Reklama

Reklama

Avengers: Age of Ultron

  • USA Avengers: Age of Ultron (více)
Trailer 8
USA, 2015, 141 min

Pokus miliardáře Tonyho Starka oživit program na udržení celosvětového míru skončí nezdarem a největší hrdinové světa, včetně Iron Mana, Kapitána Ameriky, Thora, Neuvěřitelného Hulka, Black Widow a Hawkeye musí čelit děsivému nebezpečí. V sázce je osud celé planety. Povstane zlovolný Ultron a jenom Avengers mu mohou zabránit v uskutečnění ďábelských plánů. Nová křehká spojenectví a nečekané zvraty jsou zárukou vzrušujícího a jedinečného akčního dobrodružství globálních rozměrů. (Falcon)

(více)

Videa (57)

Trailer 8

Recenze (1 506)

kiddo 

všechny recenze uživatele

Král nesmyslných úmrtí Joss Whedon se tomu sociálnímu internetovému pseudoaktivismu, který má v poslední době v takové oblibě, zjevně věnoval až příliš svědomitě, protože jinak než absolutním nezájmem si tenhle krasopád do řiti vysvětlit neumím. Děj, postavy i dialogy jako by vzešly z pera patnáctileté pisatelky fanfikce, která nevidí za ta nejpitomější klišé a nezmůže se na nic než na trapnou křečovitost, všudypřítomné videoherní triky dělají z nových Avengerů soudobý ekvivalent Mumie se vrací či Krále Škorpiona, cukerínová romance se vynořila bez přehánění z prdele, nepřehledná akce probíhá stylem „zmítejte se jak retardovaní epileptici a my to budem co vteřinu a půl stříhat“ a celý film prostupují zastaralý devadesátkový patos a hlášky. Jako tupá letní zábava ve stylu prvního dílu to nefunguje kvůli neskutečné zahlcenosti postavami, které spíš než jako živé charaktery působí jako panáci odříkávající usilovně vtipné repliky, a veškeré potenciální přesahy zase zabíjí jejich totální obehranost (místo abychom se v osobě Ultrona zabývali otázkou lidskosti a vědomí, jak naznačoval pinochiodní trailer, raději se zaměříme na tisíckrát zpracované „lidstvo lze ochránit pouze jeho zničením“). Ze všeho nejmíň ale pobírám, kam se vytratil Whedonův talent kombinovat vážnost s humorem, který byl pro všechna jeho předchozí díla typický. Ve filmu není jediná scéna nebo motiv, které by nebyly dřív nebo později podkopány strašlivě nevtipným shozením, přestože by si logicky zasloužily brát vážně, k jejich vážnému pojetí se očividně směřuje a rádoby humorné zlehčení neslouží žádnému funkčnímu účelu. Ale co já vím, třeba mi akorát atrofovala schopnost zhroutit se v sedačce a slintat. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Marvel hraje s diváky hru "najdi deset rozdílů". Když pominu obligátní "větší, delší, dražší, počítačovější", tak je to od jedničky nerozeznatelné. Bolestně chybí charismatický záporák (opět), citelně se nedostává lidského elementu (opět), zcela absentuje jakákoli obava o postavy (opět), všichni se neškodně a více méně vtipně kočkují (opět) a závěrečná hodina se mění v jeden velký nevygradovaný, nepřehledný a zaměnitelný CGI akční bordel (opět), ve kterém akorát kvanta šmejdu z vesmíru nahrazují bezpočetné zástupy robotů. Jednička za osmnáct a dvojka bez dvou za dvacet, kdy každá z nich oplývá shodnými klady a zápory jako ta předchozí a tak předem přesně víte, čeho a v jaké podobě se vám toho dostane. Což ostatně do určité míry platí o všech (kino)marvelovkách. Otázkou je, zda brát tento nastolený "korporátně unifikovaný" přístup jako klad či zápor. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

AVENGERS byli dle některých výborným komiksovým filmem, protože pojednávali o superhrdnech. Pokračování AVENGERS s podtitulem AGE OF ULTRON je naopak super, protože je o lidech, kteří jsou superhrdiny - a i v akčních pasážích volí lidskou perspektivu, když je kladen důraz na bezpečí obyvatel měst, jsou zachraňováni civilisté apod. Ačkoliv pracuje s overreacherovským narativem, kdy vědec stvoří potenciální hrozbu pro lidstvo, žánrově se nejvíc přibližuje právě válečnému snímku. V něm jeden tým bojuje proti společnému nepříteli, kterého pomohl (spolu)vytvořit - a nechybí ani rekrutování nových členů, motivační proslovy během bitvy ad._____ Paradoxně je dvojka v tuzemsku kritizována za to, že na rozdíl od sólovek jednotlivých superhrdinů není žánrově odlišená. Nemístných výtek zaznívá přitom několik: vyprávění se nikam neposouvá dál a je pouhou záminkou pro vršení mnohdy nepřehledných atrakcí, z hlediska stylu jde o nevýrazné dílo a záporák je nezajímavý. Vzhledem k tomu, že (meta)komentář píši víc než týden po premiéře, je možné za pomocí konkrétních - místy spoileroidních - příkladů tato nejčastěji zmiňovaná negativa vyvrátit._____ Nepočítáme-li ANT-MANa, je AGE OF ULTRON završením druhé marvelovské fáze. Tvrdit, že jsme se na jejím konci nikam dál nedopracovali, znamená nejenom ignorovat přírůstek v podobě nových postav (Scarlet Witch, Vision) a přetransformování S.H.I.EL.D.u, ale i celý epilog sestávající se z obměny původního týmu za zcela nový. Vyprávění s velkým počtem hlavních i vedlejších postav opravdu není jenom zástěrkou k přívalu digibordelu. Naopak by člověk těžko pohledal blockbuster, ve kterém by akce jednak byla vždy pečlivě motivována ve vyprávění, jednak během ní postavy procházely vývojem, který by byl příčinně rozvíjen. Dvojčata změní svůj cíl, k sbližování Black Widow a Bruce Bannera/Hulka dochází především během ní, jsou prohlubovány názorové střety mezi členy Avengerů, kdy je předjímán budoucí rozkol, nahlédneme do obav Avengerů díky funkčně využité schopnosti Scarlet Witch ad. Nepíšíč o tom, že nejsou za sebe sázeny trikově opulentní pasáže, protože je podstatný zmiňovaný lidský prvek při ochraně/zachraňování občanů._____ Týmové (ne)spolupráci se podřizuje i styl, který svými záběry-sekvencemi vybočuje z normy toho, jak je v současnosti snímána a stříhána akce. Zatímco v jedničce byl jeden okázalý záběr ukazující superhrdiny jako tým, dvojka takovým začíná a přidává změnu hledisek v rámci záběru-sekvence. Je-li něco rychleji stříháno, až v tom divák/divačka přestává mít přehled, má to své opodstatnění v tom, že i superhrdinové ztrácí orientaci, jak na tom jsou ostatní členové (např. únos Black Widow). A stejně jako v první části je (ne)shoda v dialogové sekvenci vyjádřena prostřednictvím toho, že protagonisté jsou buď v jednom záběru (shoda), nebo se používá figury záběr-protizáběr (neshoda) - a nově přibylo odlišení na základě svícení (např. Stark a Banner nad budoucím Visionovým tělem). Vůbec je oproti předchozímu dílu styl mnohem (sebe)uvědomělejší díky odkazování ke konkrétním ikonickým výjevům z komiksu a díky nejenom digitálním průletům předjímajícím důležitost určitého prostoru později ve vyprávění, ale i vizualizací střetu dvou umělých inteligencí._____ Požadavek, že akční film je tak dobrý, jak je jeho záporák, se většinou omezuje na to, kdo je do role antagonisty obsazen (James Spader, výborný hlasový projev), nikoliv na jeho úlohu ve vyprávění. Kritizovaný Ultron je poměrně nekonvenční padouch, jehož motivace jsou nám hned z počátku známy, ale cíl - konkrétní uskutečnění plánu - se dozvídáme až v průběhu vyprávění. Nejdůležitější jsou jeho dva rysy. Jednak je odvrácenou stránkou Tonyho Starka/Iron Mana, což vráží klín mezi Avengers, jednak se jeho vědomí může přemísťovat z jedné plechovky do další, a tak je vhodným padouchem pro tým, ve kterém s ním poměří síly všichni pěkně postupně (Iron Man ve Wakandě, Kapitán Amerika na náklaďáku, Vision - Thor - Hulk - Scarlet Witch v závěrečném aktu)._____ Pokud je AVENGERS: AGE OF ULTRON v něčem problematickým počinem, není to z hlediska Marvel Cinematic Universe (MCU) ve vyprávění stojícím na místě, nevýrazném stylu anebo nijakém záporákovi. (Ignorujme významovou rovinu, kdy se nabízí interpretace s ohledem na N.S.A. a další aféry představující pro Světového policajta "hrozbu" zevnitř.) Potíž může činit serializovaná povaha celého MCU. Zatímco AVENGERS ještě fungovali jako crossover, ve kterém se setkali superhrdinové představení v sólovce (a pár dalších), AVENGERS: AGE OF ULTRON neobstojí jako samostatné vyprávění nezávislé na komiksovém předpokračování a seriálových AGENTS OF S.H.I.E.L.D. Strukturně - a rytmicky - tak jde o značně nevyrovnané dílo. Dílo, které je super tím, že není super. () (méně) (více)

Lateef 

všechny recenze uživatele

Z multikina jsem se vypotácel jako patnáctiletej hubeňour z posilovny po prvním silovým tréninku. Tohle je na mě moc. Neumím si užít tu přeplácanou digismršť, už s jedničkou jsem měl trochu problém. Toto bych nazval silně přeslazeným Superbordelem, snad poprvé v životě jsem si uvědomil, ze dnes jde opravdu natočit už úplně vše, ale právě vědomí tohoto me vyčerpává, nudí a odrazuje. Postavy jsou fajn, herci taktéž, i hlášky sem tam dobré, ale ohromná přehršel té megaakce mi leze krkem, ušima a možná i prdelí. Chybí mi mnohem větší kooperace jednotlivých Avengerů mezi sebou a nějaká scéna ozdobená nápadem, místo toho jsem viděl střih kadence Střihorukého Edwarda a většinou změť bojujících barevných postaviček. Takhle ne. ()

Nevka 

všechny recenze uživatele

Zklamání se nedostavilo. Po nějaké době strávené na CSFD jsem si již vypěstoval značnou imunitu na některé negativistické komentáře. Jasně, každý v tom vidí něco jiného. Mně se to třeba líbilo. Konverzace mezi postavami je zábavnější než v jedničce a hlášek je tu požehnaně. Dát slušné fóry do souboje Hulk vs. Hulkbuster je opravdu umění. Rozebírání života Hawkeye, který neměl vlastní film bylo vcelku fajn, ale u Black Widow mě nijak zvlášť nezaujalo. Ať už prostředím nebo myšlenkou. Maximofovi (Quicksilver, Scarlet Witch) a Vision potěšili. Ze začátku byla až trochu moc akční kamera v lese, kde měl člověk trochu problém s přehledností, ale po dvou minutách to člověk vstřebal. Celkově to mělo grády a vůbec jsem se nenudil. Skvělé dávkovaní napětí, akce a humoru. Ultron nebyl zrovna nejlepší z možných kandidátů na záporáka, ale aspekt filosoficky pomateného robota z něj nakonec udělal slušného magora, který by si možná rozuměl s Lokim, kdyby je spolu zavřeli někam na ostrov (znalci Arrow pochopí). Roboti byly sice slabší, ale rozhodně ne nejslabší protivníci v historii Marvelu, jak jsem tu někde četl. Chitauriové z jedničky byli na podobné úrovni. Za sebe doporučuji titulky. Dabing by některé hříčky pokazil. Vypadá to, že jsme naštvali Thanose. Jen tak dál a vzhůru na Ant-Mana. ()

Galerie (201)

Zajímavosti (140)

  • Náklady na výrobu byly zhruba 250 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • Snímek obsahoval v době uvedení nejvíce speciálních efektů ze všech filmů studia Marvel, přesněji více než 3 000. (Haretix)
  • Kdy Tony Stark (Robert Downey Jr.) vejde do stodoly, aby opravil traktor, řekne "Hello, dear", což v překladu znamená "Ahoj, drahá". Značka traktoru je ale John Deere, tudíž vzniká slovní hříčka díky stejné anglické výslovnosti slov "dear" a "Deere". (Miro_CZ)

Související novinky

Desátému Rychle a zběsile ujel rozpočet

Desátému Rychle a zběsile ujel rozpočet

18.11.2022

Jako by nestačilo, že desáté Rychle a zběsile muselo vyměnit režiséra Justina Lina (Star Trek: Do neznáma, Rychle a zběsile 5), který nevydržel pracovat po boku egoisty Vina Diesela, za rutinéra… (více)

Joss Whedon se vrací do televize

Joss Whedon se vrací do televize

15.07.2018

Režisér prvních dvou Avengers Joss Whedon se mezi geeky poprvé proslavil díky seriálu Buffy, přemožitelka upírů. Od té doby měla jeho kariéra jenom vzestupnou tendenci, jenže pak přišlo zklamání řady… (více)

Toby Kebell půjde po krku Vinu Dieselovi

Toby Kebell půjde po krku Vinu Dieselovi

28.06.2018

Akční komiks Bloodshot s Vinem Dieselem (Rychle a zběsile) v hlavní roli se pomalu přesouvá před kamery a nyní bylo konečně taky oznámeno obsazení hlavního záporáka. Postavu nelítostného Axe,… (více)

Black Panther velkolepě ovládl kina

Black Panther velkolepě ovládl kina

19.02.2018

Dlouho to vypadalo, že je značka pro blockbuster to nejdůležitější. Teď se však ukazuje, že je (minimálně) stejně důležitá i péče o ní. Kdybyste se před pár lety zeptali, jestli za první víkend utrží… (více)

Reklama

Reklama