Reklama

Reklama

Pád Bílého domu

  • USA Olympus Has Fallen (více)
Trailer 1
USA, 2013, 119 min

Obsahy(1)

Mike Banning dlouhou dobu velel ochranné směně amerického prezidenta. U prezidentského páru byl oblíben a jejich syn, Connor, Mikea miloval. Pak přišla nešťastná autonehoda, při které se Mikeovi nepodařilo zachránit prezidentovu manželku. Mike odešel ze služby a teď pracuje jako ochranná služba na ministerstvu financí. Jednoho dne z okna své kanceláře uvidí podivně nalétávající letadlo na Bílý dům. Mike ihned spěchá zjistit, co se děje. Je na čase. S delegací jihokorejského ministerského předsedy proniklo do Bílého domu teroristické komando. Teroristé využili momentu překvapení a na Bílý dům zaútočili ve třech koordinovaných útocích. První útok provedli teroristé ukrytí ve speciálně upraveném vojenském nákladním letadle. Letadlo napáchalo na Bílém domě velké škody, bylo však naštěstí sestřeleno jednou ze stíhaček, které proti němu byly vyslány. Vzápětí došlo k druhému útoku. Na Bílý dům zaútočila skupina teroristů, kteří se vydávali za turisty. Prezidentská ochranka odvedla prezidenta do bezpečnostního bunkru v podzemí úřadu. Toho využila třetí teroristická skupina ukrytá mezi členy korejské delegace, která vyřídila prezidentovy strážce a prezidenta a jeho doprovod zajala. Mike se ihned zapojí do bojů o Bílý dům a podaří se mu do budovy proniknout. Stane se tak ve chvíli, kdy teroristé budovu dobydou. Mike se tedy schová ve vnitřních prostorech. To se už však velení nad státem ujímá předseda sněmovny Trumbull, který ihned organizuje záchrannou akci. Mikeovi se s velením podaří spojit vysílačkou. Prvním úkolem, který od Trumbulla a šéfky tajné služby, Jacobsové, dostane, je najít prezidentova syna, Connora. Ten se před teroristy schovává v zázemí budovy. S americkým velením se spojí i vůdce teroristů, Kang. Ten požaduje, aby se americká armáda stáhla z demilitarizovaného území v Koreji a a její flotila opustila Japonské moře . Kang při tomto požadavku popraví jednoho z rukojmích, aby Trumbulla přesvědčil, že vše myslí vážně. Jenže Kang má v ruce ještě další trumf. Z vojenského velitele prezidentovy kanceláře mučením dostane spouštěcí kód k autodestrukčnímu systému amerických jaderných zbraní. Systém je sice jištěn třemi kódy, Trumbull a zbytek velení ale vidí, že teroristé jeden z kódů již použili. Trumbull s velením proti tomu nejsou schopni zasáhnout. Mike v útrobách domu hledá Connora. To už ale i Kang a jeho lidé zjistí, že se Mike po budově pohybuje. Kang posílá na Mikea jednoho ze svých lidí, Američana Forbese, který pracoval tak jako Mike v prezidentské ochrance, ale stal se z něho zrádce. Mikeovi se zatím podařilo v budově najít prezidentova syna a dokázal ho také skrz ventilaci dostat bezpečně z budovy. Teď se na rozkaz Trumbulla Mike vrací do nitra Bílého domu najít prezidenta... (TV Prima)

(více)

Videa (13)

Trailer 1

Recenze (1 164)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Páni, tak tohle je pecka. Jedná se dynamickou akční řezničinu a dokonce s ratingem R! A to se mi sakra líbí. Geralda Bultera jsem takhle drsnýho neviděl ani v Třístovce. Tohle je absolutní povinnost pro příznivce akčního žánru! Příběh je plitký až to bolí a je tak patriotický, až to i mě tahá za uši, ale o tom to přece není. Tohle je staré dobré poctivé akční béčko! ... 100% ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Devadesátky vrací úder, aneb přesně ten správně tupý a do správné míry patetický akčňák, který je občas zkrátka potřeba. Tempo je slušné, pořád se tu něco děje a na Fuquovi poměry je to i hodně solidně natočené, zvláště co se bitek a samotné akce týče. Při přepadovce Bílého domu, kdy je zdevastováno a zneškodněno všechno okolo, jsem se doslova tetelil blahem. A ani ta často kritizovaná druhá půlka mi nevadila, i když závěrečné rušení kódu bylo fakt až příliš debilní i na mě. Gerard Butler jako akční řízek adekvátní, i když pár hlášek mu scénáristé napsat mohli, a Morgan Freeman se jako prezident, i když tentokrát pouze zastupující, neomrzí nikdy. Akorát by to chtělo lepšího záporáka. Jako tupý akční výplach je to však dostačující, až jsem to od Fuquy po jeho předchozích filmech nečekal. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Aaron Eckhart si pozve do baráku Korejské "diplomaty" a pak se jen nestačí divit, co za nepěkné věci začnou vyvádět. Vše se zdá být ztraceno, naštěstí přichází hrdina v podobě Gerryho Butlera, který obětuje vše pro záchranu hlavy státu. Sám se vydá přes půlku města až do Bílého domu, prezidentovi na pomoc. Sám se dokáže bez problémů prostřílet až do interiérů Bílého paláce a na své cestě likviduje nelítostně každého, kdo se mu postaví do cesty. Tak trochu to zavání kousky, kterých je schopen snad pouze Chuck Norris:) První věc, kterou Pád Bílého domu upoutá, jsou neskutečně špatné efekty a kamera, které jakoby byly vystřiženy z nějakého špatného katastrofického filmu Kanadské produkce. Ale co, snímek má spád, děj rychle uběhne a závěr je až (ne)překvapivě americký. Sice jsem čekala, že by třeba pro tentokrát zámořská velmoc byla stižena apokalypsou jaderných rozměrů, ale to se opět neuskutečnilo. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Ultrapatetický, naprosto vážně se beroucí reaganovský relikt kapitalistického realismu. Po všech těch akčních thrillerech, které nějakým - byť i jen minimálním - způsobem americkou politiku a vypjatý nacionalismus kritizují, je překvapivé vidět film, který končí prezidentovým proslovem "God Bless United States of America", vyvěšováním americké vlajky a potřebě se sjednotit. A světe div se, líbilo se mi to. Je to tak hloupé, až je to dobré. A jsem zvědavý, zda o tom vyjde nějaká studie, těch exaltovaných motivů znovu nalezeného patriotismu jsou tam desítky. Nový společný nepřítel, odvážní představitelé vlády, heroizování mariňáků, USA jediným a posledním světovým četníkem. To béčkové vykrádání dějových twistů ze Smrtonosné pasti, Přepadení v Pacifiku a dalších podobných filmů je jen omáčkou - důležité je ono poselství o nezlomnosti americké vlády a národa. Right-wing movie jaký tu dlouho nebyl. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Potěš Pánbůh! Protikrizová proamerická propaganda v krystalicky čistém akčním balení, jejíž tvůrci posledních dvacet let zřejmě sledovali jenom filmy Rolanda Emmericha a Michaela Baye. Zato z osmdesátých let si velmi dobře pamatují Smrtonosnou past a všechny střílečky s Chuckem Norrisem. (Srovnání s McTiernanovým filmem zaslouží rozvést - ač oba filmy jistým způsobem reagují na krizi maskulinity a významným vizuálním elementem jsou v nich ničené falické objekty (Nakatomi Plaza a Washington Monument), McClane padouchy střílet MUSÍ, a odměnou je mu znovunabytý respekt manželky; Banning oproti tomu střílet CHCE, zapojení do akce bere jako službu vlasti a možnost, jak odčinit své dřívější pochybení.) ___ Je to debilní. Kouzelně a neuvěřitelně debilní a nepatřičně vážné, ale díky práci s deadliny a promyšleně dávkovaným akčním scénám to má spád, má to Rkový rating a má to asi desetivteřinový OTT záběr ohořelé americké vlajky, zpomaleně padající z balkónu Bílého domu. Ke studiu ideologických praktik v hollywoodské žánrové tvorbě už tady dlouho nebyl takhle vděčný materiál. ___ Úvodní letecký záběr nás seznamuje s majestátností americké krajiny, reprezentované v následujících minutách „civilizovanějšími“ symboly. V záběru se vždy najde prostor pro Bílý dům nebo alespoň americkou vlajku, umístěnou tak, abychom si jí zaručeně všimli (národními barvami je pomalován dokonce i „náhodně“ projíždějící autobus). Intro stručně představí oba mužské hrdiny (prezident jako tvrďák, který umí boxovat, naplno se věnuje vlasti, ale přitom neodbývá rodinu, Mike jako drsňák, ale zároveň rodinný typ, oblíbený u dětí) a dále rozvíjený způsob vztahování se k americkým hodnotám – důležitá je tradice, odkaz předků, zde zastoupený hodinkami po dědečkovi (jež po smrti manželky získávají ještě druhotný, poněkud fetišistický význam – zpřítomňují ženu, potažmo rodinu). Útok přichází, stejně jako 11. září, ze vzduchu. Tentokrát jsou ale ochránci amerického národa připraveni, ví, jak reagovat (prezident nezůstává netečně sedět, pádí do bunkru) a pakliže nakonec stejně dochází k obsazení architektonického symbolu americké demokracie, pak díky početní a silové převaze útočníků (jejichž špičkovou vojenskou techniku by jim mohla závidět lecjaká armáda světa). ___ Řešení zahraničních konfliktů je sice výhradně v kompetenci Američanů, ti ale nikam neintervenují – jsou napadeni (občany jedné z posledních zemí, která není pro americký filmový průmysl nijak významná) a musí se bránit. Jak již bylo nastíněno, musí bránit demokratické hodnoty, za jejichž celosvětového garanta se Spojené státy díky mnohaleté tradici považují (příznačné jsou všudypřítomné portréty bývalých amerických prezidentů, staré dělo před Bílým domem nebo Lincolnova busta, s kterou Mike zpacifikuje jednoho protivníka). Jestliže teroristé označují za důvod svého útoku „fucking Wall Street“, tzn. zkázonosný kapitalismus, špatně pochopili, na jakých hodnotách americká společnost stojí. Na rodině a demokracii, které na rozdíl od peněz charakter nekazí, ale vylepšují, a jsou nedotknutelné. ___ Největším hrdinou filmu je bílý prezident (černošský „prezident“ za něj jenom zaskakuje, třebaže má nesrovnatelně více charismatu i životních zkušeností). Muž rozhodný, nechybující, zosobňující esenciální „americkost.“ Proto je jeho život důležitější než život kohokoli jiného. Ostatní postavy se po útoku prioritně zajímají, zda je v pořádku prezident, nikoliv, zda nepřišli k újmě jejich blízcí nebo zda samy nejsou zraněné. Životy pár vyvolených mají mnohonásobně větší hodnotu než životy tisíců anonymních lapačů kulek (jednotlivec je ceněn výše než kolektiv). ___ V návaznosti na vyzdvihování individuálních zásluh spadá záchrana světa do kompetence hrdinných jednotlivců s jejich zvláštních „skills“, nikoliv kolektivu s jeho moderními technologiemi, které se obracejí proti svým tvůrcům (ukázkově neschopná armáda). Špatné ale nejsou samotné atomovky, jimiž Spojené státy disponují, aby se v případě napadení mohly bránit, špatní jsou teroristé, kteří se jich chtějí zmocnit. Čili – zlo pochází zvnějšku, což se týká také hrozby chudoby, kterou Kang vyhrožuje (vina by tudíž byla přenesena z „kapitalistické“ finanční krize na teroristy). Podobně je mučení a zabíjení žen akceptovatelné, pokud jej aplikujete na lidi, kteří se sami neštítí zabít psa nebo zmlátit ženu. ___ Sdělení filmu, který bezelstně (a podobně jako před mnoha lety třeba futuristé, považující válku za jedinou hygienu světa) poukazuje na revitalizující funkci krizových historických událostí (a tím mírní obavy z neustálé omílané krize kdečeho), je nádherně přízemní – s teroristy se nevyjednává a se Spojenými státy nevyjebává! Lze se tím buď bavit, nebo být znechucený. Zvolil jsem první možnost a těch dvou hodin nelituji, jakkoli mne zároveň nemálo zneklidňuje vědomí, že to bylo celé míněno smrtelně vážně. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, woody, Orthank, Anarion () (méně) (více)

Galerie (48)

Zajímavosti (26)

  • Během natáčení scén v Louisianě panovala taková vedra, že zástupce organizace na ochranu zvířat Humane Society tvůrcům trval na tom, aby němečtí ovčáci hrající hlídací psy K-9 zůstali o pauzách během natáčení v klimatizované dodávce. (Dr Lizal)
  • Jméno hlavního hrdiny je Mike Banning (Gerard Butler) a je bývalým příslušníkem U.S. Army Rangers, přičemž hlavní základna Rangers se jmenuje Fort Benning. (Sealteam6)
  • Videohra, kterou hraje v úvodu filmu chlapec v prezidentském sídle, je "Uncharted 3" v multiplayer módu. (Raziel811)

Související novinky

Gerard Butler se soudí s producenty Pádu

Gerard Butler se soudí s producenty Pádu

01.08.2021

Po Scarlett Johansson a její žalobě studia Disney se nám v Hollywoodu nejspíš se soudními přestřelkami roztrhne pytel. Jako další prý o podobné žalobě uvažuje herečka Emma Stone, mezitím se ale… (více)

Gerard Butler potvrdil pokračování série Pád

Gerard Butler potvrdil pokračování série Pád

12.11.2020

Studio Millennium a herec Gerard Butler už před několika měsíci avizovali, že akční série Pád rozhodně nikam neodchází. Naopak – v budoucnu bychom se kromě nových filmů měli dočkat také seriálu. No a… (více)

Gerard Butler chce zachránit svět

Gerard Butler chce zachránit svět

27.06.2020

Herec Gerard Butler patří v Hollywoodu už řadu let k akčním jistotám. Nehraje sice v těch největších blockbusterech a jeho filmy v kinech čas od času šeredně vyhoří, hvězda snímků 300 nebo Pád Bílého… (více)

Tři další Pády s Butlerem v plánu

Tři další Pády s Butlerem v plánu

11.11.2019

Gerard Butler a jeho akční série Pád Bílého domu, Pád Londýna a Angel Has Fallen je v kinech kupodivu držák, který tu s námi očividně ještě pár let zůstane. I přes kolísající kvality jednotlivých… (více)

Reklama

Reklama