Reklama

Reklama

Podmanivý příběh dívenky, která - lapena ve víru hořké rodičovské bitvy o její opatrovnictví - prosí o milost. Titulní hrdinka Maisie, která je zároveň vypravěčkou příběhu, přechází onen narůstající zmatek s nevinností, šarmem a velkorysou duší šestiletého dítěte. Stárnoucí rocková hvězda a obchodník se současným uměním, Susanna a Beale jsou tak zahleděni do sebe, že rezignují dokonce i na svou rodičovskou roli. Jejich boj o dcerku Maisie představuje jen další bitvu v epické válce dvou osobností. Všemu nasadí korunu tím, že si oba namluví naprosto nevhodné partnery – otec bývalou chůvu Margo a matka mnohem mladšího barmana Lincolna. Necitelnost, s níž si mezi sebou Maisie přehazují jako horký brambor, tak na dívce zanechává čím dál tím znepokojivější následky. Stále ostražitá Maisie si však začíná uvědomovat, že se z marasmu dospělácké dětinskosti a sobeckého zaslepení dostane jen a pouze vlastním přičiněním. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (159)

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Perfektně natočený film o tom, jak rozchodem rodičů trpí zejména ti nejzranielnější, jejich děti. Dětská herečka, která hrála Maisie, byla naprosto perfektní (jen na to nekoukejte s dabingem, ten se k holčičce moc nehodí) a sekundují jí všichni čtyři dospělí: Julianne More, Alexander Skarsgård (oujééé), Joanna Vanderham i Steve Coogan. Nabubřelé dospělé ego, kdy se rodiče dohadují, kdo z nich bude mít klíče od bytu, kdo bude bydlet v Anglii a kdo s kým bude spát či nespat. Do toho si přehazují jak horký brambor šestiletou Maisie, která všemi těmi hádkami trpí nejvíc a nemá, jak by se bránila. Za konec samotný dávám jednu hvězdu navíc, protože rozhovor u autobusu mě zkrátka dostal a Julianne se mi po tomhle filmu (i když jen na chvíli) hodně zprotivila. ()

Verka13 

všechny recenze uživatele

Takového otčíma bych taky chtěla.. Náhradní manželé rodičů (kteří jim měli pomoci svěřit dítě do péče) se spolu dají dohromady (což bylo jasné od jejich prvního setkání) a dítě si vezmou s sebou. Spíše než drama to připomíná telenovelu. Zachraňuje to však svým výkonem božská Julianne. ()

Reklama

bubun 

všechny recenze uživatele

Škoda. Chvílema mi to přišlo na čtyři, občas i na pět, ale toho sentimentu a hraní na city je tam přece jen o dost víc, než bylo nutné (a než by bylo efektivnější). Kladem jsou výkony většiny herců v hlavních rolích, hlavně Maisie (Onata Aprile), co mě naopak děsivě mučilo byl falešně znějící britský přízvuk Margo v podání Joanny Vanderham (což nechápu, když JE původem britka), a některá přílišná našroubování a zjednodušování ve scénáři. Oficiální text distributora je taky pěkná demence, hůř ten film snad ani popsat nemohl. Ve své podstatě proti tomu filmu nic nemám, ale nesnáším ten laciný patos, ten to prostě hned celé shodí, ačkoliv původní myšlenka byla záslužná a zpracování slušné. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Keď si prechádzam filmografiu režisérskej dvojice Scott McGehee & David Siegel, narážam viac menej bez výnimky na priemerné, či dokonca absolútne zbytočné filmy. Prečo je Maisie iná? Zaujímavá otázka, pretože sa v nijakom ohľade voči podobným filmom v podstate nevymedzuje, len úhľadne zapadá do kolektívu. A práve všednosť je jej výhodou - civilné zobrazenie vzťahov z očí malej Maisie a obozretné kľučkovanie dospelých medzi tým, čo jej povedať môžu a čo nesmú, a čo ona sama pochopí z náznakov, alebo naopak čoho si vôbec nie je vedomá pôsobí verne a uveriteľne. Kamera neustále stavia Maisie do centra všetkého diania a takmer ju nenechá opustiť hornú polovicu obrazu, čím zaujíma jej detskú perspektívu. Tým vie rozčesnúť diváctvo do niekoľkých skupín a diferencovať rozdielnosť ich pohľadu podobne, ako rozdielnosť vnímania samotných postáv. Deti vo filme uvidia niečo trochu odlišné ako dospelí, iní pohľad budú mať tí, čo niečo podobné zažili (príp. prežívajú) a tí, ktorí s tým nemajú žiadne skúsenosti. Možno to pôsobí ako obhajoba podlízavosti čo najširšiemu publiku, ale zvolený prístup napriek jemnej vykonštruovanosti mj. v záverečnej polhodine a dobre zvolené typové obsadenie malej Onaty Aprile, ale aj Julianne Moore a Stevea Coogana (priznajme si to, Alexander je tam len pre pekné oči, ktoré po celý čas robí) pôsobí profesionálne a námet zdatne doťahuje do konca. Na Onatu sa už teraz teším v ďalších filmoch, jej jednoduchý, prirodzený prejav je veľmi príjemným osviežením. 75% ()

Tosi 

všechny recenze uživatele

Film proběhne mezi prsty jako mravenec který neštípne, ale jen pošimrá. Mohlo to být o hodně lepší, kdyby scénárista trošku přitlačil na pilu. První půlhodinka se vleče, a dozvíme se jen, kdo bude špatnej a kdo hodnej. Nejzápornější postavu, tedy krkavčí matku, hrála Julianne Moore a to se jen tak nevidí. Běžně v těchto podobně laděných filmech vídáme neurvalou přetahovanou rodičů o vlastní dítě, ale tady jde o přetahovanou jen naoko. Oběma dvěma vlastně malá Maisie překáží v jejich kariéře a tak v podstatě zůstává na krku novým partnerům svých pravých rodičů. Malá Maisie sama poznává, že ti ji mají mnohem raději než její rodiče. Dopadne to zákonitě jak musí...Maisie odmítne máminu falešně otevřenou náruč a dobrovolně zůstává s novými opatrovníky. Škoda jen pomalejšího tempa, ale jinak moc pěkný a dojemný film. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (5)

  • Julianne Moore v interview uvedla, že pro roli Susanny jí byly inspirací Courtney Love a Patti Smith, které jsou rovněž jak matky, tak rockové hvězdy. (Stanislaus)
  • Natáčanie snímky prebiehalo na autentických miestach v americkom meste New York. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama