Kamera:
Raymond Pierre LemoigneHudba:
Michel MagneHrají:
Jean Marais, Louis de Funès, Mylène Demongeot, Jacques Dynam, Robert Dalban, Albert Dagnant, Christian Toma, Michel Duplaix, Olivier de Funès, Florence Blot (více)Obsahy(1)
Pronásledování rafinovaného Fantomase přivádí tentokrát komisaře Juvea, novináře Fandora a jeho snoubenku Helenu do Říma, kam je svolán významný vědecký kongres. Hvězdou tohoto kongresu má být profesor Lefebvre, vědec zabývající se výzkumem v oboru hypnózy. Jeho objevy jsou tak převratné, že se dá předpokládat, že Fantomas bude mít o stařičkého vědce zájem a postará se o jeho zmizení. K únosu skutečně dojde, ačkoli určit toho pravého profesora mezi třemi navlas stejnými je pro komisaře Juvea úkol nelehký. (Intersonic)
(více)Videa (1)
Recenze (303)
Komisař Juve jaktějuve nebyl více juve, jak v tomto díle. Z juveotního utrpení se vzpamatovává dobře, ale brzy se na scéně objeví ten vyjuveený ojuveivovač mrtvol, nekalý juvenostník Fantomas (juveotní role Jeana Maraise). Jeho juveotopisem se ale teď nezabývejme. Už stejně neobjuvene. Tedy, juveelná pohroma Fantomas chce zkrátka vládnou světu. A to za použití materiálů jako je síra, křemen nebo juveec a nějaké juveiny. Inu, nejen chlebem juve je člověk. A do toho ty nejuveotný předměty komiseře Juvea. Ty legrační vynálezy. Chá chá. Ale což, buď jak buď, taková komedie je ten správný juveotabudič pro každého dobře juveeného tvora. ()
Po ročním odmlčení se Fantomas vrací, a unáší profesora fyziky Marcharda. Novinář Fandor (Jean Marais) má podezření, že Fantomas chce vyvinout nějakou zbraň, a že se pokusí unést také profesora Lefebvra z vědeckého kongresu v Římě. Rozhodne se na sebe vzít podobu stařičkého profesora, a tím Fantomas oklamat a dostat jej tam, kam patří. Naštěstí (pro Fantomase) je zde ještě potrhlý komisař Juve (Louis de Funes), který má úžasnou vlastnost pokazit veškeré Fandorovy plány ... Tento díl se mi líbil možná o chloupeček více než ten první - a je to hlavně díky tomu, že daleko větší prostor získává Louis de Funes. To co předvádí ve scéně beze slov na Římském nádraží, příp. při vysvětlování situace se třemi profesory Lefebvry v italském blázinci jsou naprosto úžasné. Stejně tak paní čekající na WC ve vlaku (které využívá LdF ke svým převlekům, příp. Fantomasovi pohůnci) ve mne vždycky vyvolá záchvaty smíchu. Víc takových filmů, víc, víc... ()
Ja som z filmov o Fantomasovi videl ako prví film práve tento diel. Preto asi ho mám najradšej. Film je založený hlavne na Funesovom herectve, jeho prevlekoch (vo vlaku, konferencia, ples). Nezabudnuteľná je jeho tretia ruka na konferencii, keď tlieska, alebo smŕka do kapesníka. Bravó dabing . 95%. ()
"Vy si tu spíte!..ale jen jednim vokem,jen jednim vokem".......Nezapomenutelný soundtrack, střílející pirátská noha, Interpol zneškodněn elektrickým proudem, hlášení falešnou rukou o slovo na kongresu, dvojitý Lefebvre, sympaťák Fandor a sexy Helena nedávají šani jinému, než 100% hodnocení!!! Klasika zůstane klasikou... ()
Fantomasovi zůstala výtečně neosobní maska, nezapomenutelné hudební téma a schopnost mít jakoukoliv tvář. Juve si urval svůj prostor před objektivem a předvádí obvyklé výstupy plné rozmáchlých gest, divokých pohybů, pitvorné mimiky a zmatených slov, jež z něj padají kulometnou frekvencí. Ani obvyklá posedlost Funèsových postav Řádem čestné legie nechybí. Oblíbené záměny a převleky doplňují bondovské serepetičky, jejichž užití, byť účinné, narozdíl od 007 míří spíše na bránici. Výstupy s umělou rukou jsou brilantní. Škoda, že to neplatí o neumělé ruce scénáristově, která umístila do dění nepotřebnou manekýnu, stejně užitečné manekýně a k tomu poněkud umělými kroky dostává postavy do potřebných situací, tj. pohazuje jimi jak figurkami. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (38)
- Louis de Funès pôvodne v druhom diele Fantômasa nemal vôbec hrať. Pokračovanie napísané počas natáčania prvého filmu už totiž neobsahovalo jeho postavu komisára Juvea. Louis de Funès sa však medzičasom stal hviezdou i vďaka filmom Smoliar (1965) a Žandár zo Saint Tropez (1964). André Hunebelle a Jean Halain sa ho preto rozhodli znovu uviesť do scenára. (Arsenal83)
- Natáčelo se ve studiu v Boulogne-Billancourt a v Římě. (M.B)
- Keď Fantômas (Jean Marais) opúšťa výskumné centrum s dodávkou, je oblečený v špeciálnej kombinéze. V ďalšom zábere je už oblečený v čiernom. (Arsenal83)
Reklama