Režie:
Claude ZidiKamera:
Claude RenoirHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Louis de Funès, Annie Girardot, Julien Guiomar, Jean-Jacques Moreau, Geneviève Fontanel, Jacques François, Martin Provost, Henri Attal, Mario David (více)Obsahy(2)
Pan Guillaume je nesmlouvavý muž, geniální podnikatel a tvrdohlavý manžel. Paní Bernadette je energická žena, neméně tvrdohlavá manželka a náruživá zahradnice. Jejich manželství je věčný souboj technického talentu a podnikatelských schopností a lásky k přírodě. Stačí jedna výhodná zakázka od Japonců a život paní Bernadette se obrátí naruby. První to "odnese" její zimní zahrada - co se dá dělat, přece svého muže miluje, ale když se obráběcí stroje dostanou i do její ložnice a ona má spánek vyměřený na minutu přesně, vyrazí do protiútoku. A pomsta zklamané manželky stojí rozhodně za to. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (212)
Táááák... další velmi dobrá komedie s komikem na stejné úrovni jako třeba velký Chaplin. Komedie o manželských hádkách jsou kupodivu fakt fajn. A navíc nám tento film dal recept co dělat když nebudeme moci usnout, počítat dělníky. A konec nám ukázal, že mezi těmito dvěma nebude nikdy klid!!!! Určitě doporučujeme:) 70% ()
Claude Zidi se zde opět ukázal jako mistr na bláznivé gagy. Ať ať už u gagů s technologickými stroji, kulečníkem nebo fotoaparáty. Rovněž se mu stejně u předchozí spolupráce s Funésem povedlo napsat pro stárnoucího Louise nepatrně plastičtější a lidstější postavu než obvykle. Pan Guillaume patří na jedné straně sice k Funésovým možná úplně nejnesympatičtějším rolím svým nesmlouvaným a bezohledným jednáním, ale na jedné straně řeší také dílema mezi kariérou a udržením manželství a je tady možné v ojedinělých okamžicih vidět i trochu vážnější Funésovo herectví. Tradičně přirozená Annie Girardotova působi vedle Funése možná trochu nezvykle, ale byla mi skvělou partnerkou a protikladem. Komentář nyní píšu pod tíhou znovupřečtení kapitoly, kterou Funésovi Girardot věnovla ve své autobiografii a tak dojemnou poctu snad Funésovi nikdo nikde nesložil. Přesto musím necitlivě podotknout, že předchozí spolupráce Zidiho a Funése Křidýlko nebo stehýnko se povedla trochu více a ne všechny pasáže jsou tady tak skvělé, jako třeba úvod s Japonci. Navíc bych pochopil, pokud by třeba sekvence se skleníkem, byla pro citlivé povahy trochu moc... ()
Po boku Louise de Funèse se za léta vystřídala řada filmových manželek, z těch méně známých mě namátkou napadá Yvonne Clech, Paulette Dubost, Andréa Parisy nebo Dominique Davray, k větší slávě měla nakročeno Claude Gensac, která s ním hrála nejčastěji. A pak v závěru jeho kariéry někoho napadlo spojit ho s tehdejší největší ženskou hvězdou. Překvapivě se nekonal takový úspěch, jaký si asi tvůrci slibovali, přitom spojení Louis de Funès-Annie Girardot muselo podle mě působit dost lákavě. Pro mě je dodnes Jeden hot a druhý čehý výborná zábava s dobrými dialogy, i když některé frky jsou tak pitomě jednoduché, až to bije do očí (třeba počítání dělníků před spaním). Nicméně ve druhé půlce Annie Girardot dodržela svou tehdejší trade mark emancipované a všeho schopné ženy. ()
Jeden z tech lepsich filmu s Funesem, kterymu pomohla ucast Annie Girardot, ktera je jako Funesuv protiklad fakt skvela. Krom toho je tu Funes docela za parchanta. Dej je vcelku originalni a zaver je vynikajici. Do toho tu je spousta skvelejch vtipu a slusna hudba. Filmu nedam 5* proto, ze se tvurci az moc spolehali na to, ze se divaci budou furt dokola bavit u sledovani stroju v dome a tak sem nacpali dost podobnejch scen. ()
V tomhle filmu je několik nezapomenutelných momentů, pro mne jedním ze zásadních je kulečník v podání de Funese :) a taky velmi uvěřitelný a velmi kapitalistický vztah zaměstnavatel vs. zaměstnanec. Nejvíce to asi vystihuje scéna s deštníkem. Film je postaven na velmi absurdních situacích a proto určitě tento humor nebude pro každého, milovníci Louis de Funese si ale příjdou na své, neboť mistr podává jeden ze svých nejlepších výkonů. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (6)
- Natáčení probíhalo od listopadu 1977 do ledna 1978, pařížská premiéra se konala 22. března 1978. Jenom v Paříži za první týden promítání vidělo film více než 200.000 diváků, v celofrancouzském srovnání za rok 1978 se film dostal na třetí místo a v kinech jej zhlédly více než dva milióny diváků. (argenson)
- Ihned po začátku natáčení se ozval režisér Jean-Pierre Mocky, že námět filmu se velmi podobá scénáři, který on sám krátce předtím Funèsovi nabídl. Funès měl sice o námět zájem, film ale začal realizovat osvědčený tvůrce komediálního žánru Claude Zidi. Mocky se nevzdával a kvůli autorství námětu podal žalobu k soudu, probíhající proces pak ohrožoval celé natáčení. Mockymu se sice nepodařilo dosáhnout stažení filmu z distribuce, u pařížského odvolacího soudu nakonec ale dosáhl finančního odškodnění ve výši 350.000 franků. (argenson)
- Slova „hot“ a „čehý“ jsou hlasové povely pro koně. „Hot“ znamená „vpravo“ a „čehý“ znamená „vlevo“. (SONY_)
Reklama