Reklama

Reklama

Obsahy(1)

František Jech, lupič odborně vyškolený v Americe, nemá pro organizování loupežných akcí potřebnou míru fantazie. Vladimíru Hudcovi, autoru detektivních románu a scénářů, naopak vyčítají jeho kritici, že jeho zápletky jsou nepravděpodobné. Jech po přečtení Hudcových knih je přesvědčen, že spisovatel je ten pravý muž, který jemu a jeho spolupracovníkům může pomoci. Spisovatele navštíví a ten mu v nezávazném rozhovoru o detektivních zápletkách v literatuře poskytne nevědomky návod na krádež vzácné kostelní sochy. Bezmocný Hudec pak pozoruje jak se jeho fantazie stává realitou a chce všechno oznámit Bezpečnosti. Ale Jech dobře zaplatil, a navíc velkou chválou uspokojil Hudcovu ješitnost. Také další loupež podle Hudcova receptu je úspěšná. S finančním výsledkem je nejvíc spokojená Hudcova žena. Hudec se pokusí naznačit všechno příteli Klikarovi, kriminalistovi, který případ vyšetřuje. Ten se mu ale vysměje. Hudec proto napíše televizní hru, kde popíše seznámení s Jechem i průběh všech loupeží. Diváci však přijmou jeho hru jako komedii. Tehdy Hudec převezme velení v gangu a naplánuje uloupení módních modelů. Šéfem ale není dlouho, vedení se zmocní jeho žena, která se inspiruje starším Hudcovým námětem na vyloupení Národní banky s pomocí tanku během fingovaného natáčení filmu z pražské Květnové revoluce. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (85)

mh.mail 

všechny recenze uživatele

40% — Námět určitě skýtal větší potenciál, ale byl tak trochu zašlapán rutinní režií Martina Friče. Mohla z toho být docela dobrá crazy komedie, ale nebyla. Na druhou stranu, díky tomu, že Martin Frič byl opravdu kvalitní a zkušený režisér, který pouze rezignoval, výsledek nebyl nakonec tak tristní jako třeba v případě filmu „Přehlídce velím já“. Autor hudby Jaromír Vomáčka byl i zde soudruhy vystřižen z titulků, tak moc jim nejspíš ležela v žaludku jeho Dobře míněná rada. ()

GIK 

všechny recenze uživatele

První slovo Menšíka: „Ježíši“ – nejedná se o náboženský film. Zkušený Frič samozřejmě ví, co musí do filmu nacpat a jak učit obecenstvo „správnému“ vyjadřování. Symbolika: 43:28 – učebnicový zednářský pozdrav Sovák – Řanda. Hlášky / propaganda: „U mě je organizace jako při výrobě atomový pumy.“ // „Já ti dám pod stromeček pytlíček s ekrazitem.“ 15 x zazní jméno „Ježíš“. ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Jako komedie to rozhodně není špatné. Akorát z mého pohledu s trošku naivním celkovým námětem a scénářem. Že by v Americe odborně proškolený lupič neměl žádnou fantazii na organizaci zločinů? Že by policisté byli opravdu tak hloupí, jak jsou ve filmu ukázání. Ale když se člověk dokáže oprostit od těch a dalších drobných nelogičností, může si tenhle film docela dobře užít. Zvláště, když je obsazen tolika skvělými herci (Sovák, Bohdalová, Menšík, Řanda). A režie Martina Friče je takový milý bonus navíc. ()

Adam Bernau odpad!

všechny recenze uživatele

Nevím, čím si tento anachronický zmetek zasluhuje stejné hodnocení jako Hoblova Ztracená tvář. Nevím, jak přišel Bart na to, že "režisér Frič se dokázal postupně vyrovnávat s trendy v historii našeho filmu". Podle mne mohou být Přísně tajné premiéry zajímavé především pro české filmové studenty jako nejkatastrofálnější možná varianta spojení v prvorepublikově-protektorátní tvorbě uvízlého režiséra společenských komedií a dramat se socialistickým standardem (herecky zde ztělesněným Sovákem s Bohdalovou a Řandou). Výsledné cosi, co snad mělo být moralistní crazykomedií, je nicneříkající nefunkční paskvil, slabý právě tak, jako je slabá televizní hra hlavního hrdiny, jejíž hlavní hrdina napsal televizní hru atd. On i ten název (dost strašný) by mohl rezonovat pouze v době, která je zvyklá prožívat "premiéry" (samozřejmě veřejné) jako společenské události. Z hlediska názvu není snad bezúčelné, že šíleně zrychlený závěr vrcholí unikátní módní přehlídkou a končí fingovaným filmováním. Za zmínku stojí, že jde o jeden z filmů, v nichž dostal menší štěk Ladislav "Černý Petr" Jakim. ()

ondrula 

všechny recenze uživatele

Dvojice Sovák - Bohdalová a a jejich manželské patálie jsou vždycky zárukou zábavy. K zábavě přispívá i Čestmír Řanda, ačkoliv jen v podobě servisu, protože on sám vtipnej tedy moc není. Ostatní herci (včetně Kopeckýho a Menšíka!) nestojí tentokrát za řeč. Téma je takový lehkovážný a striktně vzato hloupoučký, ale český komedie asi tématicky nelze brát úplně vážně. Nevím proč, ale měl jsem z toho filmu takovej ten znuděně vděčnej pocit, jakej mívám na pláži u móře, kdy si čtu levnou a nenáročnou detektivku. Mimochodem, řekl bych, že skoro všem filmům ze zlatý éry 60. let je vlastní určitá velkosvětskost, postavy jezdí do USA a do Itálie, mluví se v některých scénách občas německy a jindy francouzsky a vůbec je přítomen takový kosmopolitní duch. Srandovní je v tomhle ohledu opakovaně Milda Kopecký, který očividně žádný jazyk neovládá a všechny přepečlivě simuluje. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Film vznikl podle rozhlasové hry Viléma Hejla „Sebrané zločiny Vladimíra Hudce“ (1966). (Přemek)
  • Zhruba v čase 01:13:00 se v záběru objeví historická Pacoldova vápenka v pražské Velké Chuchli. (rakovnik)
  • Točeno také v Karlových Varech. (M.B)

Reklama

Reklama