Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Radikální film chladnokrevně zachycující život dospívající dívky v současném Srbsku provokuje nejen explicitními sexuálními záběry, ale především pokládá otázku, jak moc ovlivňují nastupující generaci digitální revoluce a proměny tradičních hodnot. Srbský film KLIP je čerstvým vítězem prestižního rotterdamského festivalu, kde zaujal především silou a autentičností své výpovědi. Příběh šestnáctileté Jasny, která se snaží definovat své místo ve světě a dospět, je totiž na samé hraně toho, co o dnešních teenagerech chceme vědět. Jasna je bezhlavě zamilovaná do o něco staršího Djoleho, ale jejich vztah je spíše než na romantických procházkách založen na divokých mejdanech plných drog, alkoholu, rozvášněného balkánského popu, násilí a sexu, který si natáčejí na mobilní telefony, ostatně stejně jako celý svůj život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (310)

Asgy 

všechny recenze uživatele

Syrový film, Jasne jsem to věřil, ale zároveň mi přišlo, že humbuk, který okolo Klipu vzniknul způsobily jen ty děsně šokující záběry, které bych nazval místy spíš pornem, záleží na úhlu pohledu. Nicméně to ve výsledku bylo jen o jedné partě, která žije jen chlastem, drogami a sexem a takových je dle mého názoru hodně nejen v Srbsku, ale v každém sociálně slabším prostředí. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Explicitní výpověď o generací sdíleného narcismu, který zakrývá velmi lidské pohnutky - strach ze smrti, blízkosti, intimity. De facto radikálnější verze Fish Tanku, v níž se autorka nesnaží prázdnotu nijak stylizovat, ale nechává ji zaznít v syrové a studeně mrtvolné všudypřítomnosti natáčejícího mobilního telefonu. Domněnka, že tu jde jen o prázdnou kontroverzi prozrazuje jistou nezralost diváka - neschopnost vnímat vyhrocený obsah v sociálních i psychologických souvislostech. Pod krustou stupidních lascivních hitů a upocených kuřeb na záchodech totiž dříme velmi univerzální příběh o zrání a křehkosti, která se maskuje odkoukanými pózami. Výborný debut režisérky, která má co říci. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

No nářez. Kdo v tomhle viděl jen povrchní film o oprsklosti a šukání teenagerů, ten to celé absolutně(ale absolutně)nepochopil. Je to upřímný a autentický snímek o citlivosti, křehkosti a emoční zranitelnosti dnešní mládeže. Jasna je citlivá, inteligentní a v jádru hodná holka, která je ale nejistá a vyděšená stejně jako většina jejich vstevníků. Otec-ke kterému má silné pouto-leží možná na smrtelné posteli, matka má tolik práce s otcem a chodem domáctnosti, že energii pro nikoho jiného už nemá, sestra je jen další požírač pozornosti, a všichni se skrytě připravují na nejhorší. Jediná obrana, která Jasně zbývá je vybudovat zeď a utéct do paralelní reality, kde problémy neexistují, kde je-prostřednictvím oka kamery- středem pozornosti každý, kde vše otupí a odsune alkohol, hlasitá hudba nebo koks a pokud ani to nestačí, možná se skrze trochu sexu dostane do blízkosti jiné osoby, která jí snad vyslechne a pomůže od vší té bolesti a strachu.... Asi je to jen iluze(ona to tuší) ale je to to jediné co dokáže......... silný a důležitý film. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

No jo, nedostatek sebeúcty je svinstvo.. Felace, anál, masturbace obkročmo nad oblečenou partnerkou, felace, anál, hra na pejska a konečně je tam, francouzák (jak nečekaný závan romantiky!), drsný koitus, felace a francouzák s vyraženým zubem. A do toho pinďour, pinďour, pinďour - vždyť já si připadal jako pan Bílý na snídani s Gaunery! Jestli tohle byly nesamoúčelné scény vykreslující vývoj vztahu, tak je nutno dodat, že kdyby polykala, vzal by ji i do kina.. Je vcelku jasné, kam tenhle smart-phoneový deníček dětí lapených v sociálních sítích a citové prázdnotě míří, ale stereotyp explicity a neúdernost domácích scén ty „sociální a psychologické souvislosti“ dokonale otupila. Chápaví pochopí rychle i bez kontroverze a extrémů, ti, co to mělo varovat, chápat chtít nebudou.. Díky balkánskému popu, že při kalbách nehrál Michal David - pak bych tenhle Discopříběh Uncensored už jen stěží rozdýchával.. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Narozdíl od filmů Larryho Clarka, který příliš tlačí na pilu a bývá tak spíš směšný, než zneklidňující, tento film se drží v mezích toho, co opravdu znám ze svého okolí, a působí tak upřímně. Není prázdný a přináší silné otázky, po jejichž odpovědi je dnes nutné se ptát: Co s tím, jak je mladá generace povrchní? Jak jim vštípit důležité hodnoty jako je rodina, vzdělání? Co dělat s tím, že se dnešní náctiletí neumí bavit o ničem jiném, než o tom, jaké má kdo péro a kdo kde koho vykouřil a jak mu to šlo...? Co dělat s tím, že kdo má blbé fotky na fejsbuku, jako by neexistoval? Jak už jsem psal výše - skutečně znám takové lidi (i mnohem starší), co se potácí od ničeho nikam, tráví veškeré volné chvíle na diskotékách, kde souloží na záchodcích. Jaké hodnoty pak vštípí svým dětem? Depresivní film, který ale nakonec nemohu hodnotit nadprůměrně, přestože mu vlastně fandím. Jednak měl být kratší - časem se scény opakují a film tak ztrácí pozornost, ideálem by podle mě bylo takových 75 minut. A jednak - sice netlačí na pilu tak moc jako Larry Clark, ale pár rádoby-šokujících věcí se tu taky najde. Podle mě by filmu svědčila určitá forma umělecké stylizace, např. nejlepší milostnou scénou je ta natočená na mobil někde v potemnělé hale, kde prakticky není vůbec nic vidět. Nejsem prudérní a erotika mi nevadí, ale taková eroticky otevřená scéna tam mohla být třeba jedna. Když je jich tam asi 8, trochu to zavání prvoplánem. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (9)

  • Ruská premiéra filmu mala byť 30. augusta 2012, avšak jeho premietanie zakázalo Ministerstvo kultúry, ktorému prekážalo vulgárne vyjadrovanie sa jeho hrdinov, to, že užívajú drogy a alkohol a v neposlednom rade „pornografické“ zobrazenie sexu medzi neplnoletými protagonistami snímky. Za tento krok si ministerstvo vyslúžilo obvinenia z cenzúry. (Sufferer)
  • Pri nakrúcaní sexuálne explicitných scén využívali aj dvojníkov, protézy či efekty a všetko bolo dokonale dopredu naplánované. S rodičmi detí, ktoré hrajú vo filme, sa režisérka rozprávala veľmi úprimne a všetko s nimi do detailov prebrala. (Sufferer)
  • Maja Milos sa pokúšala pracovať s 18 a 19-ročnými, lenže „to už bola úplne iná generácia. Nemali v sebe tú surovosť,“ povedala režisérka, a tak nakoniec obsadila 14 a 15-ročné deti. S nimi jednotlivé scény skúšala počas štyroch mesiacov takmer každý deň. (Sufferer)

Související novinky

Fresh Film Fest začíná již ve středu

Fresh Film Fest začíná již ve středu

28.08.2012

Fresh Film Fest nabídne od 29. srpna do 2. září téměř 120 filmů. Proběhne v kině Světozor, Kině 35 – Francouzském institutu, FAMU, Studiu Béla – Maďarském institutu, a také pod širým nebem v… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno