Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 2154 a Země je přelidněná, nemocná a znečištěná. Chudí obyvatelé planety žijí ve slamech, zatímco bohatí a mocní žijí na Elysiu, vesmírné stanici na oběžné dráze, těsně nad zemskou atmosférou. Spider, hacker žijící na Zemi v Los Angeles, provozuje lety raketoplánů na Elysium, aby propašoval lidi, kteří by tam použili Med-Bays, zařízení, která mohou léčit jakoukoli nemoc nebo špatný stav. Ministr obrany Elysia Delacourtová nechá sestřelit dvě kosmické lodě ve vesmíru, klidně zabije všechny na palubě raketoplánů a ten, který dosáhne Elysia, je zadržen. Pasažéři jsou zatčeni a deportováni zpět na Zemi. Prezident Patel pokárá Delacourtovou za její činy a pohrozí propuštěním při dalším podobném incidentu. Ta tajně nabízí generálnímu řediteli firmy Armadyne Corp, Johnu Carlylovi, doživotní zbrojní kontrakty výměnou za počítačový program, který umožní Delacourtové provést převrat a dosadit ji na prezidentský post. Carlyle program vymyslí a uloží ho do svého mozku. Na Zemi Max Da Costa  pracuje pro Armadyne Corp jako dělník, ovšem je náhodou vystaven smrtelné dávce radiace. Dostane léky s tím, že mu zbývá jen pět dní života. Max a jeho přítel Julio přijdou za Spiderem a uzavřou s ním dohodu. Pokud Max dokáže ukrást data související s Elysiem Johnu Carlylovi, zařídí Maxovi dopravu do Elysia, aby mohl použít Med-Bay k vyléčení své nemoci... (TV Nova)

(více)

Videa (17)

Trailer 1

Recenze (1 604)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TA VĚC V MÉ HLAVĚ MŮŽE KAŽDÉHO UČINIT OBYVATELEM ELYSI A TY VÍŠ, JAK SE K TOMU DOSTAT.…“ /// Dlouho nechápu, co proti Elysiu máte. Nezávazný pokračování Districtu mě baví a to, že i ta úvodní hoďka byla vlastně jen vyvoněný nic, mi dochází až na konci. Stejně bych za ni klidně fláknul 4*! Bohužel pak…místo gradace příběhu jen běžej obrázky a příběh začíná bejt hrozná krávovina. Nedokážou mě vtáhnout do děje a necejtím vůbec žádný emoce, i když se snažej jako kráva. Ten příběh nemá nic, co by mě vyrajcovalo. Je mi u prdele, jestli někdo chcípne, nebo snad přežije. Objevivší se padouch je klišoidní blb, a tak jen sleduju obrázky. Proti Elysiu je druhej Star Trek nabušená filmová jízda! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevadí mi, že v akčních bitkách jeden na jednoho je hovno vidět. Hlavně když poznám vítěze.... 2.) Chystám se v L.A. vytvořit mexickou čtvrť. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE **** NAPĚTÍ * ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Abych to jen objasnil, nízké hodnocení nedávám proto, že by mi bylo Elysium ideologicky odporné (neskrývaně pohádková myšlenka o vzájemné pomoci je sympatická a navíc přesahuje ideologický rámec), spíš mi jde o to podání, které je na Blomkampa až překvapivě nezáživné a poměrně krotké. Souhlasím, že se stylistickou rozdílností, která stojí na dvou polarizovaných světech, se tu pracuje vcelku důsledně (shaky-camové rvačky na Elysiu se asi dají obhájit pomyslným splýváním obou světů, ovšem přijde mi to už trochu na hraně), ale vypravěčsky je to nezvládnuté. Snímek nevytváří téměř žádné napětí, protože vše je jasně dané a předem odhadnutelné a ten proces, ve kterém se dospívá k cíli, není zábavný. A jen si odškrtávat pomyslná políčka při využití deadlinů nebo načasování zlomů ve vyprávění mě nebaví, když to nemá šťávu. Chápu, že čistě z hlediska hollywoodské blockbusterové tradice nebo případného míšení poetik je Elysium pro někoho docela podnětné, ale u mě to přebíjí nízká prokreslenost (i ideologická) fikčního světa (jasně, hraje se na typy, ale podle mě to nefunguje), která svým jednoduchým černobílým náčrtem pro mě není nijak intelektuálně stimulující. Navíc pokud bychom se tedy chtěli bavit o přejímání postupů ruské montážní školy a jejich následné kombinace s hollywoodskými konvencemi, v obou případech si film vybírá to horší (typy a schémata) a dohromady to není moc průkopnické nebo objevné. Něco jiného by bylo, kdyby se tu třeba pracovalo víc s detailem nebo alespoň náznakem s intelektuální montáží - takhle ta "typovost" není stylem filmu nijak dál podpořená a rozvedená, nebudeme-li se bavit o zjevných věcech jako kostýmy, akcent apod. Je to škoda, protože určité momenty vypadají slibně a je z toho cítit snaha o trochu hlubší charakterizaci postav i světa (roboti jako prostředek zotročení pozemšťanů, který se po vykonané revoluci stává naopak synonymem pro diktaturu proletariátu; Krugerova sadistická povaha je vyjadřována typem zbraní, které používá atd.). Spíš než odvážný antikapitalistický (nebo komunistický, chcete-li) pamflet mi to ale připadá jako povídka o imigraci a zdravotní péči pro všechny, kterou by mohli ve favelách pouštět dennodenně, ale nikdo by stejně nehnul prstem. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Devátý okrsek jsem považoval za zjevení na poli skomírající sci-fi a Blomkampa za zvěstovatele lepší budoucnosti žánru. Ne, že bych v tom snímku nenašel žádné slabiny, ale film spadá do kategorie sympaťák, kde máte tendenci nedostatky velkoryse přehlížet. Elysium mělo potvrdit Blomkamovo postavení coby nadějného talentu a žánrového specialisty. Jenže skutek utek. Elysium je po obsahové stránce tupé béčko, kde pokusy o myšlenkovou nadstavbu vyznívají nedůvěryhodně. Charaktery jsou ploché, příběh mělký a svět, který Blomkamp vytvořil, je naivní a nefunkční. Herců mi bylo až líto, obzvlášť Jodie Foster. Té to sluší v áčkové produkci, ve filmech tohoto ražení působí nepatřičně. Pro toho, kdo sleduje produkci tohohle ranku, může jít o průměr, ale já čekal vážně víc. Podstatně víc. A to jsem přitom byl varovaný řadou negativních komentářů. Celkový dojem: 25 %. ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Hrdé béčko s řadou vkusných propriet a detailů a svižným dějovým kolotočem. Řada věcí však zůstává využita jen z půlky nebo úplně opomenuta (endoskeleton je jen zbytečným lákadlem, uspěchané finále). Srovnání s Blomkampovým debutem ubližuje Elysium hodně. Přerod ze sobeckého člověka z davu v hrdinu lidu je tentokrát velice nepřesvědčivý, Matt Damon v titulní roli nevýrazný a nadhozené sociální téma tak nemá konkrétní podobu a neodráží se v konkrétních situacích (vzpomeňme na Wikusovo sbližování se s „fookin prawns“). Největším kamenem úrazu však bohužel není absence emocí, ale absence pořádné akce. S tou se sice chytře šetří a jednotlivé segmenty jsou pěkně navrženy, ale rozklepaná kamera, rychlý střih a převaha detailních záběrů brání diváku se v akci orientovat, natož si jí užít. Záměrné zastřešení béčkovými hereckými výkony (bez výjimky!) nejvíce pochopitelně sluší démonickému nasranému komikovi Sharlto Copleymu. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých TOP 10 nejočekávanějších letošních filmů dopadl rozpačitě. Neill Blomkamp zůstává pozoruhodným režijním talentem, z něhož je cítit až fanouškovský zápal pro inteligentní science fiction, stejně jako v případě Districtu 9 ale filmu podtrhává nohy scénář, tentokrát bohužel ještě silněji. V Elysiu se mísí spousta věcí, které jsou výborné, s věcmi, které mají do výbornosti daleko, výsledkem jsou tak nutně rozpaky. Nejprve co se mi nelíbilo. 1) Tupé černobílé levičáctví. Po většinu stopáže není tak markantní, takže bych ho ještě zkousl, ale v závěru, kdy je divákům s naprosto vážnou tváří předkládán prostoduchý happyend, jsem se s filmem s konečnou platností rozešel. Komukoli s půlkou mozku, tedy komukoli, kdo je schopen vyvodit důsledky levicových idejí, musí dojít, že to fungovat nebude. Pár lékařských lodí (i kdyby jich bylo mnohonásobně víc, než nám bylo ukázáno - dejme tomu 1000) vybavených medikójemi bude pokojně cestovat od slumu ke slumu za účelem vyléčit přelidněnou Zemi, lidé budou pokojně stát ve frontách a trpělivě čekat ... to určitě. A kdybych naopak přijal předpoklad, že "zdroje tu jsou", tedy že zdravotnických lodí byl dostatek, zasloužil by si film snad ještě nižší hodnocení, protože hyperbolizování všech bohatých do role sviní, kteří chudáky na Zemi utlačovali jen tak, pro radost ... to by byla od Blomkampa hodně přestřelená manipulace, kterou bych nebyl ochotný akceptovat. 2) Děravost scénáře, nedomyšlenost, spoléhání na náhody. Veškeré aktivity onoho Spiderova "odboje" (=zločineckého gangu) jsou totálně divné. Kde berou kódy, kde berou lodě? Proč s nimi obrana Elysia něco neudělá a radši je po jedné odstřeluje, až když jsou na cestě? Proč nemá Elysium vybudovanou nějakou moderní vyspělou obranu, ale využívá k sestřelení lodí vyšinutého agenta, který je ručně (!!!) sestřeluje ze Země (???). Kriminálník se svým noťasem dokáže se správnými kódy přepsat celý systém? Kriminálník dokáže po jedné sekundě pohledu na dlouhatananánský kód vyvodit, že drží v rukou poklad i co všechno onen poklad dokáže? Všude na Zemi je chudoba a choroby, zničené domy, ale při leteckých pohledech se zdá, že všude fungují světla (=elektrika)? Medi-kóje nevyléčí bodnou ránu do krku, ale granátem odstřelenou půlku palice ano? Anebo on po tom ustřelení kebule neumřel? Really?! 3) Patos, patos, hloupý patos. I tu levicovost bych snesl, kdyby nebyla prokládána zpomalenými sluníčkovými záběry na hrdinovo dětství. A moudrá pohádka o hrochovi a surikatě z úst roztomilé holčičiky umírající na leukémii? Bože, proč?! :-D ______ A co se mi naopak velmi líbilo. 1) Skvostná sci-fi výprava. Úžasný design Elysia. Dole na Zemi naopak vše vypadá velice skutečně, opotřebovaně, špinavě. Svět, ve kterém se příběh odehrává, je zrealizován na výbornou. 2) Agent Krueger v podání Sharlta Copleyho. Úžasně zahraný magor. 3) Určité momenty ve scénáři. Spoiler alert! Například chvíle, kdy se Krueger rozhodne převzít nad Elysiem kontrolu. Jsem přesvědčen o tom, že kdyby se film zabýval výhradně pokusem Delacourtové o státní převrat a Kruegerovým následným armádním pučem a zradou, byl by o několik tříd lepším. Na tu pohádku o chuďasovi, který všechny zachrání, se prostě měli od základu vykašlat :-) () (méně) (více)

Galerie (121)

Zajímavosti (36)

  • Náklady na výrobu byly zhruba 115 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • Severoamerické tržby dosáhly 93,1 milionu amerických dolarů, celosvětové pak činily 286,1 mil. (NIRO)
  • „Zaujímam sa aj o politiku, takže keď mám hotové prostredie, postavy a príbehy, vždy mi tam chtiac-nechtiac preniknú politicko-spoločenské témy. Snažím sa ich však uchopiť s ľahkosťou a nadhľadom. Diváci k týmto témam určite zaujmú iný postoj, ak sa objavia v sci-fi žánri. Najdôležitejšie pre mňa je, aby bol film zábavný a pod povrchom skrýval hodnotnú ideu. Aby to skrátka nebolo len o pokore," vyjadril sa režisér Neill Blomkamp. (kacer4)

Související novinky

RoboCop přišel o režiséra

RoboCop přišel o režiséra

16.08.2019

Režisér filmů Elysium a především chváleného District 9 Neill Blomkamp se té smůly nezbaví. Jeho pokračování Vetřelce se Sigourney Weaver bylo zaříznuto poté, co se Ridley Scott rozhodl pokračovat ve… (více)

Neill Blomkamp a návrat RoboCopa

Neill Blomkamp a návrat RoboCopa

13.07.2018

Tak nakonec ne Vetřelec, ale RoboCop. Režisér Neill Blomkamp se zapsal do paměti všech fanoušků sci-fi s povedeným District 9, po něm přišlo nevýrazné Elysium a nakonec Chappie. Mezitím ale dlouhé… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

Hugh Jackman jako kumpán sci-fi rapperů

Hugh Jackman jako kumpán sci-fi rapperů

30.09.2013

Přestože Elysium značnou část diváků zklamalo, následující film Neilla Blomkampa budí zájem a postupně sbírá hvězdy. Plakátovou tváří bude bezpochyby Hugh Jackman, který na filmovém festivalu v… (více)

Reklama

Reklama