Reklama

Reklama

Poté, kdy o sobě dá vědět nechvalně známý tektonický zlom San Andreas a vyvolá v Kalifornii zemětřesení o síle 9 Richterovy stupnice, vydávají se pilot průzkumného a záchranného vrtulníku (Dwayne Johnson) a jeho bývalá manželka, s níž již delší dobu nežije, na cestu z Los Angeles do San Francisca zachránit svou jedinou dceru. Ale jejich složitá cesta na sever je pouze začátek. A když už si myslí, že to nejhorší už mají za sebou... tak velké drama teprve začíná. (Freeman Ent.)

(více)

Videa (13)

Trailer 2

Recenze (910)

Dever 

všechny recenze uživatele

// Distribútor: Warner Bros. // Počet premietajúcich kín v USA: 3,777 // Otvárací Víkend v USA: $53,215,000 // Každý nadšenec katastrofických filmov bude veľmi spokojný, pretože akcia a deštrukcia vo filme rozhodne nechýba a audio-vizuálne efekty makajú na plné gule. V konečnom dôsledku som veľmi nadšený, pretože San Andreas je vo všetkých smeroch kvalitne spracovaný blockbaster..... 85% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Sejdeme se v San Remu, zazpíváme si, tektonicky se zlomíme, nezapomeň sebou vzít Andreu i Alexandru a její poprsí číslo čtyři a Dwayne Johnsonovi sdělíme hořkou pravdu - stal se otcem ve 14 letech! Věkový rozdíl mezi ním a jeho filmovou dcerou je totiž čtrnáct let. Stejný věkový rozdíl je i mezi filmovou mámou a filmovou dcerou(!). Dobrá, mám za sebou katastrofické rendezvous s rozvádějícím se svalovcem, jeho chotí a dcerou, která je v nebezpečí, ale jejíž prsa umí zázraky. Majitelku nadnášejí v závěrečné scéně ve vodě a ta neumře. Film má solidní rozběh i spád, respektive na začátku měl obojí, ale poté, co se destruktivně vyřádil, se jaksi vyházel z nápadů. Spád následně opadl, nápady došly a dojezd, jaký film nabídl, už zdaleka nebyl tak dramaticky vypjatý. Film od prostředka začal nemile stagnovat. Určitě do katastrofického spektáklu nepatří obšírné řešení manželské krize s téměř psychologickou odmocninou. Dwayne Johnson hrát umí, jeho filmová manželka Carla Gugino nikoliv. Příčiny jejich rozchodu nebyly úplně jasné. Těžko se dá věřit, že by tak skvělého chlapa, jakým záchranář Ray je, jeho manželka vyměnila za Ioana Gruffudda, tedy jeho absolutní protipól, který se hned při prvním otřesu země projeví jako zbabělec, když jemu svěřenou nevlastní dceru nechá napospas osudu a uteče, aby si zachránil život. To Dwayne samozřejmě před ničím neuteče. Sice hází salám na ostatní a jde mu jen o záchranu jeho vlastní dcery, ale je to i celkem pochopitelné, když už jednu dceru kdysi pochoval. Někdy to řešení vztahových represálií děj natolik zbrzdilo, že až přišla nějaká další mega destrukce, ani jsem si jí neužíval, protože to byla jen výplň ne úplně optimálně načasovaného děje, který nebyl nijak novátorský, objevný či mimořádně zajímavý. Scénář měl zkrátka potřebu hloupě naroubovat manželskou krizi na zkázu Kalifornie. A to už se přesouvám k technické stránce filmu. Ta je naprosto vybroušená a dělá milovníkům padajících objektů radost. CGI opět prodělalo další výrazný posun, kdy už divák stále méně odhaluje digitální původ zkázy a je stále blíže reálnému ztvárnění apokalypsy. Filmová nadsazenost je samozřejmě plně zachována. V praxi to znamená, že slečna, co v úvodu filmu havaruje se svým vozem, který udělá asi tak deset přemetů ze strmého útesu, by byla rozflákána na hadry. Zde je jen vyděšená a má rozmazaný make-up. Ray manévruje v úzké soutěsce s helikoptérou jako by to byl lehoučký plastikový model. Problémy mu nedělá ani obří lodní šroub, s nímž dovedně uzavře příměří. Přehnaných scén je tady povícero. Patří to k takovému druhu filmu, ale tentokrát to bylo až moc přepálené. Zhruba do poloviny jsem se s filmem ani trochu nenudil. Tempo zdatně nasazené, destrukce vymazlené, film dobře odsýpal. Krizi film začal prodělávat poté, co se k zemi poroučelo, co se dalo a už se vyčerpala veškerá esence katastrofického spektáklu. Druhá půlka celkem ukecaná ve stylu " jsi fajn chlap, Ray, a já blbá husa se chci s Tebou rozvést". Daddario si bikiny scénu odbude hned po pár minutách filmu, dále si její plnohodnotný dekolt musí divák jen domýšlet. Ke všemu k ruce dostane dva hrozné anglány, co jsou bratry. Ten starší po ní bude házet oko, nic na něm nebylo, ale scénář si neodpustil milostné vzplanutí. V závěrečných fázích už film nepodnikal příliš destruktivní kroky, tím pádem ani moc negradoval. Spadlo ještě pár mrakodrapů, ale do většího čurbesu se už filmu nechtělo. Finále na vodě bylo fakt na vodě. Celé se smrsklo v záchranu dcery uvízlé pod troskami sesunutého mrakodrapu. Co myslíte, jak to dopadlo. Utopilo se fantastické Alexandřino poprsí? Co vás nemá - neutopilo. Finále bylo hodně slabé. Režiséra Brada Paytona bych do podobných spektáklů už neangažoval. Vedle slabého, klišé prosáklého scénáře, nese i málo zkušený režisér svůj díl viny nad nekompaktností filmu. Spolu s rozpadající se Kalifornií se rozpadal postupně i film. Velmi obstojnou první polovinu vystřídala nuda, kdy už skoro nic ve filmu nepadalo, akorát padala divákova hlava spánkem. Film neměl daleko do nevyrovnaných opusů megalomana Rolanda Emmmericha, ale i když se na filmu nijak nepodílel, přece jen jméno Emmerich v titulcích figuruje, a sice Toby. Takže za všechno nepřekvapivé zase může Emmerich! 60% () (méně) (více)

Reklama

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Co se klišoidnosti příběhu a dementních dialogů týče, je to hrozný, ale nic jinýho jsem nečekal, takže OK. Plusem jest skoro absolutní vyhnutí se nesnesitelnému patosu, o který jsem zakopl až v samotném závěru. Herců moc nepoznáme, krom Hrany nikdo známý, no za zmínku stojí pouze ceckatá Alex Daddario, která jako by z oka vypadla Lucce Šafářové. K disaster části filmu. Jo, peněz na to padlo požehnaně, bohužel jedeme v šoblonovitém stylu alá povrchnost nade vše. Oproti například dvadvanáctce, kde samozřejmě konec světa dává mnohem větší manévrovací prostor taky fantazii, se San Andreas chce tvářit docela realisticky a vážně, přitom se v podstatě omezuje na opakované popadání západoamerických velkoměst a následnou, taky ustřiženou tsunami. Vyloženě zamrzí useknutí úvodní protržení Hooverovy přehrady. Pozlátko tam je, kdo má rád katastrofický filmy, ujít by si jej nechat neměl, ale na Emmericha Peyton nemá ani náhodou. 3D zbytečné jako skoro vždy. 68% ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Ufff. Tak ta nebohá a těžce zkoušená Amerika to zase parádně schytala a Wacoslav1 si spokojeně užil pořádnou epickou destrukci. Triková stránka je samozřejmě vymazlená, ale to bych jenom opakoval to co tu píšou všichni. Já se spíš trochu zaměřím na děj a postavy. Tak především Rock opakovaně dokazuje, že už je něco víc než jenom horda svalů, ale stává se z něj i solidní herec. děj je samozřejmě jedno velký klišé, ale to čím u mě San Andreas kromě destrukce výrazně boduje jsou postavy. Troufám si tvrdit, že vzít to do ruky pan Emmerich, tak dostaneme rovněž epickou zkázu, ale zároveň těžce stupidní film z postavami kterým přejete pokud možno smrt do 5 minut, film by měl minimálně 2,5 hodiny kde by se aspoň hodinu řešila rodinná linie a spousta dalších píčovin. Nic takového v San Andreas nenajdete, hluchý místa prakticky neexistují, délka je tak akorát. Motivace postav je přirozená a pochopitelná a neměl jsem problém jim fandit. A ruku na srdce všichni ti chytráci co tu kritizují postavu Rocka, že je sobec co myslí jenom na svoje blízké, by se na jeho místě zachovali úplně stejně. Takže do hajzlu z falešnou morálkou. Hlavně se pořád něco děje tempo je neskutečný, před destrukcí není úniku. Ani jedinou scénu nepovažuji za nadbytečnou. Neřeší se tu žádný zbytečný kraviny a i s tím jediným čeho jsem se bál (a sice předchozí osobní tragédie hlavního hrdiny) se tu nikdo moc nesere a vyřídí se to během 5 minut. Takže sláva! Katastrofický žánr ještě není mrtvý a po loňským Into the storm tu máme další parádní příspěvek a tentokrát jsem spokojen ještě o něco víc, takže neváhám a pálím plný počet.95% ()

dennykr 

všechny recenze uživatele

San Andreas selhává ve své narativní nerozhodnosti, první třetina totiž diváka připravuje na úplně jiný film, následujících osmdesát minut je pak nutně zklamáním. Prvních čtyřicet minut slouží k vytvoření několika narativních linií a představení sítě vztahů, čímž budí dojem, že bude pracovat podobně, jako například Skleněné peklo nebo Den nezávislosti. Tedy katastrofické filmy s širokou (a důsledně motivovanou) sítí provázaných vztahů a narativních linií, které se vzájemné rytmizují, stupňují napětí či komplikovaně předávají důležité informace. Oba zmíněné filmy jsou fenomenální narativní systémy, San Andreas však (znatelně menší) síť vztahů nevyužije a začne ji hned po úvodních čtyřiceti minutách redukovat. Zůstávají jen monofunkční (krátkodobé) náznaky a dvě (vzájemně se prakticky ignorující) narativní linky, z nichž jedna vlastně nikam nesměřuje a její funkce jsou značně banální. Konkrétněji zde. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • V rovnaký deň (29.5.2015), ako oficiálne vyšla snímka San Andreas, bolo zaznamenané zemetrasenie o sile 3,8 stupňa pri meste Indio v Kalifornii. Stalo sa tak o 22:23 miestneho času. (MikaelSVK)
  • Alternatívnym názvom filmu bol názov California Down. (MikaelSVK)
  • Některé melodie k filmu vznikly tak, že skladatel Andrew Lockington rozbil staré piáno kladivy a štípačkami a následně na něm nahrál několik skladeb. Dle jeho slov: "Hrál jsem noty, ale ty zněly zcela jinak, než jsme předpokládali a vůbec to neznělo jako piáno. Některé ty zvuky figurují v určitých scénách. Je to zajímavý rytmický prvek." (Lucasion)

Související novinky

Fruit Ninja míří na velké plátno

Fruit Ninja míří na velké plátno

24.09.2016

Ačkoliv Angry Birds vydělali 346 milionů dolarů a Warcraft 433 milionů dolarů, kvůli rozdílným rozpočtům (73 milionů vs. 160 milionů) se nejspíš dočká pokračování jen první jmenovaný film. Co to… (více)

Rock vyrazí do džungle

Rock vyrazí do džungle

20.08.2015

A ne, bohužel nepůjde o pokračování oblíbeného béčka Vítejte v džungli. Dwayne Johnson se místo toho upsal projektu jménem Jungle Cruise, který se u Disneyho snaží oživit už několik let. V jednu dobu… (více)

Bourneovský The Rock

Bourneovský The Rock

11.07.2014

Dwayne „The Rock" Johnson je momentálně na vrcholu kariéry. Letos ho sice uvidíme jen v Herculovi a seriálu Ballers, v příštích letech se ale vrátí jako Hobbs v Rychle a zběsile 7 i jako Roadblock v… (více)

Pod Rockem se zatřese země

Pod Rockem se zatřese země

16.10.2013

Dwayne Johnson jen nedávno dotočil historickou fantasy Hercules: The Thracian Wars a právě předvádí bicepsy na placu Rychle a zběsile 7 v režii Jamese Wana. Má ale v plánu několik dalších projektů, k… (více)

Reklama

Reklama