Reklama

Reklama

Mia a Brian se radují z narození dítěte a oddávají se rodičovským starostem. Miin bratr Dom se probouzí vedle Eleny, bývalé parťačky federálního agenta Hobbse, který šel celé partě po krku. Právě on Doma vytrhne z jeho poklidného života. Kupodivu mu nechce nasadit želízka, ale přichází s nabídkou, která se neodmítá. Hobbs se už dlouho snaží dopadnout bývalého příslušníka speciálních jednotek SEALs Owena Shawa a jeho gang, který svých schopností za volantem využívá k páchání zločinu. V Owenově analyticky chladnokrevném mozku vznikl plán na krádež nebezpečné technologie sloužící k výrobě zbraně hromadného ničení. Je potřeba mu v tom zabránit, proto se Hobbs obrátí na Doma a jeho parťáky s žádostí, aby své schopnosti tentokrát využili ve prospěch něčeho užitečného a protivníka porazili jeho vlastními zbraněmi. Výměnou za pomoc jim nabízí čistý trestný rejstřík pro všechny a možnost vrátit se domů. (TV Nova)

(více)

Videa (64)

Trailer 2

Recenze (1 357)

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Všetko ja také, ako v piatom dieli. V podstate je to sterilnejší piaty diel pretočený do inej podoby, ale s rovnakými ksichtami a rovnako parádnou akciou. Fast and Furious 6 je dobrý film, určite sa ho oplatí vidieť, ide v šľapajach série, spája ju dokopy, herci sú ochotní rozprávať tie nezmysly čo majú na papieri a z ich úst to vyznieva ako logické a filozofické zlato. Zároveň je to ten typ filmov na ktorý musíte pozerať s istou striedmosťou, do kina ísť s tým, že je to rýdzi popcornový výplach so scenárom napísaným na kolene, s hercami, ktorý dostávajú tučné inkaso za pár ksichtov, hlášok a skokov z auta do auta, nereálnej akcie a soundtrackom, ktorý v podstate len tvorí akčné dunenie v pozadí a pri závodoch vytasí nejakú tú hitovicu. Taká malá jednohubka pred letným šialenstvom. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Vsazení vysokooktanové akce do melodramatického rámce bylo vzhledem ke směřování série a k jejímu pojetí zlodějského týmu jako rodiny zřejmě nevyhnutelné. Melodramatické konvence jsou důvodem, proč film končí až na druhý pokus, proč má problémy s rytmem a proč se postavy řídí mentálními schématy na úrovni tříletých dětí. Rodinná tématika filmu brání v rozběhnutí, neboť po každé větší akční scéně následuje plkání o důležitých hodnotách, kterým je pouze nahrazována důmyslnější zápletka. Jediný, kdo dokáže nápadnou melodramatičnost reflektovat, je hlavní padouch, uvažující ze všech postav filmu nejracionálněji. V kontextu filmu poháněného nelogičnostmi a sentimentem představuje anomálii, která musí být odstraněna. ___ Jasný cíl filmu i přibližný způsob jeho dosažení je představen krátce po nostalgických úvodních titulcích (akcentujících logicky především "parťáckou" rovinu předchozích filmů) a teprve po jeho dosažení dochází k drobné modifikaci nevzrušivě přímočarého vyprávěcího vzorce: Torettova parta vymyslí, jak se dostat Shawovi na kobylku – Shaw je chytřejší a dopadnutí se vyhne, při čem exploduje několik drahých aut a zemře pár anonymních civilistů – Torettova parta vymyslí jiný plán, při jehož realizaci exploduje více drahých aut a zemře více anonymních civilistů... . Namísto postupného rozvíjení motivů a promyšleného dávkování informací jsou karty zbrkle vyloženy na stůl a jde se hlava nehlava za cílem (ani dvě malá "ženská" příběhová překvapení, jedno laciné, druhé hloupé, nijak nezvrátí dosavadní průběh událostí). Film je ještě víc narativně „dezintegrovaný“ než pětka, ale nerušené sledování v relaxačním „standby“ módu neumožňuje – požitek z atrakcí narušují ony často a ve vší vážnosti vedené dialogy. Kruciální problém pak představují samotné akční scény, rozbité množstvím zbytečných střihů a doražené očividnými digitálními triky (jediná automobilová honička z Jacka Reachera je zrežírovaná mnohem přehledněji než libovolná honička zde přítomná). __ Zatímco ženy jsou ve filmu nebezpečné, zrádné, bezbranné, po amnézii nebo pro pohled, mužům byly přisouzeny role neocenitelných ochránců, schopných milenců a excelentních řidičů. Šestý díl Rychle a zběsile je jednou velkou chlapskou pózou, filmem, z něhož je příliš patrná jistota sebou samým a hodnotami, které vyzdvihuje: pokud máte dost peněz, fyzické síly nebo zbraní (ideálně kombinací všeho uvedeného), můžete si dovolit na kohokoliv prakticky cokoliv. Jenom tím nesmíte ohrozit rodinu. Relativizace padoušských a hrdinských rolí skrze sebereflexivní poukázání na podobnost týmů, které proti sobě stojí (a jejichž členové se spolu utkají víceméně dle toho, jak je Roman spáruje), je nakonec jenom další z falešných gest, jimiž se Lin snaží zastínit skutečnost, že tentokrát vsadil na velké svaly, prázdné fráze a nabubřelou rétoriku více, než kolik je stotřicetiminutová žánrovka schopna unést. Nepopírám, pořád je to pleasure, ale po pětce, jejíž testosteronová přepálenost byla ještě vcelku přijatelná, mnohem více guilty. 70% () (méně) (více)

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Zbytečné řešit věrohodnost čehokoliv u filmu, kde fyzikální zákony neexistují a postavy jsou spíše komiksovými figurkami v zajetí patetických scének a přetažených chlapských žvástů. Dokud Hobbs mlátí týpka ve vyslýchací místnosti a tanky vyskakují z obrněných konvojů, je to fajn a nadhled s Linovým "gravityfuckoff" stylem z obrazu vyloženě tečou. Horší je to ve chvíli, když poletující Dom chytá poletující Letty - moment těžko stravitelný sám o sobě je ještě podtržen směšným dialogem o pár minut později. Scéna s nejdelší ranvejí všech dob je od premiéry filmu často omílaným fórkem, tak ji raději necháme být. Naštěstí je ve filmu pořád dostatek báječně předimenzovaného testosteronu. Jednomu se chce až brečet, když si uvědomí, jak moc nevyužitá je bitka Dwayne Johnson vs. Kim Kold... ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Jak se tak koukám na ty obrázky, jakoby jsme honili naše zlý dvojčata." Na dvě hoďky byla podmínečně pozastavena platnost většiny fyzikálních zákonů a já jsem za toto rozhodnutí vděčný. Zejména proto, že kromě úderů, nábojů či pneumatik se nešetřilo ani chlapáckejma hláškama a toho si já cením. Kromě toho si rozhodně budu dlouho pamatovat výjezd tanku z kamiónu na dálnici, skvělý bitky Michelle Rodriguez s Ginou Carano i skoky do hlubiny hluboký tak, že ani Hluboký hrdlo tak hluboký nebylo. Asi by nebyl problém najít ve filmu několik stovek nesrovnalostí, ale ty v dýmu z driftujících pneumatik není těžký přehlédnout. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// So, we went big once. Then we went bigger. It's time to go the biggest! But wait, what the fuck do we do next time? Guys, I think we have run out of the adjectives! ...pakliže ale odbočím, přiznávám bez mučení, že to byla poměrně stejně hříšná zábava, jako v případě minulého dílu - s tím rozdílem, že pátý díl jsem neměl problém si pamatovat rok poté. V tomhle případě se mi vybavuje jeden lepší souboj koček v metru, xicht hlavního záporáka a matně scéna s tankem. A to je málo... bídně málo. 50% ()

Galerie (82)

Zajímavosti (62)

  • Hobbs (Dwayne Johnson) stejně jako v předchozím díle používá Smith & Wesson Model 629, známý také jako Colt Python. (Axarus)
  • Tržby ze severoamerických kin činily 238,7 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 788,7 mil. (NIRO)

Související novinky

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

Reeves jako záporák v Hobbs a Shaw?

29.04.2019

Sérii Rychle a zběsile není teasování velkých záporáků ke konci filmů nijak cizí. Šestý díl měl jako hlavního antagonistu Owena Shawa (Luke Evans), na konci filmu se ale představil jeho bratr Deckard… (více)

Justin Lin a samurajští zabijáci

Justin Lin a samurajští zabijáci

18.10.2017

Po 4 dílech Rychle a zběsile utekl Justin Lin ke Star Treku a dosud nevíme, co bude točit dál. Z jeho bourneovky s Jeremym Rennerem sešlo a Space Jam 2 nezní dvakrát reálně, slušnou šanci na… (více)

Z Raidu do Star Treku

Z Raidu do Star Treku

27.07.2015

Třináctým celovečerním Star Trekem se bude slavit padesáté výročí celé značky. Režisér Justin Lin (Rychle a zběsile 5) si tak musí připravit spoustu trumfů, aby uspokojil širokou fandovskou základnu.… (více)

Nejúspěšnější herec roku 2013: Dwayne Johnson

Nejúspěšnější herec roku 2013: Dwayne Johnson

20.12.2013

Magazín Forbes uveřejnil tradiční výroční žebříček herců, kteří zajistili Hollywoodu nejvyšší zisky. Na prvním místě poměrně překvapivě trůní Dwayne „The Rock“ Johnson, jehož filmy souhrnně utržily… (více)

Reklama

Reklama