Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (730)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Oproti Gymplu je Vejška o poznání více dramaticky laděná. Humorné prvky se povětšinou vytratily a do popředí se dostaly příběhové linie plné tragikomičnosti a hořkosti. Film je doprovázen vcelku agresivně působící hudbou, která o to ještě více vyzdvihává onu bezútěšnou atmosféru a osudy hlavních hrdinů. Nejvíce mě zaujal herecký výkon Zuzany Bydžovské, která se ve filmu objevila sice jen párkrát, ale její výstupy na mě silně zapůsobily. Zkrátka v rámci českých poměrů ne až tolik špatný kousek, který svému žánru nedělá ostudu. ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Identicky natočené ako predošlý Gympel, taktiež aj kvalitatívne na veľmi podobnej úrovni, pričom druhá časť mi prišla o nejaký ten kus podobnejšia realite. Mádl opäť skvelý, Vorel priemerný a Josefíková (Julie)?. "To já jsem myslela, že ta Julie je taková slušná holka, ne?" - "Normální kurva je to." ()

Reklama

claudel 

všechny recenze uživatele

Přestože Gympl považuju doslova za jednu z největších českých pičovin posledních let, tak jsem dal Vejšce šanci. Ukázka vypadala dobře, v několika recenzích jsem se dočetl, že je to mnohem vyzrálejší film a navíc už Gympl měl svá tři pozitiva - Mádla, Krause a přiléhavou hudbu. Tahle tři pozitiva platí i pro Vejšku a přidávají se další, příjemné osvěžení představuje Eva Josefíková i to, že není ve filmu partnerkou právě Mádla. Osobně nesnáším počmárané a zničené budovy, ale ve Vejšce naštěstí většinou sprejují na hnusné budovy nebo na vymezená místa na veřejných prostranstvích. Souhlasím s kritikou, že Vejška není ucelená, je to spíše mozaika krátkých scén, tu vtipných, tu vážnějších. Je výborné, že Vorel omezil absurdity, nadsázky a debility z Gymplu na minimální úroveň, proto je lze lehce přejít bez povšimnutí. Jen doufám, že Zuzana Bydžovská zase nedostane nominaci nebo cenu a možná i ze záhadných důvodů jako letos za hlavní roli. Mám pocit, že stačí, aby zaskřehotala svým hlasem, svlékla se do naha nebo zamžourala očima a už k ní putují nominace na všechny možné ceny. Uznávám ji jako dobrou herečku, ale nepřeceňoval bych ji. Celkový dojem velmi kladný, pro mě osobně poměrně překvapení a jsem rád, že jsem Vejšku kvůli špatné zkušenosti s Gymplem neignoroval. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Další pohodová ,,Vorlovina''. Nic zásadního vám to nedá, ale těch 85 min. uteče jak voda a hlavně - není to trapné, což je bohužel pravidlem u českých komedií posledních let... Nejvíc exceluje Mádl a já se mu opakovaně omlouvám za to jak jsem jej podhodnotil, když jsem jej viděl na plátně poprvé coby teenagera... Vorel se tradičně obklopil řadou lidí z divadla Sklep a leckomu dal tu menší, tu větší roličku. Někdo dokonce profesně navazuje na svoji roli v Gymplu jako třeba Václav Marhoul :-). Když to vezmu kolem a kolem, celé to téma sprejerů jde mimo mně, ba naopak mně dost prudí, protože v mém pracovním životě stojím na opačném konci barikády. Stejně tak hudba mi vůbec nic neříká. Ale to neznamená, že se mi to nemusí líbit. Jestli však Vorel přijde s nějakým třetím dílem - Postgraduálem, už to asi tak bavit nebude. I tohle hodně těžilo z Gymplu. Chtělo by to nový vítr do perutí pane Vorel ! Tři plechovky barvy. * * * ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak skloubit pokus o generační výpověď a pouze ziskem motivované pokračování komerčně úspěšného filmu? No dost těžko, zvláště když vypovídá spíš jen o generaci Pasty, než o současné generaci Y. Záměr byl nejspíš natočit cosi jako celovečerní hrané Kmeny (asociace toho, že se na vzniku tak výrazně podílel Vladimír 518) věnované subkultuře graffiti, výsledkem je spíš ale křeč. Tomáš Vorel st. zůstává až příliš tendenční, klouže po povrchu, ani jednou nenabídne jakýkoliv hlubší ponor, zřejmě touží natočit jedno ze společensko-kritických děl, ale zabíjí to výrazným konformním přístupem (ostatně jako sám Pasta zabil graffiti svou institucionalizací), který mi vadil už u jeho předešlých děl (ten happyend byl jak vystřižený z úplně jiného filmu). Dost dráždí také ono přepálené karikování (policisté byli ještě navíc i špatně zahraní - Marhoul a paní policistka ve scéně na stanici etc.), které sráželo už i Gympl (přepáleně zkarikovaný učitelský sbor, chování zbohatlíků atd.). Je mi to vlastně líto, většina zúčastněných jsou lidé, kterých si vážím (sám Tomáš Vorel st., Vladimír 518, David Vávra a všichni ostatní kmenoví herci divadla Sklep, Petr Čtvrtníček, Zuzana Bydžovská, na půl doby i Kraus a Mádl ...), svým způsobem tu ale Vorel starší funguje jako Tomáš Magnusek, dá dohromady neuvěřitelnou partu dobrých herců a lidí a natočí s nimi neuvěřitelný shit. Co se týče formy, nejstrašnější jsou ty příšerné postsynchrony, které sráží výsledný dojem hodně dolů, stejně jako neherectví Tomáše Vorla mladšího a Filipa Vorla (jeho postava je vůbec vystižením tvůrčího zmaru scenáristických snah). Naopak dokonalá je hudba, Planeta Praha nejvíc...a to normálně tenhle žánr vůbec neposlouchám. Vejška je prostě úplně zbytečný projekt. Kdo chce vidět generační výpověď, ať si pustí třeba britské Misfits ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Když filmaři v květnu dotočili v klubu Lávka u Karlova mostu, přišly dva dny nato povodně a polovina filmových lokací se ocitla pod vodou. (MTHRFCKR)
  • Tomáš Vorel starší spolupracoval na filme aj s ľuďmi z reálnej graffiti scény. Na scenári sa napríklad podieľal najznámejší český streetartista Pasta Oner, ktorý taktiež dabloval Tomáša Vorla mladšieho (Petr Kocourek) v scénach, kde hlavní hrdinovia sprejujú. Ako poradca spolupracoval už na Gympli. Svojho dabléra dostal aj Jiří Mádl (Michal Kolman). (Sufferer)

Reklama

Reklama