Režie:
Martin ScorseseScénář:
Terence WinterKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Leonardo DiCaprio, Jonah Hill, Margot Robbie, Matthew McConaughey, Kyle Chandler, Rob Reiner, Jon Bernthal, Jon Favreau, Jean Dujardin, Joanna Lumley (více)Obsahy(1)
Film Vlk z Wall Street přináší podívanou z doby, kdy na Wall Street vládla pravidla Divokého Západu. Jen místo pistolníků na koních se tu prohánějí jachty a nahé blondýny a místo prachu nad prérií víří vzduchem bankovky. Někdy dokázal vydělat i 12 milionů dolarů za pouhé tři minuty. A peníze uměl také pěkně roztáčet. V jeho kancelářích běžně defilovala nahá dívčí dechovka, šňupaly se velehory kokainu, pořádaly se závody v házení trpaslíky, opice jezdily na kolečkových bruslích a se svou ženou souložil na matraci ze samých bankovek. Když mu v Londýně na večírku došly drogy, vzbudil svou newyorskou sekretářku, aby mu je poslala soukromým tryskáčem. Po každém velkém mejdanu ale přichází i odpovídající kocovina. Zvlášť, pokud kouzlení s akciemi je více než jen kreativní. FBI vás pak chce zatknout a mnoho dalších se chce pomstít. (Bontonfilm)
(více)Videa (39)
Recenze (2 498)
Sex, drogy, alkohol, prachy. děvky. zdá se, že práce burzovního makléře je pro mně jako stvořená. Chválit tady Leův herecký výkon je stejný, jak chrstnout hrneček vody do moře. Tady už fakt žádný kecy nemaj cenu, já to prostě drahý Leo vidím na předávku zlatýho plešounka a pak zase hajdy zpátky před kameru. Totéž se dá říct o Martym, vemte všechyn jeho dosavdní filmy znásobte to nejlepší z nich deseti a pak se kvalitou možná přiblížite k Vlkovi z Wall Street......No, ok trošku přeháním, ale jak jinak vas mám přinutit zvednout ty vaše líný prdele a poslat je do kina, aby se spolu se zbytekem vašeho já oddali totálně dokonalý filmařině, výborným hereckým výkonům a do posledního zkurvenýho písmenka vymazleným dialogům. Já jsem totiž takovej váš hodnej strejda a pokud jde o zážitky z filmů, myslím to s vámi dobře. Tak šup do kina chátro jedna nezbedná ať konečně zažijete pořádnej filmovej orgáč. ()
Tentokrát nebudu (snad) koment moc rozmazávat, protože není ani co ... Materiál dlouhý tři hodiny zpracovává dvě témata: a) svět drog u bohatých lidí , b) život a svět kapitálového trhu. Vzhledem k tomu, že bod A mám za svůj život dopodrobna "zpracovaný" a prožitý, a z bodu B mám jakés takés povědomí a zkušenosti, film mi nabídl pouze podívanou, kterou znám .. znám ji dobře .. a užil jsem si jí za život až nad hlavu. Atraktivita filmu nikam nesahá, drží se při zemi a sledovat 3 hodinové šaškování sjetých týpků mne fakt nebavilo. Ono v reálu je to zábava, ale koukat na přehrávání sjetých zbohatlíků je nudné až trapné ... Takže mi to připadlo jako trapná groteska. O kapitálových trzích se dozvíte něco ze začátku a klasické vyjebávky jsou zpracovány jen okrajově, takže vlastně nic. Scorsese evidentně nevěděl, co točí a kam směřuje. Ale musel si to prostě natočit, aby si dokázal, že na to ještě má. Nemá... Trapné 3 hodinové tajtrdlíkování, film o ničem který vede od nikud nikam ... Modlil jsem se, aby už byl konec ...ale aspoň jsem u toho na mobilu trochu pohnul s GTA 3 ... Úspěch u diváctva jest opět trapnou a ubohou ukázkou oslavy něčeho a někoho, kdo je jen vybudovaný lživý falešný "klenot" a DiCaprio mne bohužel v kalhotkách nevzrušuje ... ()
VLK Z WALL STREETU je na jednu stranu nadšeně přijímán jako režisérův návrat na pomyslný vrchol, když je přirovnáván k jeho taktéž biografickým vyprávěním o gaunerech v CASINU a MAFIÁNECH, ale na tu druhou je odmítán jako oslava bakchanálií a neetického způsobu života protagonisty Jordana Belforta. Obojí (jak přirovnávání, tak odsudek kvůli dezinterpretaci) ale není na místě, protože na nejdelší Scorseseho epice jsou nejpozoruhodnější odchylky jak v kontextu tvorby amerického spratka, tak od norem hollywoodské kinematografie._____ Odlišnost od dvou výše zminěných kultovních počinů a zároveň ústřední sjednocující princip spočívá v rozporu mezi tím, jak jsou věci prezentovány na venek, a tím, jak se skutečně mají. V prologu vidíme reklamu na financováním se zabývající firmu Stratton Oakmont, jež je představena jako spolehlivá, stabilní a proklientsky orientovaná, aby bylo následně odhaleno, že není vše takové, jaké se zdá být. S nastoleným konfliktem se systematicky pracuje i nadále: když je vyprávění omezeno na ústřední postavu Belforta, ale přitom obsahuje i vševědoucí pasáže (např. vsuvky s agentem FBI); když je zpochybňována spolehlivost přepsáním dříve viděného (barva auta, jízda s mozkovou obrnou); když nám "hrdina" odpírá určité informace, ale přitom značně sebeuvědomělé vyprávění skočí v čase vpřed či vzad, aby tuto mezeru vyplnilo (např. vzpomínky na minulou noc při hádce s manželkou či po probuzení se v letadle); když se noříme hlouběji do percepčních prožitků Belforta, ale přitom je vychýlený stav vědomí kolektivní, protože odpovídá i ostatním postavám, či slyšíme úvahy nejenom jeho, ale i dalších (tětička, švýcarský bankéř)._____ "Vtip" je následující: Vyprávění o vzestupu a pádu skupiny mafiánů a gangsterů bylo velmi klasicky vystavěno a postavy v něm procházely vývojem. Obraz makléřského selfmademana a motivačního mluvčího se jednoduchému schématu vzpírá (body zvratu jsou iluzorní, protože jsou rozpoznatelné pouze podle komentáře mimo obraz a klíčové sekvence směřující vyprávění dál byly z části obsaženy v prologu v rámci flashforwardů) a Belfort zůstává stejným šmejdem od první do poslední minuty. Nastolená ironie, spočívající v popsaném rozporu, je přitom tím jediným, co prochází proměnou a dává najevo morální stanovisko. Z počátku je patrný zjevný protiklad, s postupujícími minutami ale docházi ke splývání obou - fikční i inscenované nonfikční - reprezentací (např. Belfortovo zatčení při natáčení reklamy). Ponechává se tak na divákovi, aby rozlišil mezi jednotlivými rovinami reprezentace a vyložil si kritiku nefungujícího kapitalistického systému demokracie po svém. P. S. I půl roku od uvedení je VLK Z WALL STREET nejlepším filmem tohoto roku, ale jeho Blu-ray verze bohužel nemá povedený authoring a provedení stellboku je problematické, o pouhé trojici bonusů ani nemluvě. ()
Co mě překvapilo – a to poměrně negativně – je skutečnost, že Scorsese zaujímá k hlavní postavě neutrální postoj. Jakoby říkal, že dojit z lidí prachy, fetovat a brousit kurvy je vlastně docela fajn. A to je pro mě, jakožto zastydlého idealistu, docela velký problém. Zatím u žádného ze Scorseseho filmů na konci nechyběla nějaká katarze, tady jsem se jí bohužel nedočkal. Uznávám fantastickou filmařinu, která ve mně nejednou dokázala vyvolat úlevný smích, ale jinak vždycky raději dám přednost těm „blbejm pošťákům“, kteří si mohou dovolit akcie pouze za deset pencí, než vychcánkům typu Jordana Belforta a jeho vlčí smečce. Do "komplexní fresky", která by o něčem vypovídala a do něčeho se strefovala, má tahle bezuzdná taškařice hodně daleko. ()
Geniálne. Natočiť film, ktorý je tak neuveriteľne premyslený a precízne natočený, a zároveň je taký hravý, divoký a nespútane dynamický, to som už od Scorseseho rozhodne nečakal. Všetci herci výborní, Leo samozrejme úžasný. Od polovice to naberie neskutočné grády, pri scéne "objavil som štádium mozgovej obrny" som sa smial hlasnejšie ako pri akejkoľvek komédii za uplynulých 10 rokov. ()
Galerie (412)
Zajímavosti (103)
- Ve scéně, kdy jde Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio) oznámit svým zaměstnancům odchod z vedení Stratton Oakmont, lze si na zdi ve vitríně všimnout dresu hokejového klubu New York Islanders, který má, stejně jako kdysi Stratton Oakmont, sídlo a zázemí na ostrově Long Island. (Koldyn)
- Rána, kterou Brad (Jon Bernthal) uštědří Donniemu (Jonah Hill), byla skutečná. Bernthal praštil svého kolegu tak silně, že mu zlomil umělou zubní protézu, kterou herec kvůli své roli nosil. Režisér Martin Scorsese neváhal okamžitě natáčet, jak Hillovi opuchává tvář. (Nine)
- Skutečný Jordan Belfort (Leonardo DiCaprio) musel zaplatit odškodnění ve výši 110 milionů amerických dolarů. (Varan)
Reklama