Reklama

Reklama

Trabantem napříč Afrikou

  • angličtina Trabant Goes to Africa
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Sny – malé, velké, nesplnitelné… Kde ale je hranice nesplnitelného? Zkuste ji překročit a uvidíte. Tohle je vyprávění o jejím překročení. O cestě, kterou prý nejde uskutečnit. 20 000 kilometrů a jedenáct afrických států – Tunisko, Libye, Egypt, Súdán, Etiopie, Keňa, Tanzanie, Zambie, Botswana, Namibie a JAR. Afrika nás pohltila, sežvýkala a vyplivla. Ohromené, odrovnané, odhodlané se vrátit. Co obnáší projet ji v jednom z nejprimitivnějších aut, jaká kdy byla vyrobena? Co se dělo v trabantech a okolo nich? Jak jsme auta stavěli, jak jsme spali, co jsme jedli, co jsme opravovali, jak jsme opravovali, kdo nás naštval, kdo nás okradl i kdo nás potěšil. (Doc Alliance Films)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (291)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Smekám před odvahou vydat se v těchto duroplastových ,,rozzuřených vysavačích'' napříč Afrikou. To je cesta spíše pro Defíka nabo Landcruisera... Občas to bylo zajímavé, udivilo mne, že jsou oblasti, kde prostě benzín neseženete, protože se tam jezdí jen na naftu. Chvilkama mi to ale celé přišlo jako reklama na Člověka v tísni a bohužel (a můžou si za to právem samy) mám poslední dva roky na ziskovky alergii. Jinak neškodí vidět v jakém stavu Afrika je i desitky let po poválečných dekolonizacích a leckde se toho fakt moc nezměnilo snad je trochu ubylo lidožroutů... Jinak k tomu Člověku v tísni. Nic proti ať tam pomáhá. Tam to má smysl. Jen mi to trochu kontrastuje s takovou tou předstíranou nezávislostí Afričanů a touze oprostit se od vazeb na bílého muže. Oni prostě na nás závislí budou pořád, protože se sami o sebe neumí postarat. Tak to prostě je. Tři spálené brzdové destičky. * * * ()

džanik 

všechny recenze uživatele

BBC dokumenty jsou moc fajn. Tady je to jiné, takové "naše". Chtěli byste u toho být a přitom nechtěli. Ve výsledku to vypadá jako pohodový road-etno-mejdan, ale skutečnost musela být často dost drsná (jako nemechanik a pouhý dolívač PHM si to ani nedovedu představit!). Mile překvapila Etiopie, Tanzanie a Namibie. Zklamal Egypt a Keňa. Můj první trabanťácký film... a super! ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Do kopce to nejede, z kopce to nebrzdí, občas se to spontánně rozsype a kdyby to v Etiopii zahnulo doleva, tak bych se konečně dozvěděl, zda je pravda, že se do trabanta vejdou všichni Somálci. Já se tedy hodně pobavil při sarkastických hláškách bláznů, kteří se svým šíleným pokusem vzepřeli tomu, že něco nejde a udělali to. Klobouček dolů a kdyby se při filmu víc věnovali splašeným koním pod bakelitovou kapotou, či boji s domorodou byrokracií, na úkor dokumentárně okoukané africké reality, tak bych s pátou hvězdou neváhal. Ale kdo by dokázal odolat pokušení, když se vedle něj promenáduje lev, když ho okrádá opice, když se koupe hroch nebo když ho očumuje velbloud? Já asi taky ne, ale ta skutečná síla je prostě v trabantech. ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Dokumenty by měly být o zajímavých věcech a plné překvapení. Scénář napíše život, o režii se postará realita a herci jsou nahrazeni lidmi, kteří mají co říct nebo ukázat. Proto tady nehodnotím kvalitu kamery, ani hudbu. Přejet Afriku trabantem se mi jeví jako dobrý nápad. Partička odvážlivců je sympatická, pohodová a nechybí jí odhodlání předsevzetí splnit. Z filmu jde cítit dobrodružství a je vidět, že se naši cestovatelé nebáli poznávat. Mých 5* je za odvahu, trpělivost, pevné nervy (!!!!) a perfektní cestopis. Díky! ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Pouštěli jsme si to původně "na usnutí", ale protože byla sobotní noc a hlavně se jedná o zajímavý film, nebyl problém to dokoukat. Zajímalo by mě, z jakého množství celkového natočeného materiálu se stříhalo (tipuju asi dvacetinásobek konečné stopáže) a jak expedice řešila dobíjení elektroniky (všechno šlo přes autozapalovač?). A přiznám se, pro trabanty máme rodinnou slabost, děda dlouhá léta pilotovat bílý Combi 601, a kvůli nespolehlivému startování jsem tlačil mockrát. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (13)

  • Svoji expedici zahájili trabanti 6. září na Vyšehradu. Plánovaný odjezd byl přibližně na poledne, z důvodu poruchy na expedičním trabantu se o několik hodin opozdil. (heyda)
  • Na otázku proč se expedice vyhnula Demokratické republice Kongo a Zimbabwe odpověděl ´“náčelník´´ a vedoucí expedice Dan Přibáň přibližně takto: „No Demokratické republice Kongo se vyhýbáme, protože nám to nepřijde úplně bezpečný a Zimbabwe, protože Mugabe je prostě blb a všechny ty peníze, které bychom tam dali, by šly do toho režimu.“ (heyda)
  • Závady BABU (expediční trabant): rozhozený karburátor, netěsnící hlavní brzdový válec, zlomená příruba výfukového sání, spálené brzdy, křaplý blinkr, utržený šusplech, přeražené výfukové svody, potlučený a proražený zadní tlumič výfuku, zlomený výfuk, ovládání dálkových světel, ohnutá tyč řízení, uvolněná pakna zadní brzdy, spálený drát napájející střešní světla. (heyda)

Reklama

Reklama