Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh dvou bratrů, které rozdělila jedna žena. Špičkový neurochirurg utápějící se v bludném kruhu operací, alkoholu a milostných avantýr a jeho horkokrevný bratr, který se vrátil z české mise v Afghánistánu, vychovává dvě dcery, ale prohrává svůj boj s dluhy a návratem k normálnímu životu. A všechno to řídí jejich matka. Jejich osudy se prolínají s dalšími postavami kolegů, spolubojovníků, kamarádů, všichni však mají něco společného. Každý se totiž někdy zachová jako všivák... (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (330)

ivishka 

všechny recenze uživatele

Podivný film ve stylu uvědomělých dramat z hollywoodu. Ovšem realita je jiná. Rodina, která se s největší pravděpodobností ani nemohla sejít na jednom místě (zločinec, voják, doktor, herečka atd..) zaplňuje hlavní dějovou linii svými prapodivnými rodinnými vztahy. Oceňuji ovšem snahu, herectví Jiřího Langmajera, Jiřího Mádla, Kryštofa Hádka, Ondřeje Vetchého a v neposlední řadě roztomilého králíčka. ()

filmharmony odpad!

všechny recenze uživatele

...škoda slov... srovnatelné s totální vypatlaninou Na vlastní nebezpečí... vlastně, když tak o tom přemýšlím, Langamajer začal s Proč? a stále nám naše stálice neodpověděla... proč se teď ptám já, je vlastně záhada... protože tady je možné jen zalézt do kouta a tiše skučet... proč já hlupák jsem radši nedělala něco užitečného... protože tohle není jen zmařený čas, z tohohle ti pitomci žijí... doufám, že je takovéto propracované postavy chodí strašit... ()

Reklama

schizmo 

všechny recenze uživatele

Všiváci si ukousli až moc velké sousto, protože takhle rozmáchlý, dramaturgicky komplikovaný a všemožně propletený příběh jsem v českých luzích snad ještě nezaznamenal. Skoro bych se nebál říct, že tohle je česká opdověď na americké dramatické snímky ve stylu Crash / Amores Perros, ale pro chudé :D. Poznávacím znamením je, že osudy všech hlavních hrdinů jsou až překvapivě vystavěny a propleteny, až to na domácí poměry působí nečekaně, nicméně celý film padá na vlastní rozháranosti, takže chvíli nevíte, jestli se koukáte na akční film, drama nebo komedii - vše je totiž obsaženo, v notně nekonzistentní formě a díky nulovému náznaku, že to má autor aspoň částečně pod kontrolou, se celý snímek dostal na zatraceně tenký led koukatelnosti. Pokud ale kritické oko přimhouříte, odnesete si minimálně dva poměrně zásadní poznatky: 1) Vilhelmová bude docela mrdavá panička (nebo to aspoň přesvědčivě hraje) / 2) Voříšková má moc pěknou postavu, když se takhle v nocí prohání nahá ulicemi. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Přízrak(y) minulosti a hořce neradostná současnost, ve které ačkoliv každý šuká s každým, tak stejně nezažívá pocit štěstí a chtě nechtě bojuje se svými démony, popřípadě se oddává andělům. Debutující režisér, a v tomto případě také zajímavý scenárista, Roman Kašparovský zvolil pro příběh dvou bratrů, které rozdělila minulost, stísněnou atmosféru vyprávění. I když jsem si nechtěl připustit, že by mohlo po celou dobu fungovat vyprávění na bázi prolínání minulosti se současností, a to hned ve čtyřech retrospektivních fázích, respektive rovinách, ukázalo se to jako dobrý nápad se silným nosným hlediskem. Jedním z těchto nosných hledisek je moderně pojatá režie s celou řadou neotřelých detailů, jež umocňují završení jednotlivých scén. Příběh se totiž jen zřídka drží celistvosti vyprávění a rozhodně více vyniká pokaždé jinak koncepčně odlišně pojatou scénou, kterých je zde nepočítaně. Převedeno do praxe, Kašparovský zariskoval a na české poměry natočil film, který od zbytku tuzemské produkce zásadně odlišuje styl, jakým je natočen. Netvrdím, že v minulosti se o nějaké tvůrčí novátorství nepokusili i jiní (např. Hranaři), ale nikdo z nich neuměl s emocemi pracovat tak novátorsky, jako právě nyní Kašparovský. Prakticky co scéna, to nějaký emoční výlev. Postavy bratrů Mikiho (Jiří Langmajer) a o tři roky staršího Rickyho (Ondřej Vetchý) jsou zatíženi (traumatizující) minulostí, jež na ně měla postupem doby nějakým negativním způsobem dopad. Mladší brácha, t.č. na vojně, mrdal (omlouvá ho jen to, že neměl tušení, že ona chodí s jeho bratrem) staršímu bráchovi jeho holku, tu zbouchl, ale vzít si ji mohl jen ten podvedený brácha, protože tak rozhodla jeho autoritativní matka, která ze svých dvou synů vždy nadržovala (nebylo jasné, proč tomu tak bylo) mladšímu Mikimu. Bratry to rozkmotřilo a v dospělosti už k sobě cestu nenašli. Ačkoliv osudová žena, která je viníkem, už dávno nežije. Z Rickiho je válečný veterán utápějící se v dluzích a bojující s démony mající podobu válečných misí v Afganistánu, k tomu je milujícím otcem dvou dcer, přičemž jedna domů nosí ze školy vši, ta druhá na prahu dospělosti má v plánu, po vzoru své babičky, stát se herečkou. Apropó, matku chlapců v minulosti hraje Sabina Remundová, v současnosti je to pak Iva Janžurová. Dobrý tah castingu, neboť zabarvením hlasu a vnějškovou podobou nezapřou, že se jedná o autentickou matku s dcerou. Z Mikiho je uznávaný neurochirurg, ženské klátí na počkání a dost často (a rád) se setkává s andělem z minulosti, pro něhož má slabost. To jsem v kostce nastínil osud postav, ale je toho okolo nich samozřejmě mnohem víc. Jejich osudy se zamotají, dějově vyhrotí a ne každá se dočká konce filmu, nebo ji potká dobrý konec. Obsazení filmu je dost dobré a nejde zdaleka jen o Ondřeje Vetchého a Jiřího Langmajera v ústředních rolích. Kvalitní výkony podávají i jejich mladší verze, Radúz Mácha (při jeho talentu nechápu zásmradek v "Cestách domů") a Michal Hruška (od dob Panice, co je nanic, zmužněl),tudíž u mě vyvstal zcela nečekaný pocit, že své starší hvězdné "bratry" možná až nemile přehrávali. Nemalou roli hrály ve filmu ženy a to, jak minulé, tak i ty současné. Je libo být hýčkán atraktivními sestřičkami Eliškou a Evičkou neboli žhavým duem Nikol Moravcová & Aneta Krejčíková, nebo divoškou Vilhelmovou, co je soustavně podváděna svým záletným manželem, přičemž i ona ho podvádí, anebo co třeba Tereza Voříšková ve trojce? Z hlediska erotiky toho ve filmu není málo, ale přirovnání "skandální" není úplně trefné, snad jen v případě Krejčíkové, neboť její Evička skončí v tom pověstném rouše, nebojte, Voříšková (skoro) taky všechno ukáže. Nesmím zapomenout na trio herců Hádek-Mádl-Malý, které film podle potřeb (příběhu) rámcovalo. Ve filmu si divák užije drsné i akční scény, které nejsou vůbec špatně natočeny. A bavilo mě, jak si s nimi režisér umně poradil. Film vůbec překvapí svoji zajímavě, originálně i stylově vedenou režií, která si dala za cíl neotřelý koncept. I když film produkovala Česká televize, není to na něm skoro vůbec znát, neboť po typicky televizním vizuálu není ani památky. Kašparovský přišel s celou řadou působivých scén v barvitém provedení kvalitního vizuálu, které možná netvoří příběh tak, jak by divák předpokládal, tedy typickou ohranou formou českých filmů, a to mě právě na tomto dramatu tak bavilo. 90% () (méně) (více)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nevybavuji si žádný současný český film, který by měl hvězdnější casting než Všiváci, alespoň tedy z mého pohledu v něm hraje skoro každej můj tuzemskej hereckej miláček. A právě herecký výkony jsou to nej co film nabízí. Hereckou emotivní živelnost v Ondrově podání skěvele doplňuje civilní projev Terezky Voříškové, reálné ztvárnění Mikiho v podání Jirky Langmajera je vynikajcí, nejspíš i proto, že k týhle roli má (měl) i v civilu asi hodně blízko. Jirka Mádl mě tenhle rok defintivně přesvědčil, že zkrátka umí jak za kamerou (Pojedeme k moři ), tak před kamerou (Všiváci) a rok 2014 je prostě jeho rok. Tatiana je pořád herecky velmi přesvědčivá a žensky přitažlivá. Zkrátka pokud jde o herecký výkony jsem po všech stránkách uspokojen. Samotný příběh je vyprávěn trošku nemotornějc, příliš mnoho dějových linek, všechny poměrně drsný, realisticky těžko uvěřitelný a akční scény díky kameře ve většině případů zpackaný, díky totálně jinýmu tempu (zpomalovačky) než obrazovýmu pojetí zbytku příběhu. Největší sílu má film v dramatických vztahových scénách ( Babi a Ricky; Ricky a dcery, Miki a ženy ), trošku mě mrzí že Ondra s Jirkou tam maj jen jednu společnou scénu, nejen z hlediska jejich herecký kondice, ale i z hlediska příběhu by to filmu víc slušelo. Velmi se mě líbila závěrečná nemocniční scéna, bez dialogů, bez hudby, ale s velkou vnitřní silou. Hezká závěrečná titulková skladba, jelikož nejsem přes hudbu docela by mě zajímalo kdo to byl. V závěrečných titulcích jsem jí nenašel. Absolutně nemám problém vyšít do téhle látky čtyři hvězdičky i když tu čtvrtou nechám přišitou jen tak z půlky, ale pokud by se mnou šla Terezka Voříšková na pivo, tak jí klidně došiju. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (19)

  • Při natáčení scény operace mozku opravdu operoval Jiří Langmajer za asistence odborníků z Vojenské nemocnice. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)
  • Film vznikl pod záštitou tehdejšího ministra obrany Alexandra Vondry. Ve filmu pak účinkuje také skutečná česká armáda. [Zdroj: deník Metro] (Freshoun)
  • Poslední záběry odletu hlavního hrdiny (Ondřej Vetchý) byly sestříhány ze záběrů z více míst. Odlet je natáčen na americké základně FOB Shank v Afghánské provincii Lógar. Tam ovšem není zpevněná asfaltová plocha letiště, která je vidět při záběru skrz vrtulník. (Pyron)

Reklama

Reklama