Režie:
Gérard OuryKamera:
Henri DecaëHudba:
Georges DelerueHrají:
Bourvil, Louis de Funès, Venantino Venantini, José Luis de Vilallonga, Lando Buzzanca, Henri Virlogeux, Guy Delorme, Dan Vadis, Daniela Rocca, Walter Chiari (více)Obsahy(1)
Milý, a tak trochu nešťastný smolař, Antoine Maréchal jede na dovolenou do Itálie , ale auto mu nabourá boháč Léopold Saroyan se svým Rolls-Roycem. Jako zadostiučinění mu bohatý gangster nabídne cestu do Bordeaux bílým vozem značky Cadillac. Konečně našel toho nejvhodnějšího prosťáčka k pašování diamantů, zlata a drog ukrytých v luxusním autě. Jenže další gang je jim na stopě... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (3)
Recenze (140)
Na Smolaři jde poznat, že tady se Louis de Funès teprve rozjížděl a ještě neřádí tak moc, jak ve svých pozdějších filmech. Na druhou stranu mu zde sekunduje skvělý Bourvil, kterému jeho role sedla jak ulitá a spojení těchto dvou herců bylo geniálním tahem, který se naplno projevil až v jejich pozdějším společném filmu Velký flám. Ve Smolaři se dvojice z mého pohledu ještě obrazně řečeno trochu oťukává, oba však své role zvládli perfektně, snímek je vtipný, sympatický, dobře natočený, prospěla by mu každopádně kratší stopáž, čímž by se eliminovaly určitá slabší místa. Tak či tak dobrá práce, pobavil jsem se. 7/10. ()
Smolař se určitě nezařadí mezi ty Funesovy komedie, které bych si s chutí pouštěl znovu a znovu a stále se u nich skvěle bavil a smál, avšak i tak se jedná o zdařilou podívanou, v níž dvojice Bourvil - Funes předvádějí vskutku výborné výkony. Několik scén dovede pořádně pobavit a Louis v záporně laděné roli potěšil. ()
Bourvil a Funès. Jeden smolař a popleta, druhý cholerický gangster. Osud je spojí banální autonehodou a následující minuty budiž o zábavu postaráno. O hlavní role tu vlastně ani nejde. V popředí zájmu jsou oba a vzájemně si výborně nahrávají. Spousta gagů a humorných situací nezklame ani po tolika letech a je stále zárukou dobré zábavy. ()
Mělo jít o vychytralý plán, nakonec se z toho stala bláznivá sledovačka – během které vlastně nebylo jasné – kdo je ve skutečnosti ten „smolař“. Zpočátku to byla vážně prdel - Bourvil perlil nejen slovně, ale i svými trampotami, balením holek a naivitou, Louis de Funès zase coby šéf povedené partičky gangsterů, kteří se sami často dostávali do problémů. Užíval jsem si to co to jen šlo, humor, postupné ztráty cenného nákladu i atraktivní děvčata – ovšem v poslední třetině tomu začal pomalu docházet dech. Možná to bylo tím, že to v TV končilo až po půlnoci a mě se chtělo už chrápat, možná tím, že tvůrcům začali docházet vtipné nápady – no nevím, každopádně lepší průměr. 60% ()
"Aber das ist nicht möglich. - To já zase nerozumím, co tím myslíš, holka." U Smolaře tak trochu zamrzí, že spolu Louis de Funès a Bourvil neměli více společných scén. I když má film gangsterský nádech, působí jeho akční linie poněkud unyle a humorná rovina se rovněž držela celkem na uzdě. Sekvence z autoopravny a kempu měly sice své kouzlo, ve zbytku však šlo spíše o nevýrazné scénky. V rámci de Funèsovy tvorby jde o průměrný a nijak nevyčnívající kousek. ()
Galerie (31)
Photo © StudioCanal
Zajímavosti (18)
- Ve filmu se objevuje zelené, bílé a červené auto, což jsou i barvy vlajky Itálie, ve které se natáčelo. (camper)
- Pri scéne, v ktorej Louis de Funès opravuje Cadillac, je použitá skladba "La danza tarentella napoletana" od G. Rossiniho. (lemonova)
- Po přenasazení českého dabingu z roku 1977 na remasterovanou kopii byla závěrečná scéna (původně výrazně zkrácená) ponechána v původním znění s titulky. (Disk)
Reklama