Režie:
James WanKamera:
Don BurgessHudba:
Rupert Gregson-WilliamsHrají:
Jason Momoa, Amber Heard, Patrick Wilson, Nicole Kidman, Willem Dafoe, Dolph Lundgren, Yahya Abdul-Mateen II, Temuera Morrison, Ludi Lin, Michael Beach (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Filmový příběh o populárním superhrdinovi ze stáje DC Comics odhaluje původ Arthura Curryho (Jason Momoa), napůl člověka, napůl obyvatele bájné Atlantidy, kterého jeho životní cesta přiměje čelit pravdě nejen o tom, kým ve skutečnosti je, ale zároveň prověří, zdali je hoden stát se tím, pro co byl zrozen… králem. (Vertical Entertainment)
Videa (5)
Recenze (1 217)
Velmi rozporuplné. Mamoa bez trička, kozy Amber Heard, sexy MILF Nicole Kidman a epická vizuální jízda Jamese Wana, který umí servírovat excelentní záběry. Na druhou stranu je to hloupé a pateticky přepálené. 143 minut je dost a ke konci to škřípe. Mamoa opravdu neumí hrát a celkově to působí jak máršmelou. Je to sladké, máte od toho ulepené ruce. A to vás nasere. ()
Jedna analytická poznámka k AQUAMANOVI... Nemám to důsledně promyšlené a viděl jsem film jen jednou, ale zaujala mě jistá jeho odlišnost od celkové vlny komiksových velkofilmů. ___ Většina z nich nabízí reinterpretace žánrových vzorců za pomocí moderních variací klasických mýtů. Na jedné straně to popisoval svého času Umberto Eco v souvislosti se SUPERMANEM (tj. moderní mýty nahrazující určité funkce klasických mýtů), na druhé straně je to zjevné zejména s Marvelem: každý film je vlastně aktualizací nějakého filmového žánru pro určitý segment publika, ačkoli v základu stojí vlastně totožné vývojové modely, což je zjevné hlavně u oněch tzv. originů. Tyto jsou přitom sepnuty do klasického vývojového oblouku hollywoodského filmu. ___ Ovšem co AQUAMAN? Podle mě kráčí spíše obráceně: využívá popkulturní žánrové vzorce a předpoklad vývojového oblouku hollywoodského filmu k (a) navracení se k mnohem starším více či méně mytickým modelům očištěným od postmoderní sebeuvědomělosti (maximálně se ocituje Pinocchio, ale už ne Jonáš), (b) víceméně epizodickému vyprávění, kdy se hrdina na svém kvestu potýká s dílčími překážkami, které jsou ve skutečnosti tím hlavním potěšením - a každá ho nějak posune, ačkoli vlastně není psychologicky definovaná postava. ___ O něco konkrétněji: snadno rozpoznáme moderní (sub)žánrová schémata ustavení komiksového hrdiny, parťáckého filmu, špionážní konspirace, brownovské detektivky "od bizarní stopy k bizarní stopě na základě čistých abdukcí", godzillovského kaidžu filmu, bondovského cestování po atraktivních lokacích či bitvy obrovských armád v duchu PÁNA PRSTENŮ. Ale je to spíše obráceně, když od sofistikovanosti míříme k mnohem klasičtějším schématům: antický polobůh mezi lidským a božským světem přijímá kvest... a už to jede (vč. svatého grálu). ___ Nejednou jsem si vzpomněl na původní SOUBOJ TITÁNŮ (1981), a to nejen proto, že představitelé Persea a Andromedy byli podobná herecká dřeva - a jejich postavy nikdy nebyly psychologicky definované, nýbrž se posouvaly od činů k činům, přičemž jsme se přesouvali mezi relativně uzavřenými vyprávěcími bloky ustavením zbrusu nového cíle. Ba co víc, v souvislostech dynamických STAR WARS působil srovnatelně starosvětsky, byť tentokrát je jí dosaženo spíše "uncool" kostýmy a celkovým designem než volbou sebeuvědomělých triků. ___ PS: Samozřejmě to stojí i na pečlivém rytmu, logicky oddělujícím větší soubory epizod: souboj bratrů na hodině, polibek na dvou hodinách atp. ()
Všechno slíbené a ještě něco navíc. Star wars pod mořem je asi nejjednodušší srovnání, ale i tak nepřesné. Aquaman je svižný, barevný (nejen na efekt, ale i účelně), vtipný a stále je v něm určitá DC temnota. Poprvé v DC filmech je však vše popsané správně namixováno a film funguje i v delší stopáží skvěle. Dokonce ani konec nesráží výsledek a já zase po delší době dávám plné hodnocení. Takhle zábavná a epická podmořská pohádka tu dlouho nebyla a hádám, ani dlouho nebude. ()
// Film chytrej asi tolik jako jeho hlavní hrdina - ne příliš. Na druhou stranu hype nekecá, epičnost z toho doslova stříká, když se to zrovna nerve, tak se buď lítá, skáče, nebo plave, do toho Wan občas zamíchá tři nebo čtyři fantastický záběry (útěk z lodi za bouřky!), z nichž jen jeden je na prsa Amber Heard, a k tomu všemu jede popíkovej soundtrack a ještě eko agitka, aby to jakože bylo fakt eňo nuňo pozitivní a fresh. Mno dobře, časy Snydera, Man of Steel a Batman vs. Superman jsou už definitivně pryč, nicméně peklo všech pekel jménem Liga spravedlnosti už se snad taky opakovat nebude, a vzhledem k tomu, že jsme všichni viděli tu epizodu Big Bangu, dobře víme, že pan Aquaman mohl taky dopadnout mnohem hůř. Já jsem tak nakonec spokojenej. 7/10 spokojenej. ()
Šťouchnutí do žeber a následná otázka mého náctiletého doprovodu, aniž bych mu já sama kazila zážitek: "mami, odkdy na dně oceánu teče vroucí láva a hoří oheň?" netřeba obšírně komentovat, jelikož některé základní fyzikální zákony by se i v pohádce měly dodržovat ... Přestože ta tekoucí a bublající, žhavá láva vypadala pod mořskou hladinou účinně, nic by se nemělo přehánět. Jinak musím uznat, že je to opravdu parádní, vizuální jízda i díky hudebnímu doprovodu a zvukovým efektům! Pokud si odmyslíte některé nesmysly a necháte se unést příběhem, měli byste být vcelku spokojeni. Dlouhá stopáž ovšem vyžaduje před projekcí důsledné zbavení se přebytečných tekutin z močového měchýře, jinak jste vystaveni riziku, že díky aktivaci reflexu močení, přijdete o část filmu a hlavně naserete ostatní, když jim pošlapete nohy a budete se jim, krucipísek, procházet ve výhledu! A souhlasím se svalovčem Arthurem, že zrzky jsou prostě boží! To je jasná věc! Mimochodem ... moc nedoporučuji příliš malým dětem kvůliva mordování a temnému ději jako takovému. ()
Galerie (83)
Zajímavosti (75)
- Scéna, v níž je postavě Murka (Ludi Lin) rozbita vodní přilba a on je nucen strčit hlavu do toaletní mísy, je stylem i provedením značně podobná scéně ze Sin City - města hříchu (2005), ve které je hlava Jacka Raffertyho (Benicio Del Toro) strčena do záchodu násilím. (LucasAbelle)
- Během závěrečných titulků se objeví záběr na bránu tvořenou dvěma na sebe hledícími sochami tvorů z království Rybářů. Je to odkaz na Nekonečný příběh (1984), kde byla obdobná brána tvořena ze soch sfing. (LucasAbelle)
- Americký prodejce vstupenek Atom oznámil, že Aquaman zbořil rekord prodaných kusů za čtyřiadvacet hodin, který do té doby držel akční blockbuster Avengers: Infinity War (2018). Na Fandangu, dalším internetovém prodejci vstupenek, zase porazil Venoma (2018). (slord)
Reklama