Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh je filmovým přepisem deníků Colina Clarka, pracujícího jako třetí asistent režie na tvorbě filmu Princ a tanečnice, v hlavní roli s Marilyn Monroe. Colin Clark si svou na první pohled nevděčnou pozici v realizačním filmovém týmu vydobyl svou pílí a odhodláním. Postupně si získává sympatie i hlavní hvězdy a zároveň režiséra připravovaného snímku Sira Laurence Oliviera. Ten je zprvu velmi zklamaný zdánlivou neprofesionalitou herečky Marilyn Monroe, která si je i přes svou neskutečnou popularitou v práci nejistá a nespolehlivá. Tvůrčí proces je kvůli jejím pozdním příchodům a neschopnosti naučit se text již v počátku zpožděný. V tento moment zasahuje právě mladý Colin, který si velmi rychle získává její důvěru. Odkrývá její křehký charakter a také její psychické problémy pramenící z velké mediální popularity a nedostatku lásky v životě. Marilyn i přes svůj sňatek s Arthurem Millerem navazuje s Colinem důvěrný až intimní vztah. Záhy je Colin jediným člověkem, který dokáže Marilyn opravdu zvednout náladu a přimět ji tak i mimo jiné docházet včas na natáčení a docílit tak zdárného konce natáčení... (TV Prima)

(více)

Videa (41)

Trailer

Recenze (366)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Zde dojde, tuším, k rozdělení diváků na dvě skupiny, nicméně obě budou na rozpacích: skupina nevědoucích bude očekávat mnohem víc ze života Marylin, hlavně co do pikantností, a možná bude z neznalosti odsuzovat její vystupování. Ti druzí, kterým není neznámá životní a profesní osa herečky z životopisných knih, budou chtít vidět své dojmy převedené na plátno tak, jak si je jejich paměť a představivost zafixovala. Obojí tak nemohou být zcela uspokojeni, jedná se o krátkou epizodu a není jen o Marylin, jsou v ní útržky vzpomínek mladého muže, nováčka ve světě filmu, který měl to štěstí osobně poznat dvě ikony své doby - jednu z nich osobněji :-). Spolu s ním tak nasajeme atmosféru Anglie padesátých let, pocítíme chlad a nehostinnost ateliérů Pinewoodu, ve kterých se Marylin cítila tolik stísněně a nejistě, poznáme lidi, kteří ji doprovázeli, vedli i ovládali. Marylin je nám představována z pohledů osob, které s ní při natáčení v Londýně přišli do styku - jako přirozený talent zářící hvězdným prachem, ale hned poté zmítaný pochybnostmi a strachem tak, že neodříká jednoduchou repliku - jako novomanželku, která už tuší, že opět nenajde onu jistotu a bezpečí, kterou podvědomě hledá jako bolestné za ztrátu šťastného dětství - jako sexsymbol žádaný veřejností i jako zranitelnou bytost, závislou na drogách a alkoholu, toužící prožít obyčejně šťastné chvíle. To vše nám v časovém rozmezí jednoho týdne zprostředkoval Colin Clark, který se světu svěřil se svým tajemstvím, ale především úžasná Michelle Williams, která svým výkonem dokázala na okamžik upozadit přesvědčení o neopakovatelnosti a jedinečnosti Marylin Monroe. ()

Sofia 

všechny recenze uživatele

Nejsem muž, takže mě hloupoučká, egoistická a sebedestruktivní osobnost typu Marilyn Monroe nechává chladnou, ať si má křivky dokonalé jak chce. Film je to příjemný, ale nevyvolal u mě žádné velké emoce. Více než Michelle Williams (nemám jí prostě ráda) mě spíše zaujal Kenneth Branagh v roli Laurence Oliviera, ten byl naprosto dokonalý. Jako celek v kategorii biografických filmů bohužel spíše podprůměr. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Zatímco Colin v průběhu filmu díky radám zkušenějších žen dospívá, film jako takový procesu zrání bohužel uniknul. V závěru se, po několika náznacích vyzrálosti, vrací k počáteční povrchnosti. Dějová linie s dospíváním nevýrazného vypravěče navíc nezastře skutečnost, že Colin je tady jenom proto, abychom měli skrze čí oči pozorovat slavnější osobnosti. Převládající naivitu onoho pohledu to ale neomlouvá. ___ Dále než ke snaze nenechat se okouzlovat jenom vnějším leskem se tvůrci nedostali. Rádi by ukazovali Marilyn jako bytost křehkou a zranitelnou, nechtějí však opustit mýtus sebevědomé hvězdy.Úsilí o obojí vede k neúspěchu hned na dvou frontách. Vypravěč přiznává, že straní herečce, čemu odpovídá zvolená perspektiva. Chápavěji než narcistní Olivier je nahlížena Marilyn (a ženy vůbec). Jenže film není ve zlidšťování, v předkládání zidealizovaného obrázku, dost usilovný, stejně jako se odmítá nechat naplno okouzlit klasickým Hollywoodem (jako The Artist). Obojímu překáží momenty ironické sebereflexe, vědomého ztvárňování hvězdy, jakou chtějí lidé vidět a milovat (potažmo momenty dvojí sebereflexe, kdy si Marilyn zoufá nad svou ošklivou tváří, jež nepatří jí, ale Michelle Williams). Prosté okouzlení, čirá radost z bytí po boku hvězdy nefunguje kvůli realistickým momentům prozření, jejichž začlenění do děje je na druhou stranu nedůsledné, víceméně nahodilé. ___ V dáli tušené pravdě film zřejmě nezáměrně přibližuje taktéž romantická linie. Z hereččina prosazování metody „sveď a smeť“ i z týdnu v názvu je patrné, že vztah Marilyn a Colina nikam nepovede. Takto by podobný románek v realitě zřejmě dopadnul, jenže jejich společné chvíle postrádají nutný nadhled, jsou zahrány a zrežírovány příliš vážně, ač sami na rozdíl od tvůrců tušíme, že nemá smysl se jimi zdržovat. Tak co tedy, ironie a odstup, nebo nekritická podbízivost? ___ Podobný rozpor jako režisér – jak ukázat Marilyn – řeší Michelle Williams. Byť sama svou slavnější kolegyni možná poznala i z druhé strany (díky výpovědím příbuzných a blízkých), abychom jí výkon věřili, chtě nechtě musí ve scénách intimních chvilek i veřejného vystupování používat táž typická gesta. Musí být Marilyn, jakou známe nejlépe, tzn. ne Marilyn skutečnou. (Nemluvě o tom, že na ploše jednoho týdne lze nanejvýš skicovat.) Výkonu Williamsové současně dodává na přesvědčivosti, že se mimo dosah kamer a fotoaparátů nesnaží vytvářet erotično, které skutečnou Marilyn obklopovalo na každém kroku. Díky potlačení smyslnosti se může více soustředit na hereččino rozervané psyché a lépe než samotná Marilyn zahrát, kým vlastně Marilyn byla. Scénář jí bohužel pro zevrubnější rozehrání autentických situací neponechává dostatek prostoru. ___ Zatímco Williamsová usiluje o vnímavé pojetí, Branaghovo karikování Oliviera (s dosti rušivou gestickou i mimickou podobností Donutilovi) Můj týden s Marilyn akorát odklání od převážně seriózního směru. Podobnost mezi Olivierem a Branaghem přitom není viditelná, lze ji nanejvýš domýšlet z jejich sdílené shakespeareofilie (což byl zřejmě důvod, proč Branagh roli získal). S mužskými postavami je ve filmu vůbec zacházeno se sympatickou ledabylostí. Vždyť jde přece o Marilyn, tak proč řešit, co „z papíru“ hrajícího Oliviera vedlo k obsazení zatvrzelé „metodistky“, proč se zabývat tím, že Colin získává namísto dívky jenom práci, a peníze tím pádem vítězí nad láskou (leda idealista by mohl tvrdit, že namísto lásky k živé bytosti pro něj zůstává jenom trvanlivější láska ke kinematografu). ___ Rozporuplný film o rozporuplné osobnosti by měl něco do sebe, nebýt ona rozporuplnost jenom vedlejším příznakem marného snažení o něco jako jednoduchou komplikovanost. 60% () (méně) (více)

hous.enka 

všechny recenze uživatele

"The first love is such a sweet dispaire, Colin." Michelle Williams předčila má očekávání. I ostatní herci jsou výborní (roztomilá Hermiona i slizký Dominic Cooper), ale ve filmu září právě Michelle. Popravdě ani mě tak nebavil příběh, který jako by byl vytřižený z červené knihovny o hollywoodské hvězdě a nadějném filmaři; ne že by to nemělo šťávu, ale ten ňouma byl přece jen příliš ňoumovský. Ale on to byl asi záměr: jednoduchý děj a pocta blonďaté bohyni, jejíž postavu milují muži dodnes (o milování jejího intelektu poněkud pochybuji). ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Když se v období kolem Vánoc v kinech objeví film založený na skutečném životním osudu někoho slavného a když v tomto filmu hrají lidé jako Judi Dench a Derek Jacobi, divák očekává, že se bude jednat o snímek řvoucí v každé minutě: "Dejte mi Oscara za nejlepší film!" My Week With Marilyn se nicméně nesnaží ani předstírat, že by chtěl alespoň nominaci. Ano, Michelle Williams si ji pravděpodobně vyslouží, ale nedivila bych se, kdyby všichni ostatní vyšli tentokrát naprázdno. Ne snad proto, že by zbylé osazenstvo hrálo špatně; oni jen prostě nemají co hrát. Nová Králova řeč se zkrátka po stránce scénáristické nekoná, a i když je krásné sledovat film s podobnou koncentrací současné Shakespearovské smetánky hrající starší část Shakespearovské smetánky, nic to nemění na tom, že jejich postavy bohužel neprochází téměř žádným vývojem a jsou vykresleny až příliš plytce. Stejně tak je po režisérské stránce až trestuhodné, že nejlépe, nejambiciózněji a nejzapamatovatelněji vyznívají přetočené scény původního filmu, že pan Simon Curtis cítí potřebu umísťovat hrdiny zásadně do centra obrazu (co kdyby se divák začal ztrácet!), že si nedokáže odpustit nejen zbytečné, ale i naprosto rušivé dobové záběry (ale ony tak hezky navodí atmosféru!), že není konzistentní po vypravěčské stránce (necháme hrdinu mluvit prvních dvacet minut a pak zase až na konci) a že si nedokáže pohlídat ani některé základní detaily. Protože stejně jako z promo fotek snadno poznáte, že Ken Branagh na levé ruce většinou nosí svatební prstýnek (přitom by průměrný grafik dokázal fotku vyretušovat), tak si i ve filmu při některých záběrech zblízka všimnete, že spodní ret není tak docela jeho vlastní nebo že v jiné scéně (také close-up) mění barvu obočí podle toho, která kamera ho zrovna zabírá. Možná jsou to jen drobnosti, jenže i drobnosti nakonec určují dojem filmu. A to říkám jako člověk, který byl už jen kvůli námětu a obsazení připraven vychvalovat tento film do nebe a Kennethu Branaghovi posílat imaginárně pátou Oscarovou nominaci. Pokud ji však letos získá, pak to bude pouze jeho dokonalým napodobením Laurence Oliviera - jeho přízvuk ve scénách, kde hraje Laurence hrajícího prince, je úžasný - a rozhodně ne kvůli Oscarovému potenciálu postavy, kterou hraje. Tento film totiž nestojí na ději, ani režii, ani vývoji, ani vizuální stránce. Nýbrž prostě jen na popularitě postav, které zobrazuje, a na hercích, kteří je hrají. Nedůležitá poznámka: Když Ken recitoval v závěru filmu asi nejslavnější úryvek z Bouře od Williama Shakespeara, došlo mi, jak moc by mu za nějakých deset let slušela role Prospera. Dodatek 1. prosince 2011 Po druhém zhlédnutí přihazuji čtvrtou hvězdičku. Poté, co jsem totiž viděla původní předlohu, přečetla si více o vztazích mezi jednotlivými postavami a věděla, co mám očekávat, mě My Week With Marilyn bavilo mnohem více. Pořád bych si sice přála, aby se scénáristé zaměřili na něco zajímavějšího než obyčejný týden v životě nejobyčejného člověka, nicméně všechno mi tentokrát přišlo mnohem vyváženější, mnohem plynulejší, mnohem smysluplnější a mnohem lepší. A krom Michelle Williams už věřím Oscarovým nominacím pro Kennetha Branagha (hlasově je od Oliviera téměř k nerozeznání) a kostyméra. () (méně) (více)

Galerie (124)

Zajímavosti (20)

  • Aby se Michelle Williams co nejvíce podobala Marilyn Monroe, musela při natáčení nosit speciálně vycpané kalhoty. (danielosbourne)
  • Kostýmy byly převážně originální kousky z 50. let, zakoupené v aukcích a výprodejích. Některé však musely být ušity přesně podle dobových záznamů. Cenným artefaktem byl filmový kostým Marilyn z filmu Prince a tanečnice (1957), který existoval pouze v jediném vyhotovení, kvůli čemuž panovala obava, aby při natáčení nedošel újmy. (DivX)
  • Do role Colina Clarka byl zvažován James Jagger. (Cheeker)

Související novinky

Jessica Chastain si zahraje Marilyn Monroe

Jessica Chastain si zahraje Marilyn Monroe

26.04.2014

Nejblonďatější sexbomba z padesátých let má momentálně víc pozornosti než řada jejích současných kolegyň. V Mém týdnu s Marilyn dostala tvář Michelle Williams (Prokletý ostrov, Blue Valentine),… (více)

Tom Hanks jako nenáviděný Walt Disney?

Tom Hanks jako nenáviděný Walt Disney?

11.04.2012

Po Mém týdnu s Marilyn a právě natáčeném Alfred Hitchcock and the Making of Psycho se vynořil další projekt, jehož děj se točí kolem vzniku slavného filmu. Tentokrát se dozvíme, jak vznikala… (více)

Scarlett Johansson ubodaná ve sprše?

Scarlett Johansson ubodaná ve sprše?

06.03.2012

Aneb „Můj týden s Janet Leigh“. Snad nám odpustíte drobný bulvární trik. Pokud nás ale čtete dostatečně dlouho, už jistě víte, že téma bude čistě filmové. Ano, Scarlett si zahraje legendární Janet… (více)

Reklama

Reklama