Reklama

Reklama

Konec přehlídky

(seriál)
Trailer 1

Epizody(5)

Seriál Konec přehlídky se odehrává během formativního období britské historie - počínaje posledními lety vlády krále Edwarda do konce první světové války. V jeho středu stojí anglický aristokrat, jeho krásná manželka a mladá sufražetka. Uznávaný scénárista Tom Stoppard a režisérka Susanna Whiteová přinášejí pozoruhodný příběh lásky a zrady s Rebeccou Hallovou a Benedictem Cumberbatchem v hlavních rolích. Pohodlné jistoty edvardovské Anglie podléhají chaosu a zmaru. Anglický aristokrat Christopher Tietjens si bere za ženu Sylvii, krásnou ovšem tvrdou dámu, která čeká dítě, jež může, nebo nemusí být jeho. Christopher je rozhodnutý zůstat ke své ženě loajální navzdory řadě nevěr. Jeho život se však změní, když jednoho dne potká Valentine Wannopovou, neohroženou mladou sufražetku. Od třpytivého avšak povrchního světa londýnské smetánky k zákopy zjizveným bojištím ve Francii, seriál Konec přehlídky vypráví o jednom z určujících období minulého století, období, kdy staré jistoty byly svrženy a svět se naprosto změnil. (HBO Europe)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (67)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Excelentní herecké výkony a práce architektů, maskérů a kostymérů v minisérii s nejpodivnější atmosférou (a do značné míry i zápletkou), jakou jsem na poli anglické literatury kdy viděl. Ano, bláznivý a obscénně blábolící Rufus Sewell, zpacifikovaný tečkou na solar, je jistě osvěžující, stejně jako jsou Wildeovské bonmoty snad každé hlavní postavy nebo společenské vsuvky jako z Jane Austenové neselhávající. Ale sesadit to dohromady s příběhem podivných vztahů jednoho manželského páru, jejich přátel a šílenstvím války, to je úkol nad síly když ne filmařů, kteří Konec Přehlídky spáchali, tak rozhodně nad síly moje, pokud jde o porozumění jejich záměru. Zaujat už zmíněnými hereckými výkony a WTF dějem jsem to viděl celé, a samozřejmě jsem doufal, že se "něco" stane, a začne to nějak normálně fungovat, ale ono prostě ne, až do úplného konce. Takže dám zmatených 70%, a dodám, že úchylněji vypadal Cumberbatch už jenom v Pokání;) ()

Rohy212 

všechny recenze uživatele

"For a gentleman there is such a thing as… call it a parade." Válka je na spadnutí a Británie už nikdy nebude, co bývala. Uprostřed této změny stojí konzervativní gentleman Christopher Tietjens, polapený mezi intrikami své nevěrné ženy Sylvie a láskou k mladičké sufražetce Valentine. Pro dokonalé vystižení charakterního růstu postav by bylo třeba více dílů, ale díky Stoppardovým dialogům se dá tento fakt lehce prominout. Rebecca Hall je skvělá a její Sylvie se nedá nemilovat. Cumberbatch, v roli dalšího fiktivního britského génia, dokazuje, že je hereckým chameleonem. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Cumberbatch herecky nestíhal za Rebecou Hall, ale to vôbec nevadí, pretože tento dobový seriál sa vydaril, samozrejme je treba odhliadnuť od toho, že v sebe nosí jasne predvídateľnú romantickú líniu. Sufražetky a prvý ešte ten akceptovateľný boj za ženské práva je tu znázornený dobre a páčil sa mi stret konzervatívnych a liberálnych hodnôt, ktorý bol zobrazený nenásilnou formou a príliš tú liberálnu stranu neprotežoval. Miniseriál, ktorý sa dá zvládnuť ako jednohubka. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Čekala jsem něco ve stylu Panství Dowtown, ale to jsem se pořádně spletla. Seriál se sice odehrává ve stejné době, ale napsal ho Tom Stoppard, takže místo lineárně vyprávěného příběhu tu máme spíš portréty bouřlivých vztahů v prudce se měnící době. Hlavně první díl byl až nepříjemnou mozaikou časově roztříštěných epizod, které si musí divák s námahou skládat a stejně mu toho spoustu nedochází. _____Po první epizodě se děj přece jen usadí, ale neztrácí na své razanci. Skvělé a občas matoucí dialogy a nejednoznační hrdinové. ____ Ano, nejednoznační, protože Christopher se dá brát z jednoho úhlu pohledu jako gentleman, hrdina a mučedník a jeho přelétavá žena jako nespokojená panička, co ho jen trápí, ale pod povrchem může být Christopher upnutý aristokrat, co zraňuje blízké nedostatkem empatie a nadřazeným odmítáním, zatímco Sylvie je emotivní žena, která se zoufale snaží vykřesat ze svého krutě chladného muže aspoň náznak emocí a za tuto snahu musí platit hlavně ona sama. Když on je genleman, který jednou ve vlaku podlehl svobodné vášni, aby ji pak po zbytek svého života držel na tak krátké uzdě, až se mu zařezává do krku. ____ Jak je výstižně ukázáno třeba ve scéně, kdy ona vyhodí z auta rozbité zrcátko, které jí před lety věnoval milenec, aby tak dramaticky předvedla, že už skoncovala s minulostí. Ale její muž Christopher nechá zastavit auto, aby jí to zrcátko v trávě našel a přinesl. Bože, jak gentlemanské gesto.... K čertu, jak nemilosrdný čin! Přinutit ji, aby si stále připomínala svoji vinu! ____ Je to tragický příběh (ne)naplněné lásky dvou lidí, kteří se k sobě bolestně nehodí. A Stoppard to napsal tak, že každému momentu, gestu i slovu můžete dát další a další význam. Tohle není nějaké vyšumělé sto let staré retro, tenhle seriál je naprosto současný. Je jako ta dřevená koule s otvory, která ma v sobě další menší kouli a ta ještě menší, a ta.... Drží pohromadě, ale prokluzují, nedají se srovnat a jsou trochu znepokojivé. ()

Riddick77 

všechny recenze uživatele

Pokrok, změna a otřepané "každý konec je začátkem něčeho nového". Stejně jako se mění aristokratické sídlo rodiny Christophera Tietjense, tak se mění i britský venkov, společenský a politický řád, mezinárodní uspořádání i samotný hlavní hrdina, který se musí vypořádat se zpochybnění dobových přesvědčení a vlastních zásad. Povedená minisérie BBC šlape především v prvních dvou třetinách, kdy jsou základní premisy, vztahy a charaktery postiženy vcelku dostatečně. Závěr je malinko uspěchaný, přičemž je znát, že předloha byla kvůli omezenému prostoru osekána. Je to škoda, neboť určitě bylo ještě co říci. Na druhou stranu jsem se od série nemohl odtrhnout. Krása i nešvary eduardovské éry se mi dostaly pod kůži, ač byl dobový kontext vykastrován, jak to jen bylo možné. Samotný příběh lásky je poutavý, chemie funguje na výbornou a herecké trio Cumberbatch, Hall & Clemens (Adelaide je kouzelná sufražetka, jen co je pravda) exceluje. A ta analogie zkostnatělého společenského uspořádání imperiální Británie a setnutí pradávného a vznešeného cedru je naprosto precizní. Za první tři části bych dal i 9,leč takto musím 8/10! ()

Galerie (87)

Zajímavosti (4)

  • Seriál byl natočen podle stejnojmenné tetralogie Forda Madoxe Forda. Jednotlivé díly z let 1924 až 1928 nesou názvy "Some Do Not...", "No More Parades", "A Man Could Stand Up" a "Last Post". (gogos)
  • Produkce první série začala v říjnu 2011. Natáčelo se hlavně v Belgii a Anglii. (gogos)
  • Jedná se již o druhé zfilmování tetralogie „Parade's End“ Forda Madoxe Forda. Prvního zpracování se dočkala již v roce 1964 v seriálu Theatre 625 (od r. 1964). (gogos)

Reklama

Reklama