Režie:
Richard CurtisScénář:
Richard CurtisKamera:
John GuleserianHudba:
Nick Laird-ClowesHrají:
Domhnall Gleeson, Rachel McAdams, Bill Nighy, Lydia Wilson, Lindsay Duncan, Tom Hollander, Margot Robbie, Will Merrick, Vanessa Kirby, Tom Hughes (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Tim (Domhnall Gleeson) je naprosto obyčejný nesmělý jednadvacetiletý Brit, který má starostlivou matku, potrhlou sestru, úžasného otce (Bill Nighy) a žádnou holku. To se má brzy změnit, jelikož Tim právě dozrál do věku, kdy mu tatínek prozradí rodové tajemství. Všichni mužští členové tohoto rodu totiž mohou tak trochu cestovat v čase. „Tak trochu" v tomto případě znamená, že se můžou vracet jen do minulosti, k událostem, které oni sami prožili. Stačí zajít do nějakého tmavého koutu, zavřít oči, sevřít pěsti a jste tam, kde jste si přáli být. Tim se okamžitě rozhodne využít téhle dovednosti k tomu nejdůležitějšímu, co člověk jeho věku potřebuje. Tedy k holce, pokud možno hezké, chytré, hodné a lačné po sexu. Ta Timova se jmenuje Mary (Rachel McAdams) a jejich vztah je dokonalý, protože všechny nedokonalosti Tim pokaždé napraví. Ovšem ani s takovou schopností nemůžete život obehrávat donekonečna, zvlášť když je to prevít, který vám připravuje jedno nelehké dilema za druhým. S každým návratem totiž přijdete o všechno, co jste do té doby prožili. A to někdy hodně mrzí. (CinemArt)
(více)Videa (31)
Recenze (1 314)
Jak málo stáčí, aby člověk odcházel z kina šťastnej a ani pořádně nevěděl proč. Humor, láska, originalita ( super konec ), výborný herecký výkony (Rachel definitivně miluju ), ale hlavně obrovský pozitivní náboj, kterým film střílí do každýho diváka v kině. "Vem si jeden den ve svým životě, nejdřív ho prožij běžně jako vždy a pak ten samej den prožij ještě jednou a všímej si každýho detailu....", absolutně nejlepší scéna celýho výbornýho filmu. Lidi, fakt zvědněte prdel a zkuste tenhle biják dát , myslím si, že v týhle době něco podobnýho všichni moc potřebujeme. ()
Zpočátku to působilo zajímavě oním sci-fi zpestřením a taky mile romanticky, nicméně v druhé polovině to spadlo z mého pohledu do takových nudnějších vod. Čekal jsem trochu zapeklitější romantickou story a ono to bylo spíše rodinné (přeplácanější) drama, které se navíc odehrávalo v dlouhém časovém horizontu, což moc nemusím. Navíc mi to ke konci přišlo poměrně zdlouhavé, až moc sentimentální a zdálo se mi, že tvůrci už ani pořádně neví co a jak s tím cestování v čase. Neříkám, že to bylo špatné a jak je vidět, film má i spoustu obdivovatelů, což samozřejmě chápu, nicméně u mě je to tak, že když už romantickou komedii/drama, tak v trochu jiném ražení. 70% ()
ANO: Odzbrojující rodinné hodnoty. Nádherné a chytré curtisovské trademarky. Báječný soundtrack. Stará dobrá Anglie. NE: Cestování časem jako vyčuraná korektura sebe sama a manipulace s lidmi kolem sebe. Copak k lásce stačí vlézt do skříně a projít si zkouškou znovu, protože už znám správnou odpověď? Metoda pokusů a omylů v Lásce nebeské mi je bližší. I když to není na první dobrou... a někdy to skončí monumentálním trapasem. 70% ()
Perfektné. Už podla traileru to vyzeralo zaujímavo, no nakoniec som dostal viac ako som čakal. Richard Curtis natočil príjemný romantický film s prvkom drámy, zo štipkou humoru a s perfektným príbehom, ktorému nechýbajú perfektný herci, britské prostredie, emócie, a ktorý vás dokáže nie len strhnúť a zaujať, ale aj zamyslieť. 90% - 5* ()
Richarda Curtise mi bylo už před premiérou líto v jedné věci. Dostát očekáváním fanoušků, kteří si přáli něco na způsob časoskokové Lásky nebeské, zkrátka nemohl, ani kdyby se rozkrájel. Proto je o tolik překvapivější cesta, po které se vydal - a na které se žádný takový předem marný pokus nekoná. Ne že by se na romantiku nehrálo, vždyť kapela v metru nebo bouřlivý obřad mi svoji silou málem přilepily čelist na podlahu sálu. Jenže tu je ještě něco víc. Ony obligátní rodinné hodnoty, které se právě tady mění ve slovní zlato a soukromou emocionální tíhu. Právě v jejich síle se skrývá něco, co z Času dělá film až nehodnotitelný. Má totiž trochu zbytečně průstřelnou sci-fi stránku, podle očekávání dialogově dokonalou romantickou linku a spoustu přívětivého humoru. A pak přijde poslední třetina a z Billa Nighyho je člověk z mého života, ke kterému se nemám jakou skříní vrátit a všechno je zase někde jinde, mimo hranice pětihvězdné škály. A přesně tam, na samém konci, je nejlépe vidět, kam Curtis dospěl. Na místo, kde prostředky neslouží v prvním plánu romantice, ale romantika naopak slouží přesahu ještě osobnějšímu a nadčasovějšímu. Těžko proto říct, z čeho všeho se tu pan režisér stihl vypsat. Pokud se ale jedná skutečně o jeho poslední režijní počin, může ze stoličky odkráčet s hlavou hrdě vztyčenou, protože na posledním místě činu zanechává (opět) něco nenapodobitelného. ()
Galerie (127)
Zajímavosti (21)
- V závěrečných titulcích je speciální poděkování Richardu Griffithsovi, který se tu objevil ve své poslední malinké roli. (mrborn2lose)
- Vonku na premietačke sleduje Tim (Domhnall Gleeson) s rodinou film Tulák z vysokých plání (1973). (Eoin)
- V pokoji Tima (Domhnall Gleeson) je možné vidět plakát filmu Amélie z Montmartru (2001). (Seejey8)
Reklama