Země dinosaurů

• Česko Země dinosaurů 1 - Jak to všechno začalo (více)

Prostřednictvím tohoto kresleného příběhu pro celou rodinu se vydej s dinosauřími kamarády Nožičkou, Sárou, Zobkou, Bodlinkou a Pírkem na báječnou cestu do pravěku. Před dávnými a dávnými časy, v dobách čadících vulkánů a strašlivých zemětřesení, se jeden malý brachosaurus jménem Nožička ocitl úplně sám. Na své cestě do legendárního Velkého údolí se šťavnatou trávou potká čtyři malé dinosauříky, kteří se k němu připojí. A tak začne vzrušující, ale i nebezpečné dobrodružství, během něhož malí kamarádi potkají hladové dravce a jiné překážky. Díky tomu se naučí mnoha novým věcem, jako je pomoc kamarádovi a týmová práce. (oficiální text distributora)

Fiftis

Snímka pre deti môjho detstva, mám na ňu krásne spomienky. Jeden z mojich najobľúbenejších animákov. Ja som dinosaurov v detstve veľmi žral a toto je pekné a milé až až. Každú postavičku som miloval. Neviem ako by to dnes pôsobilo na dnešné deti, ale i tak by som to odporučil a budú sa baviť aj dospelí. Príbeh je veľmi zaujímavý a dokonca je to napínavé, čo je problémom väčšiny dnešných animákov pre najmenších. Kreslené je to veľmi pekným štýlom. Tie farby sú takpovediac teplé. Škoda že seriál vznikol v čase, kedy som už nebol dieťa a ani som sa naň nepozrel. Možno to niekedy napravím so svojimi deťmi. ()

MtS

Animák mého dětství. Pamatuji, že jsme ho koukali z VHSky v němčině s českým simultáním překladem :-). Emoce skryté v onom simultáním překladu byly úchvatné (musím to sehnat v originálním znění, ale myslím, že simultání překlad, na který jsem si jako malý zvykl to nenahradí). Aktualizace: Tak už jsem to viděl v originále a zese jsem brečel jako malej. ()

MrPierc

Vyrůstal jsem na tomto animáku na německy dabované VHS. Parta malých dinosaurů ztratí rodiny a musí se dostat do země zaslíbené, kde je hodně jídla a všichni žijí pohromadě. Různorodou partu vede malý dinosaurus Littlefoot, kterému podkopává autoritu paličatý Triceraptos. Příběh plný dramatu, kamárádství, lávy a predátorů. Doteď z toho mám husí kůži. Je to divné psát to o animáku pro děti, ale on je hodně intenzivní ! ()

Jacinda

Pohádka mého dětství. To ona mě přivedla k dinosaurům. Proto jsem si místo s panenkami Barbie hrála s maličkými figurkami dino (uměla jsem je všechny pojmenovat, i výšku, váhu, délku, zařazení...) a stavěla jim Velké údolí z kamenů a modelíny. Nádherný film plný přátelství, lásky, dobrodružství a obrovské odvahy s překrásným českým dabingem daleko předčící originál. i ted mě dohání k slzám a ani nevím proč. Možná je to tou hudbou, vzpomíkami...nevím. Ale je to nádherné ()

ModryPlamen

[spoilery] Niekoľko desiatok miliónov rokov pred naším letopočtom muselo 5 malých rôznych dinosaurov spojiť svoje sily, aby prekonali nástrahy, ktoré ich čakali pri putovaní do Veľkého údolia, kde by sa opäť stretli so svojou rodinou či druhmi. Či už boli nástrahy spôsobené vytváraním kontinentov, prítomnosťou ostro-zubých dinosaurov, alebo ich vlastnými negatívnymi charaktermi, bez vzájomnej pomoci by ani jeden z dinosaurov nedošiel do cieľa. Na prvý pohľad jednoduchý príbeh o sile priateľstva a viery, ktorý ale Dinosaurov od Disneyho prekonáva či už zábavnosťou a pútavosťou príbehu, viac sympatickými postavami alebo historickou presnosťou. ()

• Všechny animované filmy pocházející z této filmové série byly vytvořeny na motivy příběhů napsaných Judy Freudberg a Tonym Geissem. (Marasuchus17)
  • Sám Don Bluth se nakonec rozhodl z filmu vystřihnout několik scén, a to kvůli jejich složitosti k pochopení děje divákem či z důvodu, že se zkrátka do daného momentu příliš nehodily. Mezi ně patří například i scény, kdy Ostrozub zaútočí na Nožičku a Sáru a ty se před ním běží ukrýt do tlejícího pařezu, pod kterým předtím chytaly hopsálky, ale Ostrozub jejich skrýš odhalí a zničí ji, nebo ta, kdy Nožička objeví Velké údolí a duch její matky na obloze jí řekne, at' se vrátí zachránit své přátele a Nožička se poté vrátí zpět do kouřících hor přes vodopád. (Marasuchus17)
  • Motýlům podobný hmyz, který se zjevuje na začátku snímku při líhnutí Zobky (rod Parasaurolophus) a jejích sourozenců, ve skutečnosti nenáleží do řádu Lepidoptera (motýli), nýbrž do vyhynulé čeledi nazývané Kalligrammatidae, která spadá do řádu Neuroptera (síťokřídlí). Důvodem vzájemné anatomické podobnosti křídel tohoto hmyzu s motýlími křídly je konvergentní evoluce (vývoj v podobném prostředí a vývoj podobných způsobů pohybu či příjmu potravy). Kalligrammatidae mají v sedimentech z období jury a rané křídy bohatý fosilní záznam, z jehož studií dokonce vyplývá skutečnost, že byli společně se srpicemi (Mecoptera) významnými specializovanými opylovači nahosemenných rostlin (jakými jsou jehličnany, cykasy, jinany, liánovce a možná také vyhynulé benetity). (Marasuchus17)