Režie:
John Lee HancockKamera:
John SchwartzmanHudba:
Thomas NewmanHrají:
Tom Hanks, Emma Thompson, Colin Farrell, Annie Rose Buckley, Ruth Wilson, Paul Giamatti, Jason Schwartzman, B. J. Novak, Kathy Baker, Ronan Vibert (více)Obsahy(2)
Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)
(více)Videa (34)
Recenze (331)
Přiznám se, že jsem vůbec nevěděl o čem tento film je, když jsem si ho šel pustit. A to byla chyba, že jsem si to dopředu nezjistil, jelikož bych věděl, že na tento film koukat nemám. Ve snímku se odehrávají dvě dějové linie. Ta hlavní pojednává o tom, že Walt Disney chce získat práva na zfilmování Mary Poppins a jedná s autorkou tohoto románu P. L. Traversovou. Ta mu ta práva nechce dát, nelíbí se jí, jak ten film chtějí natočit. Musím říct, že Emma Thompson jí zahrála fakt dobře. Druhá dějová linie je o dětství autorky Traversové, alespon tak jsem to pochopil. Ovšem tento film zaujme pouze ty diváky, kteří viděli Mary Poppins a zajímá je, jak se vytvářel scénář k tomuto filmu. Mě je to slušně řečeno u zadku, jak se Walt Disney hádal s Traversovou o práva, vůbec mě to nezajímá a tomu také odpovídá mé hodnocení. P.S. Díky mému hodnocení kleslo celkové hodnocení o 1% na 70%. ()
Byl jsem očitým svědkem toho, kterak nejeden filmový fušer dokázal na motivy vynikající knihy natočit cosi žlutohnědého, lepkavého a zapáchajícího. A proto se paní Traversové vůbec nedivím, že nechtěla Waltovi dovolit zprznit svou Mary Poppins. Walt Disney je však hrdina tohoto snímku, sympaťák, který, stejně jako všichni čeští multitutimilionáři, zbohatl díky své dobrotě, ochotě a snění, což z něj pro mne činí postavu zcela nevěrohodnou. Když se k tomu přidala mimořádně protivná paní Traversová, tak pro mne bylo lehkým utrpením sledovat některé pasáže tohoto snímku. Naštěstí hodně zachránila optimistická nálada, dětinská radost a zejména skvělý Paul Giamatti, kterému bych za odměnu dovolil vozit mě v limuzíně klidně celý den. ()
Ze začátku se to teda táhne tak, že jsem měl cukání v koutku levého oka, které v pravidelných intervalech prožívalo mikrospánek. Film se totiž ihned od počátku prolínal s minulostí a přítomností a moc to nešlo do sebe. Postupně se ale zvedaly sympatie jak k jedné, tak i k druhé příběhové lince. A nakonec i k samotné Emmě Thompson, která zde hraje spisovatelku Traversovou, co napsala Mary Poppins - příběh, který Walt Disney zfilmoval snad do nejpozitivněji naladěného filmu, co kdy on a jeho studio natočilo. Postupně se mi všichni zalíbili včetně i Colina Farrella, který ty alkoholiky snad má už i za trest, a já si tenhle zvláštně působící, ale poctivý životopisný film vysloveně užíval. A nejlepší byl samozřejmě Tom Hanks, který zde samotného Walta Disneye zahrál tak, jak by si od studia točící tento film rozhodně zasloužil - tedy od studia Walt Disney. ()
Žít v USA, nebála bych se prohlásit Walta Disneyho za národního hrdinu. Milovníkovi života a vizionáři se podařilo změnit svůj osud a s ním i osudy dětí po celém světě. Jen málokdo z nás nevyrůstal na Myšákovi Mickeym, Rychlé rotě či Nás z Kačerova. A jen málokteré dnešní děti si dokážou svůj život představit bez Jacka a Pirátů, Princezny Sofie, Phinease a Ferba či Mickeyho klubíku. Zachraňte pana Bankse nádherně a s citem zobrazuje, jak se Walt nevzdal Myšáka Mickeyho, nevzdal se svého snu a nevzdal se ani pana Bankse. A za to mu patří věčný dík! (Světová premiéra v Londýně, 20. října 2013) ()
Výborný herecký koncert. Šarvátky mezi velikášským a rozverným Tomem Hanksem a upjatou a břitkou Emmou Thompson mě bavil od začátku do konce. Jedná se spíše o konverzační film, prokládaný flashbacky na dětství hlavní hrdinky (prodchnuté smutnýma očima Colina Farrella - zase), které byly zřejmě důležité pro pochopení P. L. Traversové, ale podle mě dostávaly až příliš prostoru a to ještě v té nejsentimetálnější a nejvíce přeslazené podobě, což celý film sráželo dolů. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (16)
- Po úvodních titulcích je možné vidět/slyšet autentický záznam "podmínek", které kladla P. L. Travers u vytváření filmové adaptace "Mary Poppins". (Will_X)
- Tom Hanks si nechal do detailov narásť také fúzy ako mal Walt Disney. (classic)
- Součástí závěrečných titulků jsou i autentické fotografie. (SniperG1)
Reklama