Režie:
Jan-Ole GersterScénář:
Jan-Ole GersterKamera:
Philipp KirsamerHrají:
Tom Schilling, Friederike Kempter, Marc Hosemann, Katharina Schüttler, Justus von Dohnányi, Martin Brambach, Ulrich Noethen, Michael Gwisdek (více)Obsahy(1)
Introvertný mladík Niko ostal bez peňazí i bez vodičáku. Túla sa ulicami Berlína v snahe dať si niekde kávu a na svojej ceste sa stretáva sa rôznymi ľuďmi a necháva sa unášať rôznymi udalosťami, o svojej budúcnosti však nemá žiadnu predstavu. Nekonvenčný portrét mladej generácie režiséra Jana Oleho Gerstera sa stal nemeckým filmom roka 2013. (STV)
(více)Videa (3)
Recenze (65)
Niko je v podstate dobrý chlapec, on by najradšej stále pil len kávu. Lenže keď sú všetky kávomaty nefunkčné a presso mašiny sa čistia, musí nakoniec piť len to pivo a vodku. Mládenec bez vízie a budúcnosti sa cíti v súčasnom Berlíne obklopený toľkými bláznami, až si nakoniec začína myslieť, že chyba je v skutočnosti v ňom samom. Tu môžem hlavného hrdinu upokojiť. Jeho cesta životom mi pripadá ešte vcelku správna a nepokrútená. Problém naozaj spočíva v uvažovaní a živote mnohých iných ľudí. No a ten psychológ v úvode filmu to zabil. Ten by mal na myšlienkovom oddelení nie pracovať, ale ležať... ()
Hervorragend! Když jsem se díval na jaře na německé filmové ceny, trochu mi ta dvě slova "Oh boy" lezla na nervy, neboť tenhle film vyzobal téměř všechny kategorie a byla to pak už ke konci nuda. Po jeho zhlédnutí mi však nezbývá nic jiného, než smeknout. Všechny ceny a uznání, které získal, si stoprocentně zaslouží. Všechno je tak, jak má být, hořkosladký černobílý snímek prostoupený melancholií, již může jen málo měst poskytnout stejnou měrou jako Berlín. Excelentní Tom Schilling v titulní roli, jeho Nika si musí snad každý zamilovat, výtečná hudba, která mj. připomene filmy Woodyho Allena, neotřelá kamera, kvalitní scénař s bezchybnými dialogy, vedlejší role skvěle zahrané a tahle bych možná mohl pokračovat donekonečna. Oh Boy je mimořádně úspěšným snímkem, generační výpovědí, dalo by se říci, že přelomovým snímkem s potenciálem kultovního díla, které rozhodně připomene filmovou klasiku šedesátých a sedmdesátých let. Německá kinematografie si v posledních letech vede znamenitě a není to již jen díky Akinovi, Tykwerovi nebo Petzoldovi. Formuje se generace mladých a talentovaných režisérů, již nám toho ještě určitě hodně předvedou. ()
Zaprášene čiernobiely, trpko-komický pohľad na súčasný Berlín v tieni neveselej nemeckej histórie, a jedného flákajúceho sa mladíka bez budúcnosti. Stretne sa so zopár ľuďmi (starými i novými znamimi), pokecá a opätovne (a neúspešne) sa snaží všade si objednať vysnené kafe. Zopár fajn momentov a dobrý hlavný predstaviteľ, ale celkovo to moc nepobaví, ani nič veľké nezdelí. A ten jazzový podkres ako u Woodyho Allena sa k tomu nehodí. Ako výplň do artového kina pri čakaní na ďalšieho Jarmuscha OK. ()
Nahlédnutí na takový jeden krásný den v nehezkém Berlíně očima jednoho sympatického pána s nulovými vyhlídkami do budoucnosti. Musím uznat, že Tom Shilling oplýval sympatiemi, takže se mi celkem snadno podařilo ponořit se do děje. Takové existencialistické drámko. Hlavní hrdina nám proplouvá bez emocí příběhem, který se na oko tváří, že je úplně prázdný. Na své pouti od ničeho nikam, střetává Niko velmi zajímavé postavičky, se kterými vede příjemně napsané dialogy. Místy je film vtipný, sem tam vykoukne nějaké drama, občas dojde i na lehké filosofování. Ačkoli u podobných filmů zpravidla usínám, tak tento mě něčím nespecifikovatelným prostě okouzlil, a to jsem neměl ani svoji obvyklou kávu. Musím zaútočit na 4 *. Lehce mi to dokonce připomíná obraz současné zhýčkané mládeže, kterou nic dlouho nebaví, a do které se bohužel také stále řadím. Viděno v rámci Filmové výzvy. Film mi vybrala uživatela mat.ilda. ()
Súčasný nemecký generačný film je pre mňa neznámym územím, problémy hrdinu Nika však nie. Jeden deň zo života mladíka v súčasnom Berlíne je formálne i obsahovo nesporne atraktívnym návodom, ako sa vyznať v hlavách mládeže, ktorej nik nerozumie. Nikov deň je vlastne sofistikovanou a tematicky rozpriestranenou rozprávkou - hrdina sa na začiatku dňa dostane do menších existenčných problémov, v zápätí sa však ukáže, že sa s nimi dokáže vysporiadať, pomôže susedovi s jeho psychoterapiou, získa možnosť dostať sa do filmu, neskôr stretne krásne mladé "osudové" dievča z minulosti a ku koncu dňa ju dokonca "zachráni pred drakom". Do toho sa okrajovo vmiešava v epizodných zábleskoch posttraumatické vyrovnávanie spoločnosti s hrôzami II. sv. vojny (film), kancelárska chladná byrokracia (psychologický posudok), uvedomenie vlastnej nezrelosti (otec), ale hlavne absurdne geniálne zhmotnenie neduhov dostatkovej spoločnosti, v ktorej je ústredný protagonista neschopný dostať sa za celý deň k jedinému kelímku obyčajnej kávy. Prívlastok "kafkovské" je viac než výstižný. 80% ()
Galerie (24)
Zajímavosti (1)
- Debut Jan Ole Gerster byl neočekávaným úspěchem v Německu 2012 s výdělkem více než 2 miliony amerických dolarů. Získal také německou filmovou cenu za nejlepší snímek, scénář a režii. (aporve)
Reklama