Reklama

Reklama

Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (983)

Matty 

všechny recenze uživatele

Film natolik zaujatý svou formou, až přestává být podstatné, že má i nějaký obsah. Hypermedializovaný styl bez přísně dodržované kontinuity mezi záběry částečně omlouvá rozdrobenost zápletky, škoda však, že jeho modernost nenachází adekvátní odezvu ve vyznění filmu, které je naopak velmi konzervativní (heroizace policejní práce, potlačení náznaků latentní homosexuality ve prospěch tradičního rodinného modelu). Počínání ústřední dvojky, která svou službu vlasti proměnila v něco mezi videohrou a reality-show, není podrobováno kritice, kterou by tak jako tak oslabovalo „empatické“ přejímání jejich úhlu pohledu a rozšíření náhledu do jejich životů o soukromou sféru. Oba dva přitom očividně trpí poruchami sebeovládání a užívají srovnatelně razantních postupů jako grázlové, na nichž si vybíjejí vztek. Nepopírám, že pár záběrů je zatraceně cool (Gyllenhaal klikující za svitu neonů) a že se Anna Kendrick rozkošně usmívá (nic jiného jí scénář ani nepředepisuje), ale jako taková postrádá Patrola hloubku, koncept i jakékoli estetické kvality. 70% ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Když jsem viděl trailer na tento film, tak, nevím proč, jsem mu moc nevěřil. Nevěřil jsem, že to bude tak dobré, abych na to musel jít do kina, tak jsem si počkal a zhlédl film doma. Musím říct, že jsem rád, že jsem se spletl. End of Watch je naprosto parádní film, kde se kombinuje ruční kamera s normální, takže chvílemi máte pocit, že nesledujete film, ale dokument. Navíc Gyllenhaal a Peña jsou jedni z nejsehranějších parťáků, co jsem kdy viděl. Ta chemie mezi nimi je opravdová a člověk jim doslova žere i s navijákem fakt, že už spolu pár let slouží u policie. Do toho všeho Anna Kendrick (moje velká slabost) a odzbrojující závěr. V takovýhle chvílích jsem rád, že nemám vždy pravdu, a že jsem tomuto filmu křivdil. 100 %. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $7miliónovTržby USA $41,003,371Tržby Celosvetovo $55,763,961Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,509,469 //počet predaných kusov 420,686Tržby za predaj DVD v USA $16,054,436 //počet predaných kusov 883,483║ Režisér David Ayer je thrillerový žralok, jasný dravec v týchto žánrových vodách, a zas sa prekonáva a ponúka strhujúcu policajnú jazdu, kde nechýba dávka silného atmosférického špinavého napätia, drsnej akcie, vypätých momentiek, úplne to strhlo /100%/ ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

O švestkách, které to s heslem "Pomáhat a chránit" myslí vážně. Občas to sice příliš hraničí s heroizací a náborovkou, ale v tomhle případě to nevadí díky podání prostředí, do kterého je film zasazený. Divák přímo cítí špínu míst, kde by normální člověk nechtěl strávit ani minutu, všeobecnou anarchii, dlabání na nějakou hodnotu člověka a intenzivní pocit ohrožení. Akční scény jsou velmi sugestivní a dobře rozeseté po celém filmu. Jediný, čeho na mě bylo moc, byly ty občasný trochu patetický proslovy, ale to holt už v americkým filmu člověk musí čekat. Co mě rozsekalo byla věta Janet: "Tohle už nebudeš potřebovat." :) ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

POMÁHAT parťákům, CHRÁNIT pospolitost (rodinnou i policejní). Občas ledabyle naskládané střípky ze služby i soukromí řadových poldů, svým nasnímáním oscilující mezi klasickým filmem, PC hrou a reality show (ala opuchlé bengo Seagal v New Orleans). Oproti Training Day či Street Kings značný odklon od kudrlinek dějových konstruktů, přesvědčivě zahrané ústřední dvojkou (včetně improvizací) a navrch jedna z nejsilnějších smutečních řečí ever (působivá ve své stručnosti). Chleba policejní práce tak tvrdý, že se nehodí ani pro přemnožené králíky ze South Central - čtyři prsty (vlastně hvězdy) pro krále losangeleských policestory Davida Ayera.. „We stand watch together. The thin-blue-line, protecting the prey from the predators, the good from the bad. We are the police.“ Los Angeles Plums Dept. Dal bych se k nim, ale pinkat si plácačkou a usínat za benzínkou má taky své kouzlo.. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (36)

  • Kvůli autenticitě byly některé scény natočeny kamerami, které měli Jake Gyllenhaal (Brian Taylor) a Michael Peña (Mike Zavala) připevněny na hrudníku. (Pria)
  • Všechny policejní vozy ve filmu jsou Ford Crown Victoria ve verzi Police Interceptor. Jednalo se o vůbec nejrozšířenější policejní vozidlo v celé Severní Americe. (Adrai)

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Tom Hardy opouští Suicide Squad

Tom Hardy opouští Suicide Squad

16.01.2015

Že to znělo až příliš dobře na to, aby to byla pravda? No, byla to pravda, ale herci míní a Hollywood mění. Řeč je samozřejmě o comicsové týmovce Suicide Squad, jejíž snové obsazení ještě včera… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno