Režie:
Tom HooperKamera:
Danny CohenHrají:
Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen, Samantha Barks, Aaron Tveit (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jean Valjean byl po devatenácti letech propuštěn z vězení. Zbědovaný muž nalezne azyl na faře. V noci tam ukradne stříbrné nádobí a uteče. Policisté ho dopadnou, ale farář tvrdí, že mu vše daroval, a přidá mu ještě dva svícny. Valjean, zaskočený jeho velkodušností, se rozhodne změnit život a svou totožnost. Stane se ctihodným občanem, a dokonce starostou, jenže ani tehdy není před slídivým Javertem v bezpečí. Po smrti tovární dělnice Fantine se ze soucitu a také z pocitu viny ujme její dcerky Cosette. Společně s ní pak před zákonem utíká do anonymity francouzské metropole. Tam na ně po pár letech klidu čeká kromě Javerta i další nebezpečí - ulice bobtnající revolucí, kterou připravují mladí muži. Jeden z nich, Marius, se při letmém setkání zamiluje do dospívající Cosette a ta jeho city opětuje. Kvůli své dceři a jejímu štěstí se Valjean rozhodne riskovat, dokonce se vydá na barikády v předvečer rozhodujícího souboje mezi revolucionáři a armádou, aby z předem prohrané bitvy těžce raněného Mariuse zachránil... (TV Nova)
(více)Videa (42)
Recenze (1 162)
Upřímně jsem měl co dělat, abych závěrečnou hodinu vydržel, tak úúúmorně natahované to poslední "revoluční" dějství bylo. Přitom film nezačínal vůbec špatně. Prvních dvacet minut jsem si tedy zvykal na zpěv a odnaučoval se očekávat mluvené slovo, další zhruba hodina se mi ale vcelku líbila (hlavně tedy Sacha Baron Cohen a Helena Bonham Carter se blýskli) a Hugh Jackman a Russel Crowe byli co do herectví i zpěvu perfektní volba. Jenže ten konec/ty konce. Původní muzikál neznám, čili jsem netušil, jak bude která píseň dlouhá, a tak s Javertovým finále přišlo opravdové peklo (v duchu jsem si říkal: "Tak teď! No! Už!" a ono ne, přišla další sloka) a úplný závěr v tom pekle ještě přitopil. Dvě a půl. ()
Bol som pripraveny na dlhy nudny muzikal s nonstop spevom a minimom dialogov, ale emocionalne ma to doslova omracilo, pretoze som necakal, ze to bude az tak vydareny muzikal. Myslel som, ze s tym budem mat problem, avsak ani pri takej dlhej minutazi som s tym problem nemal a to nie som velky fanusik muzikalov. Dost velky podiel na tom sposobili herci, ktori vedeli hrat a sucasne aj spievat dlhe texty, ktore boli velmi silne emotivne, to uz zavisi od kazdeho z nas, ako to vnimame a ci sa nam aj tie skladby pacia, ale hlavne, ci nas dokazu herci vtiahnut do deja. V mojom pripade som s tym nemal problem a preco som nedal aj tu piatu hviezdicku? Ako som uz pisal, nie som az taky velky fanusik muzikalov, takze pri viac dialogoch a menej spevu by tu ziarila aj ta piata hviezdicka, ale tym nechcem povedat, ze by boli muzikaly pre mna utrpenim. Avsak velmi mam rad Anne Hathaway, ktorej som Oscara prial a som rad, ze ho nakoniec aj ziskala. Rovnako dobry bol aj Hugh Jackman, ktory mal taktiez nominaciu na Oscara za najlepsieho herca v hlavnej ulohe, ale prevteleny Daniel Day-Lewis na LINCOLNA (2012) bol silnejsi a tak Oscara uz po tretikrat ziskal prave on. Bedari boli nominovani aj za najlepsi film, avsak tym sa stal ARGO (2012) Bena Afflecka. Kostymova Helena Bonham Carter, ktora mi hned v prvej scene pripomenula diabolsku Bellatrix z Harryho Pottera sa spolu s komikom Sacha Baronom Cohenom nestretla v muzikali po prvykrat. Staci si spomenut na temny muzikal Tima Burtona, kde holic Johny Depp podrezaval krky zakaznikom vo filme SWEENEY TODD: DIABOLSKY HOLIC Z FLEET STREET (2007), len tam si zahral Sacha ineho holica. V podstate ma to prekvapuje, ze po blaznivych komediach, ako BORAT (2006), BRUNO (2009) alebo DIKTATOR (2012) sa obcas objavi aj v takych vaznych filmoch, ako napriklad okrem tychto dvoch spominanych muzikaloch aj v Scorseseho drame HUGO A JEHO VELKY OBJAV (2011). Po vypravnej, kostymovej, hudobnej, hereckej a vobec asi po vsetkych strankach je to skvele natocene, vidiet, ze sa na tomto filme nadrela spusta ludi a vysledok je dobry, ako to vidiet aj v trzbach, avsak naozaj ti, co moc muzikaly nemaju radi, radsej nech idu na iny film. Ja som myslel, ze pridem do prazdneho kina a bolo az tak plne, ze som mohol sediet akurat niekde na kraji, mozno tomu trosku dopomohli aj Oscary. Film bol nominovany na Oscara za najlepsi film roka, avsak zvitazil ARGO (2012) od Bena Afflecka, ale aj Hugh Jackman bol nominovany za najlepsieho herca v hlavnej ulohe, avsak Oscara ziskal Daniel Day-Lewis za LINCOLNA (2012). __________ Hugh Jackman - (Jean Valjean) +++ Russell Crowe - (Javert) +++ Anne Hathaway - (Fantine) +++ Amanda Seyfried - (Cosette) +++ Sacha Baron Cohen - (Thénardier) +++ Helena Bonham Carter - (Madame Thénardier) +++ Eddie Redmayne - (Marius) +++ Samantha Barks - (Éponine) +++ Produkcia: Eric Fellner, Tim Bevan +++ (Videl v nemeckom kine 05.03.2013) +++ ()
Les Misérables... Dopředu zdůrazním, že již dříve jsem filmové Bídníky zhlédla ve dvojím zpracování. Jak verzi z roku 1998, tak francouzskou z roku 1958 (dle mě nejlepší ze zfilmovaných) a nyní přichází muzikálová verze od Toma Hoopera... Na začátek je třeba zmínit, že film je muzikál převedený na plátno a ne adaptace knihy (jak správně uvedla uživatelka Vědma). Proto lze očekávat, že děj bude oklestěn až na kost, paradoxem je, že i přes svoji délku čítající přes 150 minut. Film je sice vypiplaný do posledního detailu (a je to na něm znát) ale nejde do hloubky, která je Bídníkům vlastní. Hlavní příčina je, v téměř absolutním vynechání filmových dialogů, které nahrazuje zpěv. Ten, ač se snaží sebevíce, neobjasní myšlenkové pochody a konání postav, tak jak by dokázal filmový dialog. Když už, tak jemně naznačuje, ale trvá mu to úctyhodnou chvíli, proto některé pasáže (zvláště ty s Jeanem Valjeanem) se zdají téměř úmorné na soustředění. Ale na druhou stranu, tím můj výčet negativ končí. Precizně vybraní herci /zpěváci, tento snímek vyvyšují jak nejlépe to jde. Třeba, příjemným odlehčením je groteskní pojetí nevypočitatelných manželů Thénardierovích (Sasha Baron Cohen a Helena Bonham Carter). Russell Crowe je jako pedantský Javert excelentní. Srdce zaplesá například nad posloucháním Amandy Seyfried coby Cosetty. A u Fantiny Anne Hathaway, mi nejednou ukápla slza (I Dreamed A Dream), protože to, co tady tahle herečka předvádí, jsem od ní ani v nejmenším nečekala. 77% ()
Tímto se omlouvám panu Sweeney Toddovi, holiči z Fleet Street, jelikož jsem hrubě nedocenila jeho kvalitu, melodičnost písní a pěvecké umění vystupujících herců - neprodleně přihodím hvězdičku a budu tento film do konce svých dnů velebit. To "Bídníci" mi otevřeli oči, bída a utrpení z jejich zpěvu! Doufám, že už nikdy v životě neuslyším Wolverina a Gladiátora při pokusech o pěvecké kreace. Ale ne, tohle není k těmto pánům hercům fér: především nechápu, proč musela být zhudebněna prakticky každá blbá věta, ať už byla melodie sebehnusnější a slova do ní vůbec nepasovala. To se pak není co divit, když polovina zúčastněných zní, jako když kocourovi přišlápnete kulky. Být tohle další obyčejnou MLUVENOU verzí "Bídníků", budu si blahem pomlaskávat (jen nad pár nehezkými tlamami decentně ublinknu) a bouchnu tomu štempl se čtyřmi hvězdičkami. Francouzské revoluci navzdory. Nicméně ty operní árie nejen nudily k posrání (kamera úporně fixovala ksichty a nic se nedělo), ale navíc se mi v sebeobraně srolovaly boltce, kladívka vzteky prorazila bubínky a kovadlinky se v agónii oběsily na zoufalých třmíncích. Už nikdy více a teď si jdu pro uklidnění pustit třeba Nirvanu. 40% za obstojné kulisy a poměrně lahůdkové obsazení. ()
Jednak jsem viděl muzikál a druhak jsem přesně věděl, do čeho jdu, takže se žádné zděšení nekonalo. Naopak mi Hooperovo experimentální zpracování docela imponovalo, jen se těmi pár písničkami "na ksicht" zbytečně připravil o filmové hrátky, které mohly ony scény katapultovat do památných výšin. Když pak totiž nastoupí třeba koláž s One Day More, je to přesně taková nádhera, jaká by slušela i zbytku slavných melodií. (7/10) ()
Galerie (184)
Zajímavosti (52)
- Název filmu se objeví až před závěrečnými titulky. (griph)
- Někteří členové štábu byli na place často také oblékáni do kostýmů, a to z důvodu, že by se náhodou mohli objevit v záběru. (Pumpenzen)
- Hudbu k filmu nahrál v Londýně sedmdesátičlenný orchestr. Claude-Michel Schönberg dokonce napsal několik nových hudebních čísel. (Alca)
Reklama