realitě hudebního průmyslu tohoto století a skutečném postavení hudebníků. Dosti to odhaluje důvod, proč má poslední deska tak smutně bojové naladění. Není to ani tolik o 30STM jako kapele, nechvástají se tam o svých úspěších, vyprávějí příběh o tom, že i muzikant je normální vydělávající osoba. A taky může znát šikanu na pracovišti. Zbývá jen vyslovit naději, že si EMI a spol jednou uvědomí, že je 21.století a místo skuhrání na pirátský kopie jako jediné ultimátní zlo se radši sami přizpůsobí době a technologii, aby už lidi neměli potřebu tolik pirátit, a už nebudou mít potřebu nám ty muzikanty tak vykořisťovat. Poznámka pro doplnění: již nespadám do věkového průměru jejich fandů, nikdy jsem nebyla Echelon, nejezdila jsem na srazy, ačkoliv jsem je měla ráda. Aktuálně jsem spíše příležitostná posluchačka. Nicméně na bratry Letovy se nesmírně dobře kouká. Na staršího ještě líp jak na mladšího, takže motivace vidět dokument ani už tolik nebyla muzika:-D ()

Reklama

HellFire 

všechny recenze uživatele

A já si bláhově myslel, že Jared si dal přestávku, aby se pobavil při hraní s kapelou. A on mezitím musel řešit takovéhle sračky s hudebním průmyslem, který nehraje ve prospěch kapely, ale ve prospěch svůj. Pro mě, jako člověka, který tenhle byznys nesleduje, je to hnusný podraz. Ale máte na výběr? Buď budete pod společností, která vás odrbává a jste v dluzích nebo se osamostatníte a bez týmu zajišťujícího marketing jste v podstatě taky na mizině. Jared Leto je mimochodem úžasný člověk. ()

Andre3000 

všechny recenze uživatele

Skvělé okno do pos..ného hudebního bussinesu. Opravdu to nemají lehký. Vůbec celý pohled na měnící se podmínky trhu a obří vykořusťující společnosti, kterým jde jen o prachy. Každý nějak tak tuší, ale tohle vám fakt otevře oči. Jinak skvělý pohled dovnitř kapely, který pak ne celé album i všechno kolem vrhá ještě lepší světlo. Jak bylo řešeno, hudba a sex jsou pro lidi to nejdůležitější. Je čas pustit si pořádnou hudbu... ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Je velmi ironické, že album bojující proti zlým a zákeřným vydavatelům, bylo těmito vydavateli nakonec vydáno. Ještě vtipnější je poté to, že 30 Seconds to Mars z prodeje údajně prozatím neviděl ani dolar. Dokumentem tedy udělali svým záškodníkům takovou větší reklamu. Jared Leto je multitalentovaný borec. Umí hrát, zpívat, tančit, kreslit a když by na to přišlo, tak by snad zvládl i létat. Spousta lidí ho za to nenávidí. Já mezi tyto závistivce určitě nepatřím, protože toho umím mnohem více než Jared a nemám mu tak co závidět. Bohužel, dle mého odborného názoru, není Jared až natolik zručný režisér. Kromě sympatického výkřiku do ztracena, který po sobě dokument zanechal, mě takřka ničím nezaujal a neoslovil. Kluci podepsali smlouvu s ďáblem a vrhli sami sebe do víru začarovaného kolečka vedeného vykořisťovatelskými korporacemi. Celé je to o to, dle očekávání, brutálně stereotypní. Co dál? Podepsat další smlouvu, nebo se zkusit projít mezi dravými šelmami na vlastní pěst? Když už to začíná sklouzávat k brutální nudě, tak diváka zachrání nějaký ta ukázečka z práce na novém albumu. Obsahově mi to určitě rozšířilo obzory, protože jsem se před zhlédnutím detailně nezajímal o to, jaképak přátelské pouto vládne mezi umělci a vydavateli. Nějakou velkou dokumentární záživnost jsem však nepociťoval. Jedná se o materiál pro velmi omezené publikum. Hudbu tvoří kluci solidní, ale stahovat ji nebudu... Až tolik mě neočarovala. Viděno v rámci Filmové výzvy. Film mi vybral uživatel ytheri. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (1)

  • Film získal roku 2012 diváckou cenu na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu v kategorii nejlepší dokument. (REP_ReZeNT)

Reklama

Reklama