Reklama

Reklama

Bruce Willis je zpátky v akci — strhující, dech beroucí, divoké akci — jako John McClane, odvážný newyorský policajt s úžasnou schopností být v nesprávný čas na nesprávném místě. Tentokrát se John vydává do dalekého Ruska, aby vypátral svého syna Jacka (Jai Courtney), který se ocitl v moskevském vězení. Jeho mise ale nabere smrtící obrátky ve chvíli, kdy musí se synem spojit síly, aby společně překazili plány na krádež jaderných zbraní a zabránili tak rozpoutání třetí světové války! (Magic Box)

(více)

Videa (16)

Trailer 2

Recenze (1 312)

dO_od odpad!

všechny recenze uživatele

// Tohle není Smrtonostná past, já to odmítám - prostě NE! Tenhle film jsem nikdy neviděl. Vůbec nevím, že existuje. Naposledy jsem strejdu Johna viděl seskakovat ze stíhačky, prostřelit si rameno, odhláškovat záporáka, naložit dceru do sanitky a zamávat Justinu Longovi a to je vše! Tak a teď prosím! PROSÍM! Natočte někdo poctu klasice, old schoolovou rozlučku, bez sidekicka, s "die hard" elementem a jednoduchou ALE promyšlenou, "správnou" zápletkou, abych mohl za x let v klidu umřít. Díky. Fuck you, John Moore. Fuck you, Skip Woods. Give me my hero back! (btw. tohle je po druhém, domácím shlédnutí - v kině jsem to ještě rozdejchával na 60%) Po třetím shlédnutí: Není někde možnost tomu filmu dát dva odpady? Jeden za to, jaká to je špatně sestříhaná, natočená a napsaná sračka a druhej za to, že se to vůbec opovažuje nosit jméno Die Hard? Prosím? ()

sepp 

všechny recenze uživatele

Opětně na rozdíl od ostatních zde jsem se já docela náramně bavil. Musíte samozřejmě to brát tak, že koukáte na pohádku a když na tuto premisu přistoupíte, tak se myslím budete bavit taktéž. Mimochodem tak dlouhou a propracovanou filmovou automobilovou honičku, jako je v úvodu filmu, nepamatuju, To byl vyloženě majstrštyk. Ke konci to už trochu ztrácí dech, ale i tak, solidní průměr. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

SMRTONOSNÁ PAST: OPĚT V AKCI je zajímavým příspěvkem k teoretické diskuzi o post/klasičnosti hollywoodského filmu a divácké i kritické přijetí zároveň ukazuje, že spousta fanoušků má velmi zavádějící představu o základních prvcích série. Pátá část svou formální diskontinuitu, jež je v rozporu s "klasickými" požadavky soudržnosti, přehlednosti a srozumitelnosti, "povyšuje" na svou ústřední strategii._____ Vyprávění se na místo příčinné provázanosti sestává ze série náhod, které umožňují zřetězit pokaždé jinak ozvláštněné (tikot hodinek, různé způsoby snímaní, zpomalení) atrakce. Každý ze tří aktů je dílčími zvraty zasazen do zcela nových rámců, divák je následně "nucen" přehodnotit svůj náhled na předcházející dění a vztahy mezi postavami. Od určení, kdo sehrává ústřední roli, jaké má či mají cíle a jak se to má s proměňujícími se motivacemi, se odvíjí i struktura syžetu. John McClane je hvězdou díky Willisovi (a vice versa), ale neznamená to, že ve všech dílech představoval jediného protagonistu. Ve všech byl nejprve - v prvním aktu - jeden protagonista John McClane, než došlo ke změně "rozložení sil" na protagonisty dva (v jedničce byl proti němu postaven Hans, ve dvojce do akce zasahovala jeho žena, ve trojce byl nucen spolupracovat s povahově odlišným Zeusem, ve čtverce mu pomáhal Matt). V pětce je po McClaneově boku jeho syn a uspořádání má nejblíž k první části, ve které se taktéž střídala ohniska zájmu a název byl víceznačný: "Die Hard" mohlo odkazovat jak k Johnovi, tak "nezničitelnému" Karlovi, "Good Day to Die Hard" může ironizovat jak přístup Johna a Jacka, tak reflektovat zacházení s hned několika záporáky. Výsledkem výše zmíněného (náhody, body zvratu rekontextualizující již viděné, změna organizace podle proměňujícího se počtu protagonistů i ohnisek zájmu) je nebývalá narativní nesoudržnost._____ "Nespojitost" lze spatřovat i na rovině stylu, protože mnohdy je obtížné určit kontinuitu mezi jednotlivými záběry. U paralelních montáží (úvodní, zlomek z automobilové honičky) není lehké pochopit souslednost mezi odlišnými místy, protože chybí ustavující záběry a matení posiluje kompoziční návaznost či dialogové háčky. A(tra)kční scény jsou zase velmi rychle stříhány a jen výjimečně se dá zorientovat díky liniím pohledu či občas užitým velkým celkům, protože většinou dominují detailní záběry umožňující opájet se zesílenými zvukovými efekty. Médium tak primárně prezentuje své technické vlastnosti, jde o "spectale" na místo "story", resp. osobní linie se synem zde je jako zástěrka pro prezentaci výbuchů, nárazů a střílení a pádů z různých úhlů. (Podobný přístup je typický pro čtvrtou část, třetí téměř eliminovala potřebu znovu-vytvořit pár s bývalou ženou - a první dvě jsou svým re-marriage "konceptem" konvenční.)_____ Sjednocujícím principem SMRTONOSNÉ PASTI: OPĚT V AKCI, díky kterému je spojeno značně nesoudržné vyprávění s mnohdy nesouslednými záběry, je právě kontinuita série. Návaznost není dána pouze objevováním se stejných postav (McClane, jeho dcera) či sebereflexivním odkazování se (např. sinatrovská pasáž v taxíku, záporák chroustající mrkvičku jako z animované grotesky), ale i zapojováním konkrétních postupů. O naraci už byla řeč, v případě stylu jde o hudbu zesilující "smrtonosné" motivy (Kamenův ústřední, remixovaná Óda na radost, mcclaneovský rock), zpomalování záběrů, i přes rozšíření herního pole omezování se na uzavřené budovy, již zmiňované paralelní montáže atd. Paradoxní je, že kritika, která se na Moorův/Woodsův počin zatím snáší, vychází ze zavádějící představy toho, co dělá "Smrtonosnou past Smrtonosnou pastí". McClane byl realistickou - ve smyslu zranitelnou, krvácející - postavou, ale ocital se ve značně nerealistické, nadsazené akci (skok z vybuchující budovy, odstřelované vrtulníkem, se zas tak neliší od havarování vrtulníku autem). Tu vyplňovaly místy sentimentální, místy patetické proslovy oslavující konzervativní hodnoty společnosti (vědomí globalizovaného trhu a liberalizační tendence v podobě aktivnějších ženských postav oproti mcclaneovskému protimultikulturálnímu machismu, postavenému na stereotypním vylíčení cizí kultury a waynovské/gableovské opozici my - oni). Jediným proviněním se proti značce, s čímž ale začala už čtverka, je reflexe nepatřičnosti McClana ve fikci, v níž se ocitá. Zatímco SMRTONOSNÁ PAST 4.0 ale stavěla na kontrastu analogového policisty v digitálním světě, OPĚT V AKCI představuje přehlídku známých věcí, ale v jiném prostředí, kvůli čemuž je někdy manýristická, jindy tupě pozérská. (70%) () (méně) (více)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Navrhuji bezodkladný trest smrti pro režiséra, scénáristu i střihače a konec konců i samotného Vyliže. Tahle dokurvit legendarní značku jako je Die hard a z hrdiny Johna Mc Clanea udělat znuděný, namachrovaný, plešatý hovado to už chce fakt mustr. Všechno pak dorazí záporák v podání tanečníka a žrouta mrkve Bukviče (chytlavé jméno) který rád kromě tance zabíjí lidi, protože je to lepší než pracovat v potravinách. Likvidátora všech slavných akčních sérií Jai Courtneyho snad radši ani zmiňovat nebudu takový prase se fakt jenom tak nevidí, ale ok abych se nenechal jenom strhnout nenávistí vzhledem k tomu, že tahle série byla do teď moje srdcovka, tak po shlédnutí extended verze musím uznat, že ta prodloužená honička má fakt koule a je nápaditě natočená i když se pořád nemůžu zbavit dojmu, že je poněkud chaoticky sestříhaná, ale je to aspoň pořádná destrukce. Tím bohužel výčet kladů končí zbytek akčních scén je už jenom bezkrevný digitální bordel. Scénář je mírně řečeno retardovaný a ani závěrečný rádoby dějový zvrat to nespasí. Se skřípajícími zuby si to nakonec ode mě 2* vyslouží, ale pokud by mělo po tomhle průseru přijít ještě nějaké další pokračování, tak hlavně prosím ne v tomhle stylu. Tohle není dobrý den pro Die Hard.25% ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Nechal som si par dni na ulezanie v hlave, co mam vlastne o tejto nestastnej pätke napisat. No este stale mi to pripada, ako zly sen, ktory mi Hollywood pripravil bez stipky hanby. Ani neviem, ci uz tam naozaj nikomu nezalezi na kvalitnom pokracovani vobec najuspesnejsej a mojej najoblubenejsej serie, (mam ju dokonca radsej, ako Smrtonosne zbrane) alebo si v tom studiu ti ludkovia povedali: ,,Viete co, pan Moore, natocte si to ako chcete, je nam to ukradnute, moze to mat aj 90 minut, hlavne nech nam ten film zarobi!" No ak takto zmyslaju, tak sa ani necudujem. Pre mna to nebola Smrtonosna pasca 5, ale akasi akcna zmes filmov, ktorych je natocena stovka a o par dni si uz na ten ktory film ani nespomeniem. Kludne si tu mohli zahrat Jason Statham, alebo Vin Diesel, toto proste nebola pasca. Reziser John Moore ma za sebou väcsinou priemerne filmy, ako napriklad ZA NEPRIATELSKOU LINIOU (2001) s Owenom Wilsonom, LET FENIXA (2004) s Dennisom Quaidom, horor SATAN PRICHADZA (2006) s Liev Schreiberom alebo MAX PAYNE (2008) s Markom Wahlbergom. __________ Bruce Willis - (John McClane) +++ Jai Courtney - (Jack McClane) +++ Sebastian Koch - (Komarov) +++ Mary Elizabeth Winstead - (Lucy) +++ Yuliya Snigir - (Irina) +++ Radivoje Bukvic - (Alik) +++ Cole Hauser - (Collins) +++ Amaury Nolasco - (Murphy) +++ Sergei Kolesnikov - (Chagarin) +++ Roman Luknár - (Anton) +++ Výkonný producent: Bruce Willis +++ (Videl v kine 19.02.2013) +++ ()

Galerie (75)

Zajímavosti (71)

  • V 53. minutě „zlí hoši“ nastupují do vrtulníku po schůdcích. V následujícím záběru při odletu tam schůdky nezůstaly a při následujících pohledech do vrtulníku není vidět, že by tam na ně vůbec bylo místo. (HonzaR.)
  • Vo filme boli použité skutočné zbrane so slepými nábojmi. Dohliadali na to štyria ľudia. (ČSFD)
  • Tretím hercom do partie Slovákov vo filme je Martin Hindy, ktorý stvárnil postavu menom Mako, čo je aj jeho skutočná prezývka, člena ruského teroristického komanda. Dokonca robil dabléra Bruceovi Willisovi (John McClane) a bol k dispozícií osvetľovačom, režisérovi a kameramanovi. (666okam)

Související novinky

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

22.03.2021

Server Car Scrap Comparison teď zveřejnil studii, ve které se zabýval počtem dopravních nehod ve filmech u jednotlivých herců. Asi nikoho pak nepřekvapí, že za nejnebezpečnějšího filmového řidiče byl… (více)

John McClane omládne?

John McClane omládne?

15.10.2015

Pátá Smrtonosná past moc lidí nepotěšila, ale vydělala 305 milionů dolarů, takže se pracuje na šestce. Původně se mluvilo o tom, že se v ní Bruce Willis podívá do Tokia a ve hře byl (alespoň v… (více)

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

16.04.2014

Loni v březnu šlo do kin už páté dobrodružství Johna McClanea. Akčňák Smrtonosná past: Opět v akci sice příliš kladných reakcí nenasbíral, jelikož ale vydělal 300 milionů dolarů, slavná série bude… (více)

Reklama

Reklama