Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Může být nevěra základem šťastného manželství? Šarmantní bonviván Rudolf je o tom přesvědčen: „Ženská má mít pocit, že o chlapa musí bojovat, musí se snažit, aby si ho udržela. A hlavně, ženská se nesmí nudit!” Rudolf s úspěchem uplatňuje svou divokou teorii v každodenní praxi a to s neutuchajícím elánem, který je u čerstvého šedesátníka záviděníhodný. O to víc pak nechápe naivitu svého nesnesitelně korektního zetě Ondřeje, který pro samé svědomité plnění povinností nevnímá, jak nebezpečně se jeho žena Alice začíná nudit. Milující tatínek a kamarádský tchán Rudolf proto nabídne Ondřejovi několik prověřených rad, jak vnést do skomírajícího manželství potřebný vzruch. Koneckonců jde o rodinné štěstí jeho jediné dcery... Z nudného slušňáka Ondřeje se pak díky románku s krásnou Šarlotou skutečně stává sebevědomý pán tvorstva, obletovaný milenkou a obdivovaný vlastní manželkou. Situace je to sice krásná, ale dlouhodobě neudržitelná. Už proto, že skutečnými pány tvorstva jsou pochopitelně ženy. Ondřeje čeká smršť komediálních situací, kterým čelí s odzbrojující kombinací typicky mužských vlastností - hravou vynalézavostí a nezničitelnou nadějí, že všechno dobře dopadne. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (1 191)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Má mezi nohama kompas, který mu ukazuje směr. Nemůže za to." Nevěra "pod kontrolou" je výtečná adrenalinová zábava, kterou doporučují čtyři z pěti spokojených manželů. My totiž nedokážeme odolat svádění ženy, disponující vydařenými proporcemi a přirozenou schopností kdykoli beze studu zneužít situace v nadržencův neprospěch. Jenže já to alespoň teoreticky zvládám, takže jsem si mohl s nadhledem užít tento snímek, v němž jen pár dramatických momentů zbytečně ruší komediální pohodu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Muži v naději či ještě lépe proutníci v naději, že se o nich točí filmy a jejich tvůrci jejich počínání schvalují a ještě je omlouvají. Současně jsem s tímto filmem prakticky ztratil naději, že nějaký z českých tvůrců přijde s reálným vyobrazením nejen (milostných) vztahů) a neudělá z toho hořkou komedii až frašku, jak už se stalo pár desítek let dobrým zvykem. Vejdělek natočil film, který má rozhodně něco do sebe, ale ve všem ostatním je nedotažený až běda a neopodstatněný co do chování většiny hlavních aktérů. Nedozvíme se, proč je vlastně Macháček nevěrný a co mu v jeho na první pohled spokojeném manželství chybí, proč je Polívka takový proutník a svoji ženu celý život podvádí a po smrti ji oplakává, proč chce Hřebíčková za každou cenu druhé dítě, co vidí Kerekes na Macháčkovi a vyvstává tím další otázka, zda se taková atraktivní žena dá všanc v podstatě obyčejnému chlápkovi, co neví, proč si počíná vůči své ženě nezodpovědně, a proč Stašová omlouvá všechny manželovy zálety a co chtěl autor říci jejím vztahem se slepým masérem. Ani není příliš jasné, zda Hřebíčková taky svému manželovi zahýbala s kuchařem z vlastní restaurace a koneckonců nezodpovězenou otázkou je i to, zda se lze do Macháčka zamilovat. Ano, bavily mě jeho ustrašené pohledy, pokaždé když jeho žena pojala podezření, že má pletky s jinou a jeho snaha o autentické podání jeho postavy selhávala právě snad jen vinou neujasněného scénáře, který tlačil nejen jeho postavu do hodně přepálených situací, ve kterých prim sehrála většinou hloupá náhoda a záletník si zase zhusta mohl oddechnout, že jeho konané nepravosti nebyly jeho manželkou odhaleny a vesele si pokračoval ve svém konání dál. Nějaký pud sebezáchovy nebo nějaká úcta k vlastní ženě, to se ve filmu neřešilo, a tak nevím, co po mně Vejdělek jako po divákovi chtěl. To jsem měl fandit a schvalovat chování muže, který lže, neustále se vymlouvá a nehodlá s tím skoncovat?! Jenže ono nebylo jasné z filmu víc věcí, než jen tohle podstatné vyřešení náhledu na postavu, se kterou se v reálu samozřejmě lze potkat, ale těžko u toho bude znít poněkud tragikomická hudba Jana P.Muchowa a ztěží se nad všemi problémy mávne rukou, jak se to v tomto filmu stane nesčetněkrát pravidlem. Film by se možná chtěl pustit do nelehké úvahy nad vztahy, začít řešit rozdíl mezi mužskou a ženskou nevěrou, zamýšlet se o lásce až za hrob, ale na to tady není místo, protože scénář je pojat především v komediálním duchu a podle toho řada situací vyzní jakoby vtipně, ačkoliv z toho klidně mohl být složitý psychologický film řešící podstatu lidského bytí, ale to by český divák asi neunesl, nebo by to nechtěl. A tak Vejdělek vytyčil přesné mantinely, za které se nepůjde a vtip dodá filmu lehkost a nadhled. Ne pokaždé to vychází. Když je soukromá restaurace manželů jednou prázdná, dělá v ní podivný kuchař jménem Louise a z ničeho nic je o pár políček filmu plná hostů, je na tomto příkladu jasně vidět, jak film nechce nic složitě řešit a raději se obejde bez dlouhého vysvětlování. Závěr filmu je opět vyřešen poměrně naivně, a aniž bych z něj cokoliv prozrazoval, nebylo mně jasné, kde Vejdělek vzal tak bezvadné vztahy mezi zetěm a tchánem, navíc schvalujícím nevěru, která by byla pro manželství jeho dcery velmi prospěšná. Nejlépe je nad filmem se úplně tak nezamýšlet, to asi Vejdělek chtěl, a jen tak proplouvat a bavit se nad několika velmi zdařilými scénami zahranými, i přes prázdnost zejména u ženských charakterů patrnou, osvědčenými herci. Vejdělek jde film od filmu režijně nahoru, scenáristicky to propracované až tak nemá, ale je fakt, že tenhle film se mně líbil víc, než jeho předešlé Ženy v pokušení. Přes nepříjemnou povrchnost s otázkou proč si nabouchnout sexy prsatou milenku, když mám doma sexy blond manželku, je film osvěžujícím pohledem na věčné téma nevěry v partnerských vztazích. 60% () (méně) (více)

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Veľmi príjemný, osviežujúci filmík, kde Polívka dokazuje, že s ním ešte stále máme počítať. Macháček potvrdzuje svoje kvality, rovnako aj Vejdělek, ale svoje herecké a režijné maximá týmto filmom nedosiahli. Cítiť, že stále majú naviac a keby Vejdělek nasilu netočil každý rok nový film, ale nechal si to všetko prejsť hlavou, tak by sme tu mali možno ďalší film podobný Hřebejkovému rannému obdobiu. Takto je to len nenásilná tragikomédia, decentným tempom ubiehajúca a hlavnou myšlienkou provokujúca. 75%. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Považuju se za prostého diváka, který se spokojí s málem, ale jak se mám bavit u filmu, který prodává něco tak morálně pokleslého, jako nezávaznou komedii? V momentě, kdy začnou hrdinové zpytovat svědomí a hledat cestu ven, přichází katarze v restauraci, která nastalou situaci vyřeší vpravdě šalamounsky, ale hlavně to všechno OBHÁJÍ, protože to tak vlastně bude pro všechny nejlepší, místo toho, aby je všechny hanba liskala. Stejně tak Vejdělka a usměvavé davy spokojených diváků po vylezení z kina jakbysmet. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Čeští filmoví a seriáloví tvůrci se zřejmě nedokážou obejít bez partnerské nevěry jakožto nosného dějového prvku. Patrně si asi myslí, že tuzemské diváky nic jiného nezajímá. Svým způsobem možná i mají pravdu... Zásadní problém však vidím v tom, že je tohle téma často nahlíženo velmi neadekvátní optikou. Nepovažuju se za přehnaně konzervativního usedlého suchara, jemuž vadí vše, co jen mírně zavání amorálností. Naopak mě takové věci obvykle spíš fascinují - proto si s chutí užívám například každou epizodu seriálového Spartaka obsahující řádně divoké sexuální orgie. Je to především proto, že vím, že tam tohle dráždivé pozlátko obvykle má svůj smysl (čímž nepopírám, že někdy je to už docela přehnané). Zde se nahoty a sexu dočkáme minimálně, kdežto uvnitř je film (respektive příběh a zejména postavy) prohnilý, možná dokonce až zvrácený (zvláště kvůli postavě Rudolfa a obludně smontovanému závěru). Nevěra, uskutečňovaná z pouhého rozmaru, je prezentována jako věc, která vztah nejenom, že neničí, ale dokonce mu prospívá! Svého zahýbání tu nikdo nelituje, ani dobrovolně (z pohnutek svědomí), ani z donucení okolnostmi (u Rudolfa už to v jedné chvíli vypadá, že k tomu dojde, ale nakonec to dopadne úplně opačně, takže opět nedojde k výraznému vývoji postavy, tudíž ani k žádné katarzi). Navíc si neumím představit inteligentní a svéprávnou ženu, která bude svému manželovi tolerovat pravidelné jednorázové nevěry jenom proto, že na "oplátku" za to občas dostane luxusní kabelku... Zkrátka - teze, které z Vejdělkova snímku trčí, se mi nelíbí a nesouhlasím s nimi. Nicméně i tak je to kvalitně odvedená filmařina s odpovídajícími hereckými výkony, která dobře odsýpá a v několika momentech (romantických, komediálních i ryze dramatických) funguje přesně tak, jak má. V konečném součtu to má ty samé klady i zápory jako ŽENY V POKUŠENÍ. 60 % ()

Galerie (58)

Zajímavosti (20)

  • Film se točil 36 natáčecích dní. (OxiDaksi)
  • Druhý film, kde sa stretli Éva Vica Kerekes a Jiří Macháček. Prvým bol Nestyda (2008). (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama