Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladá a plachá Sabinka žije se svou matkou a babičkou, které se jí snaží najít vhodného nápadníka. Po několika nezdařených a zoufalých pokusech se objeví zdánlivě ideální Bronislaw, charismatický a galantní mladý muž. Jeho temná minulost a záhadné povolání se však brzy ukážou být hrozbou pro „disidentsky“ založenou rodinu. Černohumorný příběh podle scénáře významného polského spisovatele Andrzeje Barta se vrací do padesátých let, doby tuhého budovatelského socialismu. Vynikající situační tragikomedie nadějného debutanta Boryse Lankosze, plná černého humoru, byla nečekaným překvapením pro diváky i porotu na festivalu v Gdyni v roce 2009, kde získala řadu ocenění a ukázala nové cesty a možnosti polské kinematografie. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (40)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,PŘED NIMA NEUTEČEŠ“..... /// Sedím a čumím… CO TÍM CHTĚL AUTOR ŘÍCT? Dcera, matka a její matka dělaj co můžou a já nechápu, proč to všechno působí tak nějak divně (vole, tu černobílou chápu, ale proč je to všechno takový nepřirozený….). Pak přichází na scénu záhadný silák a fešák a konečně mě dochází (ty asi nebudeš moct inteligentní, že?), že voni jako si chtěj dělat prdel. Tohle je ten pověstnej polskej černej humor? Bakalářská historka roztažená do zbytečnejch a nic neříkajících detailů, situovaná do 50tejch let. Nuda s 20ti minutovou zápletkou, ve který hledat nějaký poselství fakt nemíním. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Protože kultury není nikdy dost. 2.) Když potřebuju něco schovat, tak to spolknu. 3.) Návštěvou se nechám vošukat jen na stole (znám to z práce). 4.) Thx za titule ,,yenin“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

blackJag 

všechny recenze uživatele

Dobrý námět, kterému by slušelo lepší zpracování. Především ze začátku jsem si myslel, že si ze mě tvůrci dělají záměrně prdel, nějak ale své vlastní choutky třást skoprnělými postupy nedrží příliš pevně v otěžích. Že sice celé to úsporně protibolševické retro berou nečekaně lehkou notou a vyloženě frivolně, přesto se stále ohlíží zpět jako by se báli tvrdého nárazu. Postupem času bohužel jasně vyplývá, že je to celé nedorozumění mezi divákem a sledovaným dílem. Nedorozumění, za které nemůže divák, ale které je k naložení na bedra týmu spolupracovníků, v čele s režisérem a scénáristou, s hereckou svitou v závěsu (herci nejsou špatní, jen měli zlé zadání). Ona nejasnost v zařazení nakonec opravdu nepůsobí produktivně, drolí pozornost a v konečném součtu strhává jazýček vah na stranu žánrově inscenačního paskvilu. Hra na schovávanou s únavnou jednoznačností, která mohla být osvěživá a vířit ustálený prach, leč nestalo se. 40% ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(CINEMA MUNDI 2010) Zdá se, že za nejlepší filmy dané země jsou považovány ty, které se vyrovnávají s nedávnou minulostí, ale činí tak prostřednictvím žánrových pravidel v mezích formální konvence, aby se mohlo oslovit dostatečně široké spektrum diváků. Formální stránka, která se sestává ze dvou časových rovin vyprávění (monochromatická minulost a barevná současnost) a stylistické úslužnosti narace a narátorovi, svým příklonem k modelu klasické hollywoodské kinematografie osloví starší diváky, zatímco ironizování žánrových postupů a pravidel nadsazenou hudbou či záměrnou předvídatelností je zde pro mladší ročníky. Problém nastává, pokud je současná rovina vyjma ozvláštnění v podobě homosexuálního vztahu inscenována naprosto vážně, což z REWERS činí černobílý film o nečernobílých věcech. Je něco shnilého v polském státě kinematografickém... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Noblesní film o časech stalinismu a jeho zapomenutých kostech... retro noirovka se soreláckou texturou, která mě zcela zasytila precizní stylovostí i neustálou kontrolou nad užívanými odkazy a postupy. Jen ta barevná linie je jaksi mimo - není filmařsky moc zajímavá a navíc myšlenkově trochu vzbuzuje pochyby (opravdu se lze se stalinismem vyrovnat jen skrze milosrdnou lež a soucit postavený na klamu?). Každopádně Lankosz natočil film, který mi v mnohých ohledech připomíná to, o co se směrem k "temné" české minulosti převážně marně snaží Jan Hřebejk. Polský filmař má nesporně větší talent a lepšího scénáristu. Druhá strana mince je vyváženým mixem komedie, noir detektivky a dramatu, z nějž nic nevyčnívá - ani násilné poselství, ani zatuchlý humanismus, ani vlezlá melancholie. Využitím starých postupů v překvapivém kontextu svěží a moderní film, v jádru podobný našemu Protektorovi. ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[FF 2011, Bratislava] Vôbec nie tak hrozné napasovanie žánrových pravidiel a ich ironizácie do klasicky problémovej kostry konsolidačných snímkov. Docieliť tu žiadanú odozvu v zmysle vyrovnania sa s obdobím sverepého stalinizmu je kvôli prílišnej nejednoznačnosti takmer nereálne. Skôr ako vážne bilancovanie minulosti sa "Rewers" dá považovať za slušne natočený-čiernohumorný "crossover" starších i novších vypovedacích východísk. Paseku robí len neopodstatnené ("colour") okienko "nowadays" a jeho darobné pootváranie, ktoré spôsobuje sémantický prievan zapríčiňujúci odklon od oblažujúcej rozšafnosti v ("non colour") rovine "past". Ak pominieme tento zádrheľ, jedná sa o dobre zahranú, inscenačne streštenú, romanticko-dramatickú "noirovku", ktorej (podaktoré) okolité narážky dozaista neprináležia. Vratké 4* rušia, tutové 3* slušia. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (1)

  • Ceny: Festival polských filmů 2009: Zlatý lev (Lankosz), nejlepší herečka (Buzeková), kamera, masky, hudba, herec ve vedlejší roli (Dorociński), Cena kritiky, MFF Varšava 2009: Cena FIPRESCI. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Související novinky

Polští orli

Polští orli

11.05.2016

Do sekce Ocenění přibyli Polští orli. Ocenění našich severních sousedů má za sebou teprve krátkou historii. Uděluje se od roku 1999 a momentálně oceňuje filmy a seriály v devatenácti kategoriích.… (více)

Reklama

Reklama