Režie:
Carl FranklinScénář:
Walter MosleyKamera:
Tak FujimotoHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Denzel Washington, Tom Sizemore, Jennifer Beals, Don Cheadle, Maury Chaykin, Terry Kinney, Albert Hall, Lisa Nicole Carson, Beau Starr, L. Scott Caldwell (více)Obsahy(1)
Vyhodili ho z práce. Nemůže splácet hypotéku na dům. Soukromý detektiv Easy Rawlins je na dně. Začne hledat ženu, kterou nikdo neviděl. Daphne Monet je ďábel v modrém, dáma, která sice slušně platí, ale vybírá si velkou daň. V jejích patách se plíží vraždy, vydírání, lži, brutální praktiky policistů a špinavá politika. Easy naskočil do rozjetého vlaku, ze kterého není úniku. (Bonton Home Video)
(více)Recenze (19)
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $16,140,822║Tržby Celosvetovo $-║ Z mojej strany poviem že to je nečakane odbitý film, kde je dejová línia a rovnako tak aj charaktery postáv stratené v nevýraznosti a je to škoda lebo film mal dosť slušné obsadenie. Z toho čo som videl od režiséra Carla Franklina len dodám, že ani jeden film nedotiahol do úspešného konca. Jeho štýl sa nedá označiť ani za rutinérsky, on sa proste postupne v deji stráca až tak, že na konci ani nevie čo chcel filmom vlastne povedať. /25%/ ()
Výborný Denzel Washington. Sedí v poloprázdnom bare, v ruke pohár whisky, v srdci beznádejný smútok. Zadymený negerský pajzel plní len jazz a dym z cigariet, ktorý sa unavený vetrák márne snaží rozptýliť. Píše sa rok 1948 a automechanik Easy Rawlins stratil napriek povojnovej prosperite prácu. Žije v onej časti Los Angeles, kam beloch vlastne nikdy nevkročí.. a keď, tak len preto, že hľadá černocha, ktorý by za sto dolárov vypátral stratenú milenku politika, ktorá je známa svojou sympatiou k modrým šatám a čiernej pleti. Jedna z najlepších snímok všetkých čias, z tých, ktoré sa odohrávajú v 40.tych rokoch minulého storočia. Tá atmosféra. TÁ ATMOSFÉRA ! Noir detektívka ako sviňa. Milujem tento snímok a mám ho pekne uložený na disku, medzi ostatnými klenotmi, ku ktorým sa rád vraciam. ()
Los Angeles 40. let očima černošské komunity. Úhel pohledu zvolen určitě zajímavě, ale příběh už tak zajímavý nebyl. Jako výlet do mé oblíbené filmové doby a města to bylo fajn, ale jako noir nebo neo-noir už moc ne, protože se to tak akorát táhlo. A další věc, ten název nedává v kontextu filmu a vyznění hlavní ženské postavy vůbec žádný smysl. ()
Denzel Washington většinou moc nezklame a překvapivě nezklame ani v tomhle noirovém filmu, který mi přijde trochu moc strojený na to, aby měl tu správně temnou a přitom chlapskou atmosféru s výbušnými scénami. Je to moc vyumělkované, není to dostatečně špinavé. Přesto se mi líbí, že i v 90. letech se podobné filmy točily. ()
Nemastno-neslano zrežírovaný noir s monotónne rozpletanou zápletkou a nevhodne obsadenou, nevýraznou femme fatale Jennifer Beals. Medzi ňou a Denzelom je nulová chémia, vďaka čomu, nie sú ich záverečné scény tak emocionálne, ako by mali byť. Denzelovi úloha sadla, ale v úlohe chladnokrvného zabijaka by som si vedel predstaviť aj iných hercov a nie večného sympaťáka Dona Cheadlea. A vôbec, tunajší casting celkovo nepatrí k najvydarenejším. Kredit filmu zdvíha hlavne vydarené kameramanské angažmán a skvelo vystihnutá atmosféra doby. 3* ()
Galerie (32)
Photo © TriStar Pictures
Zajímavosti (7)
- Don Cheadle získal za tento snímek cenu LAFCA 1995. Uspěl v kategorii nejlepší vedlejší role. (Terva)
- Režisér Carl Franklin byl v roce 1996 oceněn cenu Edgara Allana Poa za nejlepší film roku. (Terva)
- Poppy Montgomery v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)
Reklama