Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Lucas VidalHrají:
Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Michelle Rodriguez, Luke Evans, Tyrese Gibson, Gina Carano, Sung Kang, Gal Gadot, Ludacris, Jordana Brewster (více)Obsahy(3)
Mia a Brian se radují z narození dítěte a oddávají se rodičovským starostem. Miin bratr Dom se probouzí vedle Eleny, bývalé parťačky federálního agenta Hobbse, který šel celé partě po krku. Právě on Doma vytrhne z jeho poklidného života. Kupodivu mu nechce nasadit želízka, ale přichází s nabídkou, která se neodmítá. Hobbs se už dlouho snaží dopadnout bývalého příslušníka speciálních jednotek SEALs Owena Shawa a jeho gang, který svých schopností za volantem využívá k páchání zločinu. V Owenově analyticky chladnokrevném mozku vznikl plán na krádež nebezpečné technologie sloužící k výrobě zbraně hromadného ničení. Je potřeba mu v tom zabránit, proto se Hobbs obrátí na Doma a jeho parťáky s žádostí, aby své schopnosti tentokrát využili ve prospěch něčeho užitečného a protivníka porazili jeho vlastními zbraněmi. Výměnou za pomoc jim nabízí čistý trestný rejstřík pro všechny a možnost vrátit se domů. (TV Nova)
(více)Videa (64)
Recenze (1 357)
Bližšie než k Rýchlo a zbesilo 5, má táto strojovo strnulá scénáristická rýchlokvaska k Smrtnosnej pasci 5. Porada, akcia, porada, akcia, porada, akcia a tak stále dokola. Pričom porady nie sú vtipné ako by chceli, a akcia je komicky prepálená a na najúspešnejšiu akčnú sériu súčasnosti nedostatočne prehľadná. Ďalej sa šestka neodohráva v príťažlivom exotickom prostredí ako päťka, má dejové odbočky, ktoré ju zbytočne naťahujú a uberajú jej na dymanike (návšteva väzenia, závody Diesela s Rodriguez), a všetky jej highlighty sme videli v traileroch. ()
Och ola, tak tohle byl sexy bijáček, autíčka, holčičky, chlapečci, akcička, hmm každej si slízne to svoje o tom žádná. Mě osobně nejvíc dostávaly auto honičky a samozřejmě takovej předčasnej ježíšek v podobě fightu Michelle x Gina, mluvím o tom v metru, ten byl těžce stopořovací. Ten druhej na konci stejně jako celá závěrečná mlátička v letadle už byl prožvejkanej, protože rychlej střih a pojebanej zoom zesral víc než by dokázal sloní průjem. Přitom ty dvojice tam byly žurnalový a některý efektky rovněž zlatonosný, ale prostě kamera, ta kamera. Samozřejmě musím ocenit "mostní objetí" Vina s Mišelkou, tohle přesně dělám s holkama každou středu. A samozřejmě Jasonek mezi titulky hodně namlsal...sedmičko rychle pojď k páníškovi. ()
Vsazení vysokooktanové akce do melodramatického rámce bylo vzhledem ke směřování série a k jejímu pojetí zlodějského týmu jako rodiny zřejmě nevyhnutelné. Melodramatické konvence jsou důvodem, proč film končí až na druhý pokus, proč má problémy s rytmem a proč se postavy řídí mentálními schématy na úrovni tříletých dětí. Rodinná tématika filmu brání v rozběhnutí, neboť po každé větší akční scéně následuje plkání o důležitých hodnotách, kterým je pouze nahrazována důmyslnější zápletka. Jediný, kdo dokáže nápadnou melodramatičnost reflektovat, je hlavní padouch, uvažující ze všech postav filmu nejracionálněji. V kontextu filmu poháněného nelogičnostmi a sentimentem představuje anomálii, která musí být odstraněna. ___ Jasný cíl filmu i přibližný způsob jeho dosažení je představen krátce po nostalgických úvodních titulcích (akcentujících logicky především "parťáckou" rovinu předchozích filmů) a teprve po jeho dosažení dochází k drobné modifikaci nevzrušivě přímočarého vyprávěcího vzorce: Torettova parta vymyslí, jak se dostat Shawovi na kobylku – Shaw je chytřejší a dopadnutí se vyhne, při čem exploduje několik drahých aut a zemře pár anonymních civilistů – Torettova parta vymyslí jiný plán, při jehož realizaci exploduje více drahých aut a zemře více anonymních civilistů... . Namísto postupného rozvíjení motivů a promyšleného dávkování informací jsou karty zbrkle vyloženy na stůl a jde se hlava nehlava za cílem (ani dvě malá "ženská" příběhová překvapení, jedno laciné, druhé hloupé, nijak nezvrátí dosavadní průběh událostí). Film je ještě víc narativně „dezintegrovaný“ než pětka, ale nerušené sledování v relaxačním „standby“ módu neumožňuje – požitek z atrakcí narušují ony často a ve vší vážnosti vedené dialogy. Kruciální problém pak představují samotné akční scény, rozbité množstvím zbytečných střihů a doražené očividnými digitálními triky (jediná automobilová honička z Jacka Reachera je zrežírovaná mnohem přehledněji než libovolná honička zde přítomná). __ Zatímco ženy jsou ve filmu nebezpečné, zrádné, bezbranné, po amnézii nebo pro pohled, mužům byly přisouzeny role neocenitelných ochránců, schopných milenců a excelentních řidičů. Šestý díl Rychle a zběsile je jednou velkou chlapskou pózou, filmem, z něhož je příliš patrná jistota sebou samým a hodnotami, které vyzdvihuje: pokud máte dost peněz, fyzické síly nebo zbraní (ideálně kombinací všeho uvedeného), můžete si dovolit na kohokoliv prakticky cokoliv. Jenom tím nesmíte ohrozit rodinu. Relativizace padoušských a hrdinských rolí skrze sebereflexivní poukázání na podobnost týmů, které proti sobě stojí (a jejichž členové se spolu utkají víceméně dle toho, jak je Roman spáruje), je nakonec jenom další z falešných gest, jimiž se Lin snaží zastínit skutečnost, že tentokrát vsadil na velké svaly, prázdné fráze a nabubřelou rétoriku více, než kolik je stotřicetiminutová žánrovka schopna unést. Nepopírám, pořád je to pleasure, ale po pětce, jejíž testosteronová přepálenost byla ještě vcelku přijatelná, mnohem více guilty. 70% () (méně) (více)
Trošku mám pocit, že 20. léta 21. století jsou o akčních sériích Expandables a Rychle a zběsile. Jenže zatímco Expandables mělo tendenci odkazovat na akčňáky osmdesátých a devadesátých let, tak Rychle a zběsile má hlavní prim ve vozovém parku s akcí, která je více než přehnaná, ale snést se v tomto díle sem tam i dá. Příjemnej relax a kopa známých herců. Nic víc, nic míň. Vzorově tupej, ale funkční blockbuster. ()
Vůbec nechápu, co proti tomuhle akčnímu filmu někdo něco má...?! Jako střih je právě parádní, je přesně sekanej ve stejnejch intervalej jak v klidných, tak v akčních scénách, takže alespoň při domácí projekci mne osobně vůbec nerušil. Hodně se tam první hodinu kecá a je to takový samozřejmě teenagersky uhozený a trapný. Ale je to kvalitní, rychlý, Dwayne Rock vládne plátnu při každým nástupu, úžasný jsou fighty v metru (ten zápornej "Japonec" je fakt dobrej ... , sakra vždyť to je Joe Taslim z The Raid (2011), díky uživateli/kámošovi RAIMI za upozornění...!! ;-) )) ... závěrečná půl hodina, kterou jsem vůbec nečekal je pak opravdu hodně super. Sice to není tak dobrý jako pětka, ale je to parádní. Možná jsme čekali víc, ale ony ty "Furiousy" nikdy nebyly kdo ví co, jen ta pětka byla ohromným překvapením a té se už nic asi nevyrovná ... Za mě spokojenost. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (62)
- Ve scéně, kdy Luke Hobbs (Dwayne Johnson) jede svým vozem tunelem na vojenskou základnu z Londýna do Španělska, volá do Londýna celému týmu a sděluje jim své plány, je oholen a nemá svou bradku. Po příjezdu na vojenskou základnu ji ale opět má. (JEDNATEL)
- Natáčelo se od 30. července do 17. prosince 2012 v Londýně, Los Angeles, Glasgow, na Tenerife, v Rusku a Hong Kongu. (Gabushka)
- Scéna s obřím letounem An-124 je přinejmenším přitažená za vlasy. Letoun dokáže vyvinout tah 229,5 kN na každém motoru a je tedy nemožné, aby ho dva silné automobily byť jen silně zbrzdily. Proražení čumáku sportovním automobilem bez vážnějšího poškození je v podstatě nemožné - nákladový prostor je oddělen dvoudílnou sklopnou rampou, za kterou se navíc nachází podvozek letounu a přepážka s meteoradarem. (Foxhound#1)
Reklama