Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V jednom malém království mají panovníka, kterého máloco udrží doma. Král Vilém (J. Čenský) s královnou Olivií (T. Kostková) jsou stále na cestách a s velkorysostí sobě vlastní přenechávají vládu nad říší královské radě, ve které mají hlavní slovo rádcové Ferenc (M. Vladyka) a Lorenc (J. Lábus). Jejich hlavním zájmem je vypisovat čím dál častěji nové daně, jejichž prostřednictvím získávají stále větší příjmy do vlastní kapsy. Práva obyčejných lidí chrání jen loupežník Karaba (O. Vetchý), který přepadá výběrčí daní a nespravedlivě vybrané peníze zase vrací původním majitelům. Když se mu narodí dcera Anička (K. Janovičová), uloží své loupežnické „nádobíčko“ včetně staré bambitky hluboko na dno velké truhly a vrátí se ke svému původnímu hrnčířskému řemeslu. Ve stejnou dobu se královským manželům narodí syn Jakub (T. Klus). Obě děti se později, na prahu dospělosti, setkají a ke slovu se znovu dostane loupežníkova bambitka, která napravuje zlodějinu královských rádců… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (695)

Adam Bernau odpad!

všechny recenze uživatele

Aby bylo vidět, že jsem vlastenec, zkoušel jsem dát aspoň hvězdičku za příspěvek k národně-politické geografii "z Bruntálu až do Ementálu". Marně, hvězdička ne a ne držet. Vydřidušských ministrů, jak se mi zdá, je v současných pohádkách víc než za celou éru káesčé. No prosím, dobová angažovanost, proč ne. Ale Bambitka „barvy shnilého banánu“ je aktuální víc, než zamýšlí, jsouc výpotkem dnešního stavu masmédii a zábavním průmyslem určované kulturnosti české veřejnosti, která tak konečně nalezla svou artikulaci i v tomto žánru. Něco tak zoufalého, že jsem si s dosud nepoznanou sympatií vzpomněl na ideologii v pohádkách z 50. let – tam to aspoň uměli podat. Ba zastesklo se mi i po Troškově Z pekla štěstí, protože to byl aspoň pořádný opruz. Tohle je jen marná snaha, hra se zpěvy. Jednodílná pohádková telenovela, v níž jedno wtf překrývá druhé. O tom, že lze současné české poměry zobrazit i zajímavě, svědčí Čert ví proč. Podobné téma (zlý zlodějský správce) je i v miniatuře Císař a tambor, kterou Bambitka v lecčems připomíná, ale ač i ona je poněkud slabé kafe, přece jen stála za vidění a dlí vysoko nad touto. Bambitka je úplně nový level. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Bál jsem se, že Tomáš Klus poklusem bez vkusu zamíří i do dalších sfér šoubyznysu, aby na nás vyvalil své hbité prsty proklatě nízko, protestsongy a kdo-ví-co-ještě. Bál jsem se zbytečně. Toť z mého pohledu jeden z mála kladů. Ale bohužel jsem těžce nepobral přítomnost Lábuse s Vladykou snažící se o jakousi humornou dvojku zavádějící daň z hlíny. Já - vyznávaje pojetí humoru M. Horníčka (humor je o moudrosti, ne dělání ze sebe debila) - musím konstatovat, že oba pánové se trefili do současného trendu pohádek, které více než na silný a jednoduchý příběh sázejí na dementní postavy a karikatury. Pitvoření mi nikdy vtipné nepřišlo a přehrávání už vůbec ne. Ať se vrátí Třetí princ s Janem a jeho podivuhodným přítelem!!! Ačkoli v případě daní se pohádka trefila bambitkou do černého. ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Kudla, to si ze mě děláte legraci? Už dlouho nebylo potřeba satiry tak, jako teď! A vždy, když měla satira tu nejjednodušší podobu, měla i největší efekt, protože propojit jednoduché a přihlouplé metafory s politickou scénou je něco, co je českému národu blízké. Vždyť tady za nula peněz předvedli maximum, zpěvák Klus (nejsem jeho fanouškem) zahrál mnohem lépe než některé herecké "hvězdy" jeho věku. A ty vtipné hlody - na tom zkrátka stavěly vtipné komedie, za kterými brečíme, že se už netočí. Tohle je jiskra - sic pohádková, ale je. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Bylo nebylo a já jsem se nečekaně dočkal pohádky, která nepotřebovala žádnou digitální potvoru, nadpřirozené bytosti ani superzlé záporáky. Tady jsou totiž v podstatě všechny postavy v podstatě trdla, na což se mi koukalo docela příjemně a politická satirka o dvou Kalouscích sedících na ukradených penězích mi opatrně napověděla, v jaké pozici by „nejlepší ekonom světa" mohl být národu prospěšný. ()

Ellesime 

všechny recenze uživatele

Taková průměrná pohádka, ani špatná ani nijak výjimečná, rozhodně však neurazí. Ale pro Tomíka mám poslední dobou slabost, tak jednu hvězdičku přidám :)) Je pravda, že něco si mohli tvůrci odpustit, třeba ta prsa, co to jako bylo? (A kudla? No, nevím nevím). Ale tak dobře, to přehlédneme, i když nevím, proč se takové věci vůbec do dnešních pohádek dávají, viz polonahá Tereza Voříšková v Pekle s princeznou. Ne že bych byla nějaký puritán, ale nemusíme být za každou cenu moderní, že... ()

Galerie (156)

Zajímavosti (11)

  • Pohádka se natáčela na přelomu července a srpna roku 2011 na Státním hradě Bítov, v Muzeu lidových staveb v Kouřimi, na Státním zámku Lemberk a ve Skanzenu lidové architektury v Přerově nad Labem. Filmovalo se také na pískovcových skalách Bilé kameny, též Sloní kameny či Beran na Liberecku u Jítravy. (milaneg)
  • „Nejtěžší pro mě byl jeden den natáčení na zámku Lemberk. Celý den byl nějaký divný, prostě se nedařilo. Musela jsem se vypořádat se scénou, kdy Anička sedí s princem Jakubem (Tomáš Klus) v zahradě a řeší to, že jí tatínka zavřeli do hladomorny. Zároveň však cítí, že má ráda Jakuba a ještě má vztek na rádce Ference (Miroslav Vladyka) a Lorence (Jiří Lábus). Byla to nejvíce emotivní scéna v celé pohádce, prostě se proti sobě bilo mnoho citů,“ uvedla Kamila Janovičová, která ztvárnila roli Aničky. (SONY_)
  • Ve scéně, kdy Anička (Kamila Janovičová) zpívá píseň „Holka nebo kluk“ a otevírá truhlu s kostýmem loupežníka Karaby (Ondřej Vetchý), tak na vnitřní straně víka je nakreslený symbol, takzvaný „Unikursální hexagram“, který má v řecké a indické mytologii hlubší význam. (Nick321)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno